رواية نور والاسد اسد ونور للكاتبة نور عصام هي حكاية تنبض بالمشاعر وتفيض بالصراعات الداخلية والخارجية، حيث تتقاطع الأقدار وتتشابك المصائر في قصة حب مختلفة لا تخضع للمنطق أو الزمن.في رواية نور والاسد، يعيش القارئ حالة من الانجذاب العاطفي والتوتر النفسي، وسط أحداث متسارعة تكشف أسرارًا مدفونة وقرارات مصيرية تغير كل شيء. الرواية لا تقدم حبًا مثاليًا، بل واقعيًا، مليئًا بالتحديات والتضحيات.
رواية نور والاسد من الفصل الاول للاخير بقلم نور عصام
نور. كانت راجعه من المطعم الساعه واحده باليل وهي ف طريقها قابلها كمين قالت اووف ايه دا يلا ربنا يستر
الامين راحه فين يا بت
نور. قالت مروحه
الامين. اتكلمي عدل يا بت احسنلك
نور. استغفر الله العظيم انت عاوز ايه
اسد ودا الظابط. راح عليهم وبصوت عالي وقال في ايه
الامين. البت دي بتعلي صوتها ياباشا تقريبا كدا عامله عامله وخايفه منها
نور. انا مش عامله حاجه واتكلم معايا كويس الله
اسد. جايه منين يابت دلوقتي
نور. بأرف قالت من الشغل
اسد. شغل ايه دا اللي الساعه واحده بعد نص الليل
نور. بغضب قالت انا مسمحلكش
اسد. بعصبيه قال للامين ركبها البوكس اما نشوف حكايتها
نور. بوكس ايه
اسد. ببرود شاور عالبوكس وقالها دا يا حلوه ايه مش،عرفاه
نور. بغيظ وغضب قالت انا مش راكبه حاجه ولا متحركه من هنا غير علي بيتي نور عصام
اسد. ومين بقا اللي قال كدا
نور. بقوه قالت انا
اسد. بصلها وقال عالبوكس ياروح امك
نور. وليه كدا ياباشا مش يمكن امي الله يرحمها زي امك الله يرحمها بردو ولا ايه يا باشا ولا هي امك احسن من امي
اسد. اتعصب وقالها نعم ياروح امك بقولي ايه
نور. بسرعه قالت عادي يا باشا انا اش عرفني الله يخليها
اسد. قال فتش البت دي
نور. يفتش مين يا باشا ميصحش كدا
اسد. بصلها وقال هتتفتشي وبص للامين
الامين اخد منها الشنطه وفتحها لقي معها مطوه وازازه غريبه
اسد. الله ايه دا بقا يا حلوه
نور. اييييه دا دا دا
اسد. شخط فبها وقالها ايه انطقي
نور. بلعت ريقها وقالت دي مطوه ودا فلفل حامي
اسد. بصلها وقالها نعم
نور. ايوا يا باشا للحمايه مش اكتر
اسد. للحمايه
نور. ايوا من الذئاب البشريه وكلاب السكك علشان برجع متأخر يا باشا
اسد. ذئاب بشريه وكلاب سكك مااشي يلا عالبوكس
نور. لا انت متعرفنيش ولا ايه يا باشا
اسد. هنتعرف ف القسم ومشي عالبوكس والامين قالها يلا
نور. هي ليله مش فايته وراحت علي اسد وهو بيركب وقالت طيب يا باشا كدا انت مصر اجي معاك يبقي علي الاقل اركب جوا مستحيل اركب البوكس بقلمي نور عصام انا كدا برستيجي يبوظ
اسد. قالها مش عاوزه كمان ملاكي يوصلك
نور. ياريت
اسد. بغيظ فيها قال خدها يا عسكري عالبوكس وركب
نور. حسبي الله ونعم الوكيل فيكم وركبت وف نفسها قالت هو انا كنت ناقصه يارب خليك معايا
وبعد بعض الوقت وصلو القسم
اسد. نزل وبصلها
نور. نزلت وراحت ليه وقالتله علي فكره مش حلو كدا ياباشا اللي بتعمله معايا انا معملتش حاجه
اسد. مردش عليها وماشي داخل علي مكتبه
نور. بتجري وراه وبتقول بهمس اهدي شويه الله يخرب ببتك انت ايه طياره ماشيه قطعت نفسي
اسد. سمعها وابتسم ابتسامه جانبيه وصل مكتبه ودخل
نور. قالت طيب اعمل ايه ادخل وراه ولا اجري واهرب من هنا قبل يلتفت الله يخرب بيتك يا بعيد
اسد. قال للعسكري اللي واقف علي الباب وديها الحجز
نور. لا انت بتهزر بقا
اسد. نعم
نور. ايوا ادخل الحجز ليه يعني عملت ايه
اسد. معاكي سلاح ابيض
نور. بحسن نيه قالت والمصحف معرفه انت هتلبسني مصيبه
اسد. كتم ضحكته علي برائتها وبعدين قال بجديه وهي المطوة مش سلاح ابيض
نور. وانا اش عرفني ابيض ولا احمر
اسد. انتي كمان عاوزه تشيلي سلاح احمر
نور. ببلاهه قالت هو ايه السلاح الاحمر دا يا باشا
اسد. مردش عليها وقال تعالي يا عسكري نزلها الحجز
نور. علي فكره يا باشا انت متعرفش انا مين
اسد. بصلها ورفع حاجبه
نور. لا لا دا انا من عيله كبيره قوي يا باشا ميغركش كلامي ولا لبسي البسيط
اسد. اممم عيله كبيره
نور. ايوا يا باشا بس انا كدا بنت بلد وجدعه ومحبش الغرور
اسد. ماشي يا بنت البلد يلا عالحجز
نور. لا انا كدا هزعل واجيب ناس تنزعل انا من عيله كبيره قوي قوي يا باشا
اسد. طيب يلا عالحجز علي منشوف عيلتك الكبيره دي
نرر. بردو مصمم ماشي يا باشا انا هنزل بس علشان شكلك متعصب وانا مش عاوزه ازعلك وسكرك يعلي
اسد. نعم
نور. جريت مع العسكري ونزلها الحجز وبس دخلت
عطيات. اهلا
نور. غوري يا وليه من وشي
عطيات. انتي بتقولي ايه يا بت
نور بقوه قالت بقولك غوري يا وليه من وشي بدل ما اعملها معاكي مش ناقصه بلاوي
عطيات. لا دا انتي زودتيها قوي وراحت عليها علشان تضربها
نور. مسكت ايدها وقالتلها قسما بالله اشرحك
نبيله. مالك يا بت داخله كدا فارده عضلاتك علينا
نور. بقولك ايه انتي كمان
نبيله. انا هنا اللي بقول ياروح امك
نور. استغفر الله العظيم وبصتلها
نبيله. هاتي يابت 50 جنيه
نور. نععععم يا عنيا ليه ان شاء الله
نبيله. علشان طولة لسانك دي هتجيبي 100
نور. اقسم بالله اموتكم واروح فيكم ف داهيه
عطيات. ايه رأيك بقا هتجيبي 200 جنيه علشان صدعتيني
رواية نور والاسد بقلمي نور عصام
نبيله. لا علي قلة ادبك دي بقو 300
نور. اها حد قالكم اني بشتغل علشان اجري عليكم ولا ايه ومره واحده مسكت نبيله من شعرها ورزعتها ف الارض وطلعت من رجل بنطلونها مطوه وحطتها علي رقبتها وقالت حد له شوق ف حاجه رواية نور والاسد بقلمي نور عصام
عطيات. راحت عليها ولسه هتتكلم
نور. غوري بدل ما اغزك قبلها وبعدين قالت كل واحده هنا طلع 100جنيه وإلا تقول علي نفسها يارحمن يارحيم
العسكري. راح عند الظابط اسد وقاله يا باشا
اسد. في ايه يا بني
العسكري. يا باشا البت اللي لسه نازله الحجز عامله مشاكل ودوشه وصوتها عالي
اسد. بنت المجانين وقاله تعالي معايا وراح لقاها قاعده وكل الستات واقفين ف ركن بعيد نور عصام
نور. اول ما شافته قالت نورت يا باشا
العسكري. قالها قومي يا بت اقفي
نور. ببرود وقفت وقالت خير
اسد. قاله هاتها وتعالي ورايا وبس دخل مكتبه
العسكري. زئها دخلها
نور. ايه الغباء دا الله
اسد. روح انت يا عسكري واقفل الباب
نور. لا يا باشا باب ايه اللي يتقفل علينا
اسد . بصلها
نور. من غير ما تبصلي يا باشا الشيطان شاطر وانا زي ما انت شايف حلوه واموره وكيوت ومن عيله كبيره واكيد فيا الطمع يعني
اسد. بأرف حلوه وكيوت
نور. ومن عيله كبيره قوي قوي يا باشا
اسد. اسطوانه هي بقا
نور. انت بردو مش مصدقني ياباشا
اسد. انا عاوز افهم انتي طلعتيلي منين اخرسي شويه وبطلي رغي ايه دا روايات بقلم نور عصام
نور. طلعتلك ف البخت يا باشا
اسد. هنهزر
نور. هو انت طول يا باشا تهزر معايا
اسد. نعم
نور. ايوا يا باشا اصل انا فرصه متعوضش انت مش واخد بالك ولا ايه
اسد. اقسم بالله اديكي بالبونيه ف وشك
نور. واهون عليك يا باشا وشي الكيوت دا بتشلفط
اسد. اخرصي ومش عاوز اسمع صوتك
نور. طيب وبالنسبه للنفس يا باشا ايه
اسد. بصلها ورفع حاجبه
نور. قعدت عالكرسي المقابل ليه وقالت خلاص يا باشا انا كنت عاوزه ادردش معاك واغيرلك مودك لاني شيفاك عصبي
اسد. انا قولتلك اقعدي
نور. ما هو مش معقول يا باشا هفضل طول اليل واقفه
اسد. استغفر الله العظيم
نور. خليني امشي بقا يا باشا
اسد. ببرود قالها لأ
نور.ليه كدا بس يا باشا والله انا تعبانه طول النهار ونص اليل
اسد. بصلها وبيحاول يكتم ضحكته علي كلامها
نور. بالله عليك يا باشا مشيني بقا معتش قادره
اسد. لا كيفي كدا
نور. كيفك
اسد. ومزاجي كمان
نور. كيفك ومزاجك انت طلعت منهم ولا ايه يا باشا طب قولي وانا اريحك
اسد. بمكر قالها وهتعرفي
نور لا يا باشا متفهمنيش غلط انا قصدي اجبلك مخدرات وديتول للكيف
اسد. ديتول
نور. ومخدرات عدت عادي
اسد. عرفه لو
نور. والله يا باشا انا معرفه
اسد. هنستظرف
نور. طب اعملك ايه بس يا باشا ما انته مبهدلني معاك
اسد. الصوت شويه ممكن وبص ف الورق اللي قدامه
نور. بصتله وبعدين قالت تعرف يا باشا انا حسه اني اعرفك
اسد. بصلها ورفع حاجبه
نور. هو احنا متقبلناش قبل كدا
اسد. بصلها بأرف علشان يغظها
نور. فهمته وقالت براحه علي نفسك شويه يا باشا دا اللي انا بشبهك بيه دا من عيله كبيره قوي اللي انا منها طبعا ومش اي حد دا اخويا وحبيبي وصاحبي وكل حاجه ليا وبعدين اتنهدت بقلمي نور عصام
اسد. بصلها وقال حبيبك
نور. ايه يا باشا هو طلع قريبك ولا ايه
اسد. نفسي اعرف انتي مش بتخرصي ليه ف ام الليله اللي مش فايته دي
نور. يا باشا صدقني انا من عيله كبيره ومينفعش اللي انته عامله فيا دا ورجوعي متأخر دا بسبب شغلي خليني امشي
اسد. بنفاز صبر طيب انا عاوز اشوف حد من عيلتك الكبيره دي اتصلي بحد يجي يضمنك ويخرجك
نور. لا يا باشا انا احب اعتمد علي نفسي
اسد. اممم هنجيب ورا اهو
نور. لا طبعا بس انا محبش حد يتعب علشاني وكمان زي ما انته شايف الدنيا ليل واكيد نامو يرضيك اقلقهم ف وقت زي دا اكيد ميرضكش
اسد. بصلها قوي ومش بيتكلم
نور. ايه يا باشا عجبتك
اسد. بصلها بحده
نور. عادي يا باشا ما هو كل اللي يشوفني يعجب بيا وانا طبعا مش بعبر حد
اسد. لا والله وبعدين قالها دا مين اصلا اللي يرضي يبوصلك ولا يعبرك انتي مش شايفه نفسك ولا ايه
نور. بصت لنفسها وقالت قمر يا نور قمر يا قلبي
اسد. ابتسم وبعدين قالها اسمك نور
نور. حلو صح
اسد. بعند فيها قالها زي الزفت
نور. شكلك غيران مني يا باشا اي نعم انت امور وموز وعنيونك تجنن بس بردو انا احلي منك
اسد. انتي بتعاكسيني يا بت ولا ايه
نور. بصراحه اه وانجز بقا عاوزه امشي الفجر هيأذن
اسد. مفيش خروج من هنا اللي لما تتعرضي علي النيابه
نور. نيابة ايه يا باشا كل دا علشان معايا مطوه بحمي بيها نفسي اسمحلي يا باشا اقولك انك جاي عليا ومتطهدني
لسد. ليه هو انا اعرفك قبل كدا بقلمي نور عصام
نور. قلبي حاسس ياباشا وانا قلبي عمره ما كدب عليا ابدا
اسد. قام وقف وقالها خليكي هنا لحد ما ارجع
نور. هتروح فين يا باشا بعد كل الوعود اللي وعدتهالي كدا تخلي بيا كدا تغدر بيا مكنش العشم يا باشا
اسد. حلو قوي المشهد دا
نور. عجبك
اسد. جدا اجهزي بقا للي بعده علي ما اصلي الفجر وارجع
نور. حقك بردو يا باشا تكفر عن غلطتك معايا
اسد. بصلها وقفل الباب
نور. قالت اااه ياني هو انا كنت ناقصه واتنهدت وقالت امته هترتاحي يا نور امته بس ومالت بدماغها عالمكتب
اسد. بعد شويه رجع
نور. اول ما شافته قالت بص بقا يا باشا انا لازم امشي دلوقتي ومن غير ولا كلمه منك بقلمي نور عصام
اسد. دا تهديد دا ولا ايه
نور. ايوا يا باشا علشان الساعه بقت خامسه والشمس قربت تطلع وانا مش مسؤله عن اللي هيحصل
اسد. عوج بوئه
نور. من غير عوجت بوئ انا لازم اختفي دلوقتي
اسد. مالك يا بت انتي اتجننتي ولا ايه
نور. يا باشا هو ينفع الشمس تطلع والقمر لسه موجود
اسد. نعم يا ختي وبدأ يفهمها
نور. يرضيك يعني يا باشا الشمس تطلع ف وجود القمر وتحصل كارثه كونيه وبعدين قالتله شكلك مصر تقضي علي الكره الارضيه عموما يا باشا انا حظرتك وعلشان اخلي مسؤليتي انا هبلغ الاعلام انك السبب بمنعي من الاختفاء
اسد. اقسم بالله انا لو قومتلك هديكي بالبوكس ف وشك
نور. بوكس ولا بونيه يا باشا حدد موقفك وببردو قالت الا هو البوكس ولا البونيه الاقوي وايه الفرق بينهم
اسد. خلاص جاب اخره منها ولسه هيرد
العسكري. خبط ودخل ومعه كيس حطه وخرج
نور. ايه لا يا باشا اوعي تكون قنبله وعاوز تفجرها وتخلص مني ولا تلبسهالي وتقول انها بتعاتي
اسد. ثواني وهقطعلك لسانك دا وفتح الكيس وقالها يلا افطري الروايه حصري علي جروبي #روايات بقلم نور عصام
نور. لا يا باشا انا مش باكل الا بفلوسي وبعدين من امته الحنيه دي دا انا من وقت عرفتك وانت حارق دمي
اسد. اطفحي وانتي ساكته
نور. مستحيل ادفع الاول متقلقش دا انا حتي حسابي ف البنك بالملاين
اسد. خلاص اعزميني انتي
نور. عيب عليك يا باشا تبقي ملو هدومك كدا واعزمك
اسد بنفاذ صبر قالها اخلصي ف يومك اللي مش عاوز يخلص دا والباب اتفتح
نور. بصت لقت شخص باين عليه الهيبه قامت بسرعه وقالت الحقني يا باشا الحقيني يا حكومه الحقووووني يا ناااس
اسد. بصلها وانصدم
اللواء شكري. ف ايه مالك
نور. الحقني يا باشا اغيتوني ياناس
اللوا شكري. مالك يا بت
نور. قالت الباشا الصغير يا باشا مبهدلني ومعذبني من امبارح وكمان دخلني الحجز وخلي النسوان اللي هناك ضربتني وعورتني وكل دا ومكفهوش جاب الرجاله بتوعه وعدموني العافيه السهره كانت عليا يا باشا دا انا معتش فيا حيل يا باشا دا انا مش نافعه تاني يا باشا
اللوا شكري. بص ل اسد ووو .....
↚
اللوا شكري. بص ل اسد
اسد بصلها وقال انا انا عملت فيكي كدا
نور. وهو انا هتبلي عليك يا باشا ولا ايه
اسد. يا بنت ال
نور. ااه ياني اه يا نور يا اللي معتيش نافعه نفسك وصحتك راحت بلاش اااه ما هو الواحد كدا علشان غلبان مش عارف ياخد حقه ف البلد دي ما هي البلد دي كدا بس علي مين هو انا اي حد انا من عيله كبيره قوي ومش هسكت
اللوا شكري بصلها وابتسم وشاف الاكل اللي عالمكتب وكمان عارف ان اسد مستحيل يعمل كدا
اسد. بغيظ فيها قالها انتي كمان هتغلطي ف البلد
نور. اغلط فيها ليه هي ليها حاجه عندي انا بس الاقي فرصه وقسما عظما منا قاعده فيها ثانيه واحده نور عصام
اسد. كمان مش عجبك حال البلد
نور. انت مصر تلبسني قضيه وخلاص مالك يا باشا وبصت للوا شكري وقالت شوفت بعينك يا باشا بيعاملني ازاي
شكري. ببتسامه قالها اسمك ايه
نور قالت. نور الجوهري
اسد. قالها نعم
نور. ايه هو الاسم عليه قضيه ولا ايه يا باشا ولا يكون مش عجبك ولا
اللوا شكري. لا ابدا دا اسم جميل وبصله وقال في حاجه اسمها تشابه اسماء يا باشا
نور. والله انتي عسل مش الباشا الصغير اللي خلاني اكره الشرطه والداخليه باللي فيها الله يحرقهم كلهم وبعدين برقت عيونها وقالت إلا حضرتك ياباشا
اللوا شكري. ايه اللي جابك هنا
نور. الباشا جبني باليل ومش راضي يمشيني وانا معملتش حاجه ومستحيل حتي اغلط ف الشرطه ولا الدخليه هي سايبه ولا ايه كل من هب ودب يغلط نور عصام
اسد. اخرصي يا بت انتي
اللوا شكري. لحظه بس وبعدين قالها بكل ابوه وحنان ايه اللي طلعك باليل ف وقت متأخر كدا
نور. اعمل ايه يا باشا اكل العيش
اللوا شكري. انتي بتشتغلي
نور. ايوا بشتغل ف مطعم
اللوا شكري. طيب ليه مش بترجعي بدري علشان انتي بنت
نور. اعمل ايه يا باشا للاسف هو دا الوقت اللي لازم اروح فيه المطعم وللاسف بردو لازم اتأخر بقلمي نور عصام
اللوا شكري. ليه
نور. علشان بدرس
اللوا شكري. انتي بتدرس
نور. طبعا يا باشا انا وبلا فخر ف كليه هندسه سنه خامسه
اسد. اتفاجئ بكلامها
اللوا شكري. اعجب بيها وبعدين قالها طيب وابوكي موافق انك تشتغلي وانتي بتدرسي والكليه صعبه
نور. بحزن بابا الله يرحمه
اللوا شكري. بصلها بزعل وبعدين قالها طيب وولدتك مش قلقانه عليكي وخايفه
نور. والدموع ف عيونها قالت ماما الله يرحمها
اللوا شكري. اشفق عليها ولسه هيتكلم
نور. فاقت لنفسها من حاله الضعف اللي هي فيها وبعدين قالت عادي يا باشا اني اشتغل واصرف علي نفسي ولا عايزني اشحت يعني ولا اسرق
اللوا شكري. لا طبعا دا انتي بنت بميت راجل بس ياريت تروحي بدري شويه
نور. اعمل ايه الصبح بروح الكليه وبعد الظهر بروح الشركه اللي بدرب فيها علشان دي اخر سنه وبعد ما بخرج منها بروح المطعم وبتكون اخر ورديه منهم لله بقا
اللوا شكري. مين
نور. الناس البارده اللي معندهم دم وبيجو ياكلو متاخر
اللوا شكري. هههههه
نور. قربت منه وقالت خليه يمشيني بقا علشان عندي محاضره الساعه تمانيه
اللوا شكري. قالها متقلقيش انتي زي بنتي وصدقيني انا معجب بيكي جدا وبشخصيتك دي
نور. تسلملي يا عسل
اسد. واقف هيولع منها
نور. شوفت بيبوصلي ازاي اعوذ بالله ولا كاني قتلت ابوه
اللوا شكري. ههههههه وبعدين قال ل اسد مشيها يا باشا
اسد. اومئ بعيونه
روايات بقلم نور عصام
اللوا شكري. قالها خدي يا نور دا الكارت بتاعي لو احتاجتي اي حاجه كلميني ف اي وقت
نور. لا لا يا باشا انا محبش حد يبقاله جميل عليا انا احب اساعد نفسي بنفسي
اللوا شكري واسد ف نفس التفكير قالو عزة نفس وكرامه واعجبو بيها جدا
اللوا شكرا. طيب معلش خديه ومش ضروري تكلميني علشان مساعده كلميني علشان اتطمن عليكي انا قولتلك انك زي بنتي موافقه
نور. امري لله ومدت ايدها وخدته
اللوا شكري. ابتسم وطبطب عليها وبعدين قالها فين اهلك يا نور انتي مش عندك عيله
نور. للاسف ياباشا ماتو كلهم غرقانين
اللوا شكري. بصلها واستغرب
اسد. قالها دا اللي هو ازاي يعني اومال العيله الكبيره فين
نور. للاسف العيله كلها ركبت مركب وكانو بيتفسحو بس قضاء ربنا نفذ والمركب غرقت وملقوش منها غير العلم
اللوي شكزي. ابتسم علي طريقتها ف مزحها
اسد. اه وانتي بقا كنتي ف السبت والوحيده اللي نجت
نور. اعمل ايه يا باشا نصيبي اني اعيش هعترض انا
اللوا شكري. ابتسم وبعدين قالها ربنا يحفظك يا حبيبتي
نور. حبيبتي لا ياباشا دا انت كدا داخل علي طمع عرفت بقا اني من عيله كبيره وحلوه واموره وكيوت قولت
اللوا شكري قاطعها وقال بهزار والله ما قولت حاجه
نور. هههههه وبعدين قالت شوفت يا باشا اهو قاعدتين معايا وتبقي ابن نكته الرواية كامله علي جروبي 👇👇👇
روايات بقلم نور عصام
اللوا شكري. بصلها
نور. غمضت عين وفاتحه التانيه وقالت ابن بلد تمشي
اللوا شكري. هههههه وبعدين قالها دا انتي حكايه
نور. حكايه جميله خليه يمشيني بقا
اللوا شكرا. هتمشي بس متجيش هنا تاني
نور. اوعدك وبعدين قالت لا لا بصراحه مش هوعدك قوي علشان انا ممكن اجي اتطمن علي حضرتك محدش عارف الظروف فيها ايه
اللوا شكري. بمرح دا انتي عجبك القسم بقا
نور. بصت ل اسد وقالت دا عجبني القسم واللي شغالين ف الاسم يااااه علي جمال الاسم وعيون القسم
اسد. كان محرج جدا من كلامها وعاوز يقتلها
اللوا شكرا. ههههه وبعدين قالها ربنا يوفقك وخرج
نور. شوفت الناس المحترمه
اسد. نعم
نور. ياااه جمال ايه وطيبة ايه ووقار ايه وهيبة اية ياااه لو كل الناس كدا زيه رجل جنتييييل بصحيح
اسد. قالها جنتييييل اسمها جينتل
نور. انت مالك انته انا اللي بقول يبقي براحتي
اسد. لف وراح ناحيتها وقالها دا انتي نهارك اسود
نور. بتبعد وقالت ايه يا باشا انت هتتحول ولا ايه
اسد. هتحول هو انتي لسه شوفتي مني حاجه
نور. لا انت فاكرني لوحدي دااا
اسد قاطعها وقال ماخلاص العيله الكبيره غرقت مين بقا هينجدك مني
نور. قالت انا مش لوحدي يا باشا انا معايا اكبر راس ف القسم وبصت ف الكارت وقالت اللوا شكري علي سن ورومح
اسد. قرب منها ومد ايده ولسه هيمسك دماغها
نور. حلو قوي كدا قضية تحرش وف القسم وربي اوديك ف داهيه انت والقسم كله
اسد. مسكها من قفاها وهو علي اخره
نور. ايه يا باشا عيله وغلطت انت هتعمل عقلك بعلقها
اسد. بيرجها وبيقول عيله
نور. بلاش مسكة المخبرين دي يا باشا برستيجي يبوظ
اسد. راح عالباب وفتحه وقالها عرفه لو شوفت وشك تاني
نور قاطعته وقالت بكرا تندم يا جميل وانت اللي تتمني تشوف وشي الكيوت دا بقلمي نور عصام
اسد. قرب خطوه عليها
نور. جريت من قدامه
اسد. دخل وابتسم وقال يخرب بيتك رغيك وكمان اللوا مسلمش من لسانك اللي عاوز اقطعه وابتسم مره اخري وقال بس عسل ودمها شربات
نور. بس خرجت من القسم لقت توكتوك بيخبط ست كبيره جريت عليه وقالت انت اعمي ولا حمار مش تخلي بالك
الراجل. انا اللي اخلي بالي ولا هي اللي ماشيه نايمه
نور. هي مين دي اللي ماشيه نايمه يا متخلف انته
الراجل. احترمي نفسك يا بت انتي
نور. انت كمان بتغلط يا حيوان دا بدل متتأسف وتقولها اذا كانت محتاجه تروح مستشفي وتتطمن عليها
الراجل. اتأسف لمين غوري يا بت من وشي انا مش ناقص اشكالك عالصبح
نور. راحت عليه وقالت انا هوريك اشكالي دول هيعملو ايه وف لحظه خبطت دماغه ف التوكتوك وراحت علي الست وباستها وقالتلها حصلك حاجه اوديكي للدكتور
الست. تسلمي يا بنتي ربنا يحفظك واذا بالراجل جاي علي نور علشان يضربها
جروب روايات بقلم نور عصام
نور. راحت مصوته وجي امن من اللي وقفين قدام القسم وطلعوهم فوق وطبعا نور عماله تزعق وتشتم الراجل
اسد. فتخ الباب وقال ايه الدوشه دي في ايه وبصلها
نور. بصتله وقالت نسيت اقولك صباح الخير ف رجعت
اسد. طيب تعالي ياختي اصبح عليكي بطريقتي
نور. دخلت وقالت لا يا باشا متفهمنيش غلط
الراجل. يا باشا البت دي فتحت دماغي
اسد. ومش مكسوف
نور. انا محصلش دا كداب يا باشا
الراجل. انا بردو اللي كداب
نور. ايوا انته
اسد. بسسس وبعدين قال ايه اللي حصل
الراجل. انا هحكيلك يا باشا
نور. وتحكيله ليه هو انا لساني مقطوع
اسد. لا سمح الله ودي تيجي بردو
نور. بصتله وقالت اسمع يا باشا انا بعد ما نزلت من عند حضرتك بعد السهره الجميله اللي قضناها سوا
اسد. نهار ابوكي اسود انتي هتوديني ف داهيه
نور. اهدي بس يا باشا واسمعني انا بس خرجت من القسم يشاء السميع العليم اشوف الراجل الحقير دا بيخبط الست دي بالتوكتوك بقلمي نور عصام وكمان نزل يشتمها ولما بقوله عيب كدا المفروض تتأسفلها وكمان تشوفها لو محتاجه تروح لدكتور لقيته زعق فيا يا باشا وشتمني وضربني
الراجل. محصلش يا باشا
نور. طيب احكم انت يا باشا وبصت للراجل وقالت حصل انك خبط الست الطيبة دي
الراجل. ايوا بس غصب
نور. قاطعته وقالت حصل انك اهملت فيها ومرضتش تسألها جرالها حاجه ولا
الراجل. ايوا منا كن
نور. قاطعته وقالت حصل شتمتني
الراجل. ايوا انتي اللي
نور. قاطعته وبصت ل اسد وقالت ليس لدي اقوال اخري
الراجل. لا يا باشا مش زي ما هي قالت كدا دي ضربتني فتحت قرني واهو قدامك بنزف ولازم اعمل محضر
اسد. يعني انت مصمم تعمل محضر
الراجل. ايوا يا باشا انا لازم اوديها ف ستين داهيه
نور. راحت جنب الراجل وبصوت هامس قالت اعمل محضر وانا اعمل محضر انا كمان واقول انك خطفتني واتحرشت بيا وكنت عاوز تغتصبني والست دي هي الي شافتك وطبعا الحجه هتشهد معايا لقلة أدبك معها بقلمي نور عصام وانت عارف بقا القانون دلوقتي ف التحرش مؤبد والاغتصاب اعدام
اسد. سمعها وقال ف نفسه يخربيت جنانك
الراجل. بصلها وقالها محصلش داكله
نور. لا حصل وكمان وانت بتخطفني ربطتي وسحلتني ورا التوكتوك وعذبتني ودي لوحدها جريمه تالته
الراجل. بصلها
نور. ها قولت ايه اعمل المحضر ولا تعتذر ليا انا والحجه
الراجل. كمان اعتذر بعد اللي عملتيه فيا
نور. خلاص علي راحتك بقا وراحت عند اسد وقالت انا هقدم بلاغ ف الراجل دا انو
الراجل. بسرعه قال خلاص انا هتنازل يا باشا
اسد. بصلها
نور. رفعت قامتها لفوق وما اهتمت بنظراته
اسد. كان عاوز يقوم بخنقها وبعدين قال يعني هتتصالحو
الراجل. ايوا يا باشا
نور. بصتله
الراجل. راح عليهم وقال انا اسف يا حجه حقك عليا انا غلطان
نور. رفعت حاجبها الراجل قالها انا اسف يا انسه
اسد. تمام اتفضل روح وخد الحاجه ف طريقك وياريت تروح اي صيداليه علشان جرحك دا
الراحل. حاضر يا باشا
نور. راحت علي الست وباست جبينها
اسد. اعجب بطيبة قلبها
الست. دعت لها وقالت ربنا يسترك يا بنتي ويحفظك من ولاد الحرام ويسعد قلبك دنيا واخره
اسد. قال امين
نور. ابتسمت لها وبعدين الست خرجت ونور بصت ل اسد وقالت عن ازنك بقا يا باشا
اسد. علي فين انتي لسه هتشرفينا
نور. ليه حضرتك انا معملتش حاجه
اسد. بقا تفتحي قرن الراجل وتقولي معملتش حاجه
نور. هو اللي قرنه طويل ويستاهل فتحه
اسد. قال لمي لسانك وايدك الطوال دول علشان المره دي جت سليمه محدش عارف المره الجايه هيحصل ايه وانتي فهماني طبعا
نور. شوف ازاي
اسد. شوفتي العمي
نور. الشرطه بتدعي عالشعب وف لحظه خبط ودخل ظابط صغير وواضح عليه انه خريج جديد
عثمان. ضباح الخير يا باشا
نور. واو ايه القمر دا ولفت حوليه وقالت تصدق انا كان نفسي ادخل الشرطه قوي بس للاسف
عثمان. بصلها
نور. قالت انا من عيله كبيره قوي ومرضيوش وقالو شرطة ايه وزفت ايه الي انا هدخلها
عثمان. احترمي نفسك يابت وانتي بتتكلمي
نور. ياخلاثي عالعسل ببدلته البيضا دي
اسد. بغيظ قالها عجبك
نور. ببردو قالت قوي قوي يا باشا تحسه كدا حمامه بيضا يااااه واتنهدت وبعدين بصت ل عثمان وقالت اسمك ايه يا قمر انته
رواية نور والاسد بقلمي نور عصام
عثمان. ابتسم وبعدين بصلها بأرف
نور. بغضب قالت براحه ياض علي نفسك انت متعرفش انا مين ولا ايه
عثمان. انتي بتكلمي مين يا بت كدا
نور. اوعي تكون فاكر علشان قولتلك كان نفسي ادخل شرطه تتغر لا يا بابا انا المهندسه نور 96% مش زيك داخل ب 60% فوق يا بني انا طالبه متفوقه وانت فاااااااش. ل. وتلاقيك كمان داخل بواسطه نور عصام
عثمان. انتي نهارك ازرق انهارده
نور. ياريت يكون منقط ب اسود علشان انا بحب الاسود
اسد. بنفاذ صبر قالها عرفه لو شوفت وشك صدفه هعمل فيكي ايه
نور. ابقي حاسب الصدفه انا ذنبي ايه وبصت ل عثمان وقالت انت عامل كروت
عثمان. بصلها واستغرب
نور. شكلك صغير ولسه معملتش مش مهم قولي اسمك ايه
عثمان. ببلاهه قالها عثمان
نور. الللللله يا جمالك يا عثمان يا حلاوتك يا عثمان
نور. انا اسمي نور وممكن تقولي نونو عادي وكمان ممكن تقولي رورو مفيش مشكله وكمان ممكن تقولي ووو
عثمان. ايه وووو دا
نور. حرف الواو اللي ف اسمي
اسد. قام وقف وخبط عالمكتب بايده
نور. جريت عالباب وقالت بااي عثمان وقفلت
عثمان. مين المجنونه دي
اسد. ايه اللي حصل
عثمان.احم كل شئ تمام زي ما حضرتك طلبت
اسد. تمام علي شغلك يلا دماغي صدعت هروح ارتاح شويه وانت بلغني اول باول بالاخبار
عثمان. تمام يا باشا
اسد. نزل لقي
نور. واقفه مستنية مواصله
شاب بيعاكسها وبيقول مالو القمر وقف حيران
نور. بأرف قالت غور ياض من وشي
اسد. راح عليها وبحدة قال ف ايه وبص للشاب جري ف لخظه
نور. علي فكره انا مش محتاجه حد يدافع عني واعتقد شوفت بنفسك رواية نور والاسد بقلمي نور عصام
اسد. حط ايده علي راسه وبعدين قالها تعالي اوصلك
نور. اسفه يا باشا انا ساكنه ف منطقه شعبيه ومحبش حد يتكلم عني وحتي لو مكنتش ف منطقه شعبيه توصلني بتاع ايه ها ولا هو انت عاوز تقعد معايا علي انفجار وخلاص
اسد. تصدقي انا غلطان غوري ايكشي تتخطفي مش تتعاكسي وبعدين ف نفسه قال ايه انفجار
نور. شاورت لتاكسي وركبت
اسد. ركب عربيته وفضوله خلاه يمشي وراها
وبعد بعض الوقت
نور وصلت واول ما نزلت صوتت.....
↚
نور. اول ما نزلت صوتت والتفتت
هاني. مسك درعها بقوه وبيقولها كنتي فين يا ست هانم لحد دلوقتي ايه هما كانو مطبقين معاكي ولا اييييه
اسد. كان عاوز ينزل بس استني يشوف رد فعل نور
نور. بغضب شدت دراعها منه وقالت ابعد عني يا حيوان يا حقير انا اشرف منك ومن اللي خلفوك كمان والحته كلها تشهد بكدا وانت نفسك عارف ومتأكد وإلا مكنتش طلبت تتجوزني بدل المره عشره
هاني. اه شريفه قوي
نور. ضربته بالقلم علي وشه وسابته ومشيت
هاني. وربي مهعديها بالساهل وراح عليها
متولي جرا ايه يا هاني هو كل يوم كدا سيبها ف حالها بقا
هاني. انت مش شايف يا عم متولي الست هانم جايه امته
متولي. ومين قالك انها كانت بايته برا مايمكن خرجت ونسيت حاجه ورجعت تخودها
هاني. لا انا متأكد انها كانت بايته برا
متولي. دا انت مرقبها بقا
هاني. مردش،عليه وندا عليها قبل تدخل العماره وقال نوررر
نور. التفتت
هاني. راح عليها وقالها انتي بتاعتي ومش هتكوني لحد غيري فااااهمه ولا افهمك بطريقتي نور عصام
متولي. اعقل يا بني مش كدا
نور. سيبه يا عم متولي وخليه يفكر يقرب مني وشوف انا هعمل فيه ايه
هاني. بعند فيها قالها بقا يا بتاعه انتي اللي هتوريني وقرب قوي منها وقالها انا بقا عاوز اعرف هتعملي ايه
نور. كلمه كمان وهشقك نصين
هاني. قرب اكتر ليها ولسه هيحط ايده عليها
نور. ف لحظة غضب غزته بالمطوه بس جت سطحيه
هاني. ااااه انتي اتجننتي يا بت
اسد. واقف مزهول ومكنش متوقع منها كدا
نور. رفعت صوبعها ف وشه وقالت انا حذرتك وانتي اللي ابتديت واوعي تكون فكرني بنت طريه ولا بخاف
هاني. بغضب الدنيا كلها مسكها من دراعها وقالها هقتلك
متولي. بيشده ويقوله اهدي يابني وتعالي نروح نخيط جرحك دا
هاني. مش قبل ما اخد حقي واندمها علي الي عملته
نور. وريني هتاخد حقك ازاي يااا سبع الرجاله والتفتت تمشي
هاني. جري وراها وشدها من شنطها ومسكها من خصرها
اسد. نزل من عربيته بس وقف لما شاف نور وردها للمره التانيه
نور. التفتت ل هاني وقالت انت مصمم تموت خالص بقا وانا معنديش بقلمي نور عصام مانع ولسه هتغزه تاني هاني مسك ايدها وضغط عليها وقالها اول مره كانت علي خوانه لكن المره دي لا وقرب منها اكتر وشدها عليه
نور. بعدته عنها وقالت مش كل الطير اللي بتاكل لحمه وبكعب جزمتها ضغطت علي رجله الحاره كلها اتلمت والكل بيحوش نور عن هاني نور بعصبيه قالت كل واحد يروح لحاله انا مش محتاجه مساعده من حد وبالنسبه للحقير دا انا هتصرف معاه وزئته عنها بكل قوه
هاني. ابتدي يتعب بس ببكابر وبعدين قالها مش هسيبك يا نور مش هسيبك وبصوت عالي قال هتجوزك غصب عنك والاسبوع الجاي
نور. بكل برود قالت وترضاها علي نفسك يا هاني تتجوز واحده شمال حسب كلامك وتصرفاتك وبكل هدوء قالت ياراجل دا انا كنت بايته برا البيت ورفعت حاجبها
هاني. ماشي يا نور صبرك عليا
نور. ببرود معنديش غيره والايام بينا ومشيت
هاني. اخده واحد صاحبه وراح يخيط جرجه
اسد. ابتسم وقال ها النور قويه ومش قليله ومشي
نور. طلعت شقتها وهي علي اخرها ولسه بتفتح الباب
ام فاروق. معلش يا بنتي هو طول عمره بلطجي
نور. معلش يا ام فاروق انا مستعجله
ام فاروق. بصتلها واتدايقت وبعدين قالت الا هو انتي كنتي فين مشوفتكيش
نور. وان شالله يارب متشوفيني خالص ودخلت وقفلت الباب وقالت حاجه تأرف هو انا نقصاكي وراحت ورمت نفسها عالكنبه وعيطت علي حالها وبصت لصوره امها وابوها عالحيطه وقالت ياريتكم اخدتوني معاكم وبعد شويه قامت ودخلت غيرت لبسها ونزلت علي كليتها وف نفسها اااه ياني معتش قادره افتح عيني بس لازم اروح الجامعه المحاضره مهمه وقالت كلو منك يا ظابط يابن الجزمه
جروب روايات بقلم نور عصام
وبعد بعض الوقت
اسد. وصل بيتهم
ليلي. حمدلله عالسلامه حبيبي
اسد. الله يسلمك يا ماما
مختار. صباح الخير يا حضرة الظابط
اسد. صباح الخير يا بابا
معتز. عاش من شافك يا حظرة الظابط
اسد. ببتسامه صباح النور ياجدي وباس ايده
ياسمين واميره بفرحه صباحووو يا باشا
اسد. حضنهم صباح الورد علي اخلي اخوات بالدنيا
خالد. ضربه بخفه علي كتفه وقال فينك يا بني بقالك كام يوم مش باين ودا بيكون ابن عمه
حمزه. ايه دا الباشا بحالو عندنا يا مرحبا يا مرحبا ودا بيكون ايضا ابن عمه واخو خالد
ماهر وامل. صباح الخير للكل ودول عمه ومراته
معتز. تعالو يلا افطرو علشان كل واحد يشوف شغله والكل اتجمع عالسفره
اسد. قاعد مشغول باله بالجنيه الرغايه ام لسان طويل وافتكر لما كانت مشغوله وهي بتكلم مع الراجل صاحب التوكتوك واستغل الموقف واخد فونها من عالمكتب ورن علي نفسه وضحك بخبث
في الجامعه
ميرنا. فينك يا نور اتاخرتي يعني انهارده
نور. بتعب واهو جيت حاجه تأرف
ميرنا. مالك امعلم انت تعبان اول مره اشوفك كدا
نور. حسبي الله ونعم الوكيل
ميرنا. ف مين
نور. بزهئ قالت فيكي
ميرنا. الله وانا مالي وبعدين قالت اوعي يكون الواد هاني ضايقك تاني نور عصام
نور. ربنا ياخده هو التاني
ميرنا. الله الله هو في حد اول ولا ايه يا نونو
نور. اخرسي انتي التانيه وافتكرت اسد وغروره وكبريائه وكمان لحظات حست فيها انو طيب وحنين وخاصه لما جابلها فطار وابتسمت لما كان صبره ينفذ من رغيها
ميرنا. امممم قومي ياختي ندخل المحاضره اتأخرنا وبعد انتهاء المحاضره
نور. هموت وانام اااه يادماغي وفونها رن استغربت وقالت رقم غريب وكنسلت
ميرنا. مين
نور. مش عرفه ورن تاني كنسلت رن مره تانيه
ميرنا. شوفي مين يمكن حد مهم عاوزك
نور عوجت بوئها وقالت دا مين ياختي اللي حد مهم وعاوزني وبعدين بمرح قالت اه صحيح دا انا من عيله كبيره قوي واكيد حد مهم منهم
ميرنا. ههههههه يخربيتك يابت يانور هو انتي مزهقتيش من الاسطوانه دي
نور. بصتلها بتعالي وقالت بكرا اخليكي تتمني تكلميني
ميرنا. هههه طيب ياختي ردي عاللي مش راضي يسكت دا
نور. بزهق وغضب وغيظ ردت وقالت ايييييه تن تن تن ايه مزهقتش اعوذ بالله
اسد. ف نفسه ايه بنت المجانين دي دا رد ترده
نور. الوو
اسد. مش بيرد
نور. الووو
اسد. بيسمع صوتها وساكت
نور. بغيظ قالت تصدق انك رخم وبارد ومعندكش دم تك الارف ف تقل دمك هو انا ناقصه هيافه عالصبح وقفلت
اسد. يخربيتك وداني عفت من وقت عرفتك ولسانك الزفت دا اللي مش بيبطل وابتسم
نور. يلا يا ميرنا عالشركه وبس وصلو فونها رن قالت اوووف هو نفس الرقم فتحت وقالت هو يوم ازرق من اوله اسمع يا اخ انته غور واياك تتصل عليا تاني والا بخرب بيتك وبيت اللي خلفوك وعيلتك كلها انت متعرفش انا مين ولا ايييه
اسد. ببرود قال بصوت هامس لا طبعا عارف بنت العيله الكبيره قوي قوي
نور. اتخضت وبعدين قالت مين الأمور
اسد. قفل السكه ف وشها
نور. ااه يابن الكلب
اسد هههههه والله ل اخليكي تلفي حولين نفسك
ميرنا. مين اللي اتصل عليكي
نور. وهي شارده قالت واحد عارف اني من عيله كبيره قوي
ميرنا. هههه يخربيت عسلك يا بت يانور وبعد ثلاث ساعات ف الشركه
نور. فونها رن تاني يخربيتك انت تاني وكنسلت
اسد. رن تاني
نور. فتحت وقالت هو اليوم الازرق دا مش ناوي يعدي بقا واذا بصوت يقول بشمهندسه نور البشمهندس طارق عاوزك
ميرنا. اووووه
نور. حاضر يا عم احمد جايه اهو وبعدين قالتلها مالك يابت
ميرنا. مالي ياختي حني عالغلبان اللي هيتجنن عليكي من وقت شافك وانت مكبره والشركه كلها واخده بالها ان الراجل قرب يتجنن من كتر حبك ارحمي يا مفتريه
نور. ياختي اوعي من وشي ونسيت انها فتحت الفون
ميرنا. نفسي افهم دماغك دي فيها ايه عاوزه مواصفات ايه تاني دا الراجل الله واكبر عليه كل حاجه فيه حلوه ماديا كويس جدا ف الشكل موز وزي القمر ومن عيله كبيره
نور. بمرح اهو دا بقا اللي مخليني مش موافقه
ميرنا. مش فاهمه
نور. يابنتي ياحبيبتي احنا الاتنين من عائلات كبيره ودا مينفعش لازم حد فينا يكون اقل من التاني علي الاقل يا اخت ميرنا حد فينا يعاير التاني لكن ياقلبي علين كبار مع بعض يعملو قفله فين الروح الشريره والضعيفه ف الموضوع
ميرنا. ههههههه يخربيت دماغك دي يا شيخه
نور. ضحكت وبعدين قالت اوعي بقا اما اروح اشوف الواد الرخم دا عاوز ايه وراحت خبطت ودخلت
طارق. اهلا بقمر الشركه كلها
نور. اهلا بيك يابشمهندس
طارق. قام من مكتبه ولف ليها وقالها ازيك يانور عامله ايه
نور. الحمد لله
طارق. قرب عليها وقال نور ممكن نتكلم شويه بس مش ف الشغل وبصلها بحب وقال ضروري يا نور
نور. احم اتفضل يابشمهندس
طارق. انا بحبك وعاوز اتجوزك واعتقد انتي عرفه كدا
نور. انا اسفه يابشمهندس انا مش بفكر ف الموضوع دا دلوقتي خالص
طارق. نور انا مستعد استناكي الوقت اللي يريحك
نور. معلش يابشمهندس انا حابه اخلص تعليم الاول
طارق. ومالو يانور كلها كام شهر وتخلصي بستني
نور. انا اسفه يابشمهنديس انا مش هتجوز دلوقتي
اسد. طبعا لسه معها عالخط لان العبيطه نسيت الفون مفتوح
طارق. نور في حد تاني
نور. لا
طارق. وانا مصدقك يانور علشان عارفك كويس بس
نور. من غير بس يابشمهندس انا مش هتجوز دلوقتي
طارق. ليه يانور ليه رفضاني من حقي اعرف السبب
نور. لو سمحت يابشمهندس متتكلمش معايا ف الموضوع دا تاني لاني مش حابه افتحه ولا اتكلم فيه خالص
طارق. زغل واضايق ورد بغيظ فيها وقالها ليه ست الحسن والجمال مش عجبها حد وانتي مش شايفه نفسك ولا ايه فوقي شويه وشوفي انتي ايه ومين اللي اتنازل وفكر فيكي وقرب منها اكتر
نور. لو اتجرأت مره تانيه وقربت مني كدا متلومش الا نفسك وتاني حاجه انا نور البنت المحترمه المؤدبه البنت الجدعه اللي بميت راجل بقلمي نور عصام البنت اللي انتي هتموت وتتجوزها عرفت بقا انا مين وشايفه نفسي ايه دا غير بقا اني لو حابه اشتري الشركه دي باللي فيها قسما بالله العظيم ف خلاص ساعه تكون باسمي وكانت واثقه من كلامها
اسد. اااه يا كدابه وابتسم وقال طبعا من عيله كبيره
طارق. بغضب قالها انتي شايفه نفسك علي ايه ان
نور. قاطعته وقالت تعاملنا مع بعض ف الشغل انتهي وكل التصميمات وشغلي من هنا وجاي هيكون مع بشمهندس نبيل فاهم ولا اعيد كلامي تاني وبصتله بقوه وخرجت قبل يرد
طارق. خبط علي مكتبه بقوه وقال ماشي يانور ان ماوريتك
نور. ماشيه بتقول حاجه تأرف هو انا مش هخلص من اليوم الزفت دا بقا
اسد. رد وقال ايوا كدا انا عاوز راجل برا البيت فاااهمه
نور. اتخضت وبعدين ايه الصوت دا وجاي منين
اسد. من جيلك ياست هانم
نور. نهار اسود انا اتلبست ولا ايه وطلعت الفون من جيبها وشهقت وقالت يانهارك اسود هو انت كنت معايا جوا
اسد. ايون
نور. طب غور بقا من وشي تك البلا وقفلت
وبعد انتهاء العمل ف الشركه راحت عالمطعم
نور. ف نفسها اااه ياني والمصحف هموت من التعب اااااه وفونها رن فتحت ولسه هترد لقت زين بيقول نور روحي شوفي تربيزه خامسه ردت وقالت حاضر وبصت ف الفون وقالت انشالله تكون ارتحت دلوقتي وعرفت اني مش فاضيه للرخامه بتاعت امك دي وقفلت الفون خالص
اسد. بتاعت امي ماشي يام لسان عاوز قطعه وبعدين قال بجد بتتعب فعلا ربنا يقويها وف نفسها قال ايه يا اسد انتي هتحن ولا ايه دول كلهم صنف نمرود
نور. كانت دايخه بسبب تعبها وقلة نومها بعد ما خلصت شغل ف المطعم روحت وهي بتدعي ربنا توصل بالسلامه وبعد بعض الوقت وصلت بيتها
هاني. شافها راح عليها
نور. غور من وشي الساعه دي احسن اقسم بالله المره دي اسويك بالاسفلت
هاني. هههههه اموت فيك وانت شرس كدا
نور. بصتله بارف ومشيت وبس دخلت شقتها جريت عالسرير ونامت
اسد. بقا كدا قافله الفون ماشي يانور الكلب اصبري عليا
وبعد كام ساعه
نور. صحيت وقالت ياتري الساعه كام دلوقتي انا يادوب الحق البس واروح الجامعه وبصت ف الفون لقته مقفول فتحته تشوف الساعه لقت الساعه سته بعد المغرب اتخضت وقامت وقفت وقالت يانهار ابيض انا نمت كل دا نمت من امبارح باليل ومروحتش الجامعه ولا الشركه اااه منك لله يالي ف بالي ربنا يخدك وفتحت النت لقت ميرنا بعتلها رسائل كتير وكمان اسد قالت المجنون بعتلي رسايل عالواتس دخلت وشافت
اسد. ف رساله بقا كدا بتقفلي ف وشي يا كلبه ورساله تانيه كل دا نوم قومي يابت هتتاخري عالجامعه ورساله تالته يخربيتك انتي نايمه ف البحر ولا مع الاموات قومي يابت ميعاد الجامعه راح والشركه كمان قومي الحقي المطعم ياختي تك الارف وانتي مفيش منك منفعه ابدا
نور. ف نفسها قالت دا مين ابن الجزمه دا عارف كل حاجه عني وبعدين ردت علي الرسائل وقالت وانت مال اهلك انته مراقبني ولا ايه وبعدين تطلع مين يعني علشان تدخل ف حياتي كدا وبعدين ردت علي ميرنا وطمنتها عليها واتصلت بالمطعم واخدت اجازه
اسد. كان ف شغل برا وبس دخل مكتبه وقال اطمن عالمجنونه ام لسان طويل لقاها شافت كلامه عالواتس وفاتحه بعت رساله وقال اخير الست هانك صحيت
نور. كانت بتاكل بصت لقته هو بعد سماع صوت الرساله ردت وقالت مش فاضيه استني اما اكل
اسد. هههههه اه يامفجوعه طيب قولي تعالي اتفضل كل معايا ولا بلاش عارفك بخيله
نور. مردتش عليه
اسد. متردي يابت
نور. بردو ماردت.
اسد. يارب تشرقي
نور. ضحكت ومن ضحكتها فعلا شرقت كحت كذا مره وشربت ميه وبعدين كتبت عالواتش منك لله انشالله انته اللي تشرق وتموت غور من وشي
اسد. هههههههه وبعدين قالها شرقتي صح
نور. غور يالا من وشي تك الارف وانت فقر
اسد. واهون عليكي يا نونو
نور. اتنهدت وبعدين قالت ممكن نتكلم جد شويه
اسد. من عيوني ياقمر
نور. هقفل والمصحف احترم نفسك شويه
اسد. ههههه خلاص اتفضلي
نور. انت مين وعاوز مني ايه
اسد. مش عارف
نور. مش عارف انت مين ولا مش عارف عاوز ايه
اسد. مش عارف
نور. طيب لما تعرف انته مين
اسد. قاطغ كلامها برساله وقالها اهدي واسمعيني
نور. مش عاوزه اسمع منك حاجه كفايه انك اقتحمت حياتي وتطفلت عليا بمكالماتك وتقول مش عارف يبقي اسمحلي اقولك انتي شخصيه مش مظبوطه وانا لحد دلوقتي مغلطتش فيك وقولت نتكلم جد وبالعقل بما اننا ناس كبار بس للاسف كدا اني غلط لو سمحت متتكلمش معايا تاني لاني هعملك حظر وقبل يرد فعلا حظرته
اسد. يابنت المجانين واتصل عليها فون
نور. قفلت فونها
وتاني يوم
اسد. اتصل علي نور
نور. مش بترد واستمر الحال كدا اسبوع
اسد. هيتجنن
نور. كانت ف الجامعه وبعد انتهاء المحاضره ميرنا تعبت جدا ونور قالتلها تعالي لازم اوديكي مستشفي
ميرنا. بتعب ياريت يا نور جنبي هيتفرتك
نور. طيب اهدي واخدتها وخرجو من الجامعه وركبو تاكسي وعند وصول المشفي دخولو
موظف الاستقبال خير يا انسه
نور زميلتي تعبانه قوي ممكن بس دكتور يشوفها
الموظف قالها لازم تدفعي تامين الاول دي مشفي خاص
نور. بصوت عالي قالت حاضر سيبها تموت عقبال ماروح اجبلك الفلوس هو انا ماشيه ف جيبي مبلغ زي دا اسعفوها الاول وبعدين اتصل بحد يجيب الفلوس
اسد. كان داخل المشفي يتطمن علي واحد صاحبه وسمع صوتها واتفاجئ بيها فعلا بس وقف مكانه
نور. بصوت عالي اخلص دخلها وشوف دكتور البت هتموت
الموظف. مقدرش يا انسه غير بعد التامين
نور. طلعت بطاقتها حطتها قدامها وشدته بقوه من ياقة قميصه وبقوه قالت قسما بالله خلال ثواني لو مالقيت دكتور قداني لطربق المستشفي علي دماغك ودماغ صاحبها
اسد. واقف مستغرب كلامها وطريقتها واسلوبها وقوتها اللي بتتكلم بيها
نور. زقت الموظف من ياقته وقالتله انجز
الموظف. بص ف بطاقتها وفتح عيونه وبصلها قوي وهو خايف وف لحظه قالها اتفضلي وطلب دكتور
نور. بأرف قالت عالم زباله
اسد. ياتري ايه اللي حصل وخلي الموظف خاف كدا
الدكتور. وصل وكشف عليها وقال اشتباه ف زايده
نور. بعصبيه طب انجز واعملها اشاعه
الدكتور. اهدي يا انسه ف ايه
نور. احنا لسه هنرغي
الدكتور. علي فكره انتي ف مستشفي محترمه
نور. بأرف قالت قوي وعموما هنشوف الموضوع دا بعدين ودخلو ب ميرنا قسم الاشعه
اسد. راح لعند الوظف وقاله ممكن بطاقه الانسه الي دخلت دي الموظف طبعا عارفه ادهاله
اسد. اول ما شاف اسمها انصدم. ....
↚
اسد. اول ما شاف بطاقتها انصدم وقال معقول معقول مش ممكن مستحيل ياربي انا هتجنن
الموظف. خير يا فندم
اسد. بضربات قلب سربعه قاله ولا حاجه وطلع فونه وصور بطاقة نور ورقمها القومي وبعدين قاله اتفضل ومشي طلع فوق يشوف صاحبه وكمان يشوف نور
نور. واقفه برا غرفة الاشعه مستنيه ميرنا
الدكتور. بعد شويه خرج وقالها محتاجه عمليه زايده
نور. بخوف قالت ايه
الدكتور. لازم يا انسه لانها تعبانه
نور. بدموع قالت تمام اتفضل شوف الازم وبعدين راحت علي ميرنا وقالتلها متخافيش يا قلبي انا معاكي ومش هسيبك وهتصل بمامتك دلوقتي
ميرنا. بتعب خايفه اوي يا نور
نور. بتحاول تخفف عنها قالت تخافي يابت وانا معاكي تخافي وانتي معاكي واحده من اكبر عائلات البلد دا انتي اتجننتي عالاخر وانا ليا حساب معاكي بعدين
ميرنا. بتعب الله يخربيت ام الاسطوانه اللي لحست دماغك دي رواية نور والاسد بقلمي نور عصام
نور. بكرا تندم يا جميل
اسد. كان واقف بعيد وسامع كلامها
الدكتور. بصها وقال لازم ناخد المريضه وندخلها العمليات
نور مسكت ايدها رقالت متخافيش ربنا معاكي وبعدين قالتلها هتصل علي مامتك واخوكي يجو وباستها من خدها وميرنا دخلت وبعدين نور اتصلت علي مامت ميرنا وقالتلها وبعدين راحت قعدت قدام غرفه العمليات تستناها
اسد. راح عليها وقال السلام عليكم
نور. التفتت وبعدين قالت انته
اسد. ايه انته دي
نور. وانبي يا باشا انا مش فيقالك سيبني ف حالي
اسد. الحق عليا اللي شوفتك هنا قولت اعمل باصلي واتطمن عليكي ولو محتاجه حاجه اعملهالك
نور. وكان فين اصلك دا وانت مجرجرني زي المجرمين
اسد. خلاص بقا قلبك ابيض
نور. بصتله وسكتت
اسد. طيب انتي مسألتيش نفسك انا مرضتش امشيكي ليه
نور بتريقه ليه يا عنيا
اسد. هتتريقي هلهفك قلم علي وشك اعدلك
نور. طب متديني بونيه احسن
اسد. هههه انتي لسه فاكره وبعدين قالها والله انا خوفت عليكي انك ترجعي بيتك ف وقت متأخر وطبعا كنت عاوز اعرض عليكي اني اوصلك بس من خلال معرفتي بيكي من كلامك عرفت انك عمرك ما هتوافقي ف مكتش قدامي غير اني ابيتك ف القسم وبمرح قالها شوفتي انا طيب ازاي
نور. طيب قوي قوي
اسد. والله العظيم حطيتك ف مكان اخواني وخوفت عليكي وكمان حسيت اني اعرفك واعتقد ان دا كان احساسك وقتها وكمان قولتيلي فاكره
نور. لا مش فاكره
اسد. بخبث ليه بس كدا هو انا اطول ابقي الشخص اللي كان ف بالك وقتها
نور. لا طبعا مطولش انت اتجننت ولا ايه
اسد. دا يظهر كدا انو غالي قوي عليكي
نور. رجعت وسندت ضهرها عالحيطه وقالت اغلي مما تتخيل تقريبا كدا محبتش حد ف حياتي قده ولا اتعلقت بحد قده ولا خوفت علي حد قده تقريبا كدا كان هو اللي مالي قلبي وعقلي ومعنديش غيرو واتنهدت
اسد بمكر دا حب بقا
نور سكتت وماردت
اسد. طيب ليه مش بتتجوز لما انتو بتحبو بعض قوي كدا
نور. نتجوز
اسد. مش دا الطبيعي
نور. اتنهدت وسكتت
اسد. ايه انتو زعلانين ولا ايه مع بعض
نور. ياريتها تيجي علي شوية زعل
اسد. تعملي ايه لو شوفتيه دلوقتي
نور. بتسرع هضربه واطلع عينه وعين اهلو معاه
اسد. ياساتر ايه يابنتي دا بدل متتصالحو
نور. للاسف مش حاجه تتحل بتصالح
اسد. بمرح لازم ضرب يعني
نور. ابتسمت وقالت يعني وبعدين قالتله انته هنا ليه
اسد. واحد صاحبي تعبان وجيت اشوفه
نور. اممم سلامته
اسد. الله يسلمك
نور. بصتله وقالت ممكن اسألك سؤال بس تجاوبني بصراحه
اسد. دا علي حسب السؤال يعني
نور. انا بتكلم بجد
اسد. اتفضلي
نور. انت كلمتني ف الفون قبل كدا
اسد. بصلها
روايات بقلم نور عصام
نور. جاوب بصراحه لان لو اجابتك فيها كدب تصرفي مش هيعجبك صدقني
اسد. طيب لو اجابتي صادقه ياتري ايه هو تصرفك
نور. بعدين تعرف
اسد. بصلها قوي وبعدين مسك ايدها وباسها وقام وقف ووقفها معاه وحضنها بقوه
نور. مصدومه من تصرفه وبعدين زئته وقالت انت اتجننت ولا ايه اوعي تكون فاكرني سهله ولا طريه لا يا باشا دا انا اوديك البحر وارجعك عطشان دا انا اشقك نصين دا انا اسويك بالاسفلت ولا يهمني
اسد. بصلها ومشي
نور. استغزبت تصرفه وقالت ايه المجنون ابن الجزمه دا
اسد. ف نفسه وهو ماشي قال سامحيني يا قلبي لو مكنتش عملت كدا كنت هتتجن كان هيجرالي حاجه واتصل بالفون
نور. قاعده تفكر باللي حصل وفجاه دخل عليها مامت ميرنا واخوها وراحو عليها واتطمنو منها علي ميرنا
وبعد بعض الوقت
ميرنا خرجت
نور. اول ما شافتها اغمي عليها
تامر اخو ميرنا راح عليها علشان يشيلها لقي ايد بتمسكه
اسد. ابعد ايدك عنها
تامر. انت مالك انته
اسد. بحده انا خطبها ومال عليها وشالها وراح علي عربيته وركبها وعلي اقصي سرعه ساق وبس وصل بيتهم
جده والكل واقفين ومتوترين
اسد شالها ودخل وقال حد يطلب دكتور
ليلي. يا حبيبتي يا بنتي
اسد. طلع بيها فوق ف اوضته ونيمها عالسرير وبعد دقائق الدكتور وصل وكشف عليها وقال هي بخير بس مرهقه شويه لكن كل شئ تمام متقلقوش الكل دخل عندها
نور. فتحت عيونها لقت اسد واقف جنبها بصتله وقالت بصوت هامس انا بحلم ولا ايه ايه اللي جاب الواد الموز دا هنا وغمضت عيونها تاني
اسد سمعها وابتسم
نور. فتحت تاني وقالت دا كمان بيضحك لا دا اناااا وبصت لقت كل العيله واقفه حول السرير اتخصت وبعدين مدت ايدها وشدت اسد من دراعه
اسد. مال عليها
نور. قالت ايه اللي وقعني ف مسلسل العيله دا الكل سمعها وضحك نور اتعدلت وبصتلهم كلهم وركزت اكتر مع جدها وهمست وقالت جدووو وبعدين بصت ل اسد وفتحت عيونها وف نفسها قالت اسد مستحيل
اسد. فهم تفكيرها مال عليها وابتسم وقال حمدلله علي سلامتك يا قمر الجوهري
نور. مش مستوعبه اللي بيحصل وبتقول ف نفسها ياتري انا بحلم ولا صاحيه ولا ايه
جدها. راح عليها وباسها من جبينها وقالها حمدلله علي سلامتك يا قلب جدك
جدتها راحت عليها من الناحيه التانيه وحضنتها وقالت سلامتك يا بنت قلبي ودي كانت الكلمه اللي بتقولهالها وهي صغيره وضمتها اكتر لحضنها والكل سلم عليها
ليلي. قعدت جنبها وقالت حبيبتي وبنتي ونور عيني وقالت والله قلبي ما برد ولا هدي الا اليوم لما شافك
نور. عيطت وبعدين قامت وقالت انتو مين
جدها والكل قالو مالك يانور انتي مش عرفانه
نور. ببرود قالت معلش مش واخده بالي
جدها. احنا عليلتك يا حبيبتي
نور. بس انا معنديش عيله
اسد. ازاي بقا اومال العيله الكبيره اللي انتي منها فين
نور. ما انت عارف ياباشا ماتو غرقانين
جدها. ليه بتقولي كدا يا حبيبتي احنا عيلتك
نور قامت من علي السرير ونزلت وقالت انا يتيمه وعيلتي كلها ماتت غرقانه وبصتلهم بقوه وقالت او انا موتهم بالنسبالي وخرجت من الاوضه علشان تمشي والكل وراها
اسد. نوور اهدي واسمعينا
نور. نزلت وقفت وقالت انا مش عاوزه اسمع حاجه وياريت تنسوني زي ما طول عمرك نسيني والتفتت تمشي
اسد. بصوت عالي قالها مش هتخرجي من هنا اعتقد دلوقتي انتي عرفتي احنا مين نور عصام
نور. متعليش صوتك عليا والا قسما عظما اديك علي وشك واعتقد بردو انت عارف نور كويس يااا يا باشا
اسد. مسك دراعها وقالها وربي
جده. بعده عنها وقاله انت اتجننت اياك تزعلها
نور. ببرود قالت متشكره اوي يا حاج انا اعرف ادافع عن نفسي وهو اول واحد عارف كدا وبصتله وقالت انا تربية حواري يا باشا والدنيا علمتني ازاي اتعامل مع الاشكال اللي زيك لو غلطت فيا
جدتها. راحت عندها وقالت قلب تيتا خليكي واسمعينا الاول والله يا بنتي قلبنا عليكي البلد كلها
نور. والله يا حجه انا ماخرجت منها وياربتني قدرت وبعدين قالت محدش له دعوه بيا انا هرجع بيتي وحتتي ودنيتي اللي انا منها وعشتها انا وامي الله يرحمها
ليلي. بخضه اييه
نور. ايوا امي اللي ماتت بحصرتها منكم وحرقة قلبها باللي عملتوه فيها ووجعها وقلقها عليا سنين
جدها. ليه يا بنتي بتقولي كدا احنا اصلا مش عرفين هي مشيت ليه ودورنا عليها كتير وزعلنا منها علشان مشيت
نور. لا والله وبصت لمرات عمها وقالت يعني مش عرفين هي مشيت ليه مش عرفين انها هربت منكم علشان كنتو عاوزين تموتوني يا اما تتنازل لكم عن وصايتي وكل حاجه
جدها والكل قالو اييييه مين قال كدا
نور. يصت لقت مرات عمها بتستخبي ورا جوزها
جدها. لا يا بنتي محصلش وليه نعمل كدا احنا عرفين ربنا كويس وعرفين ان المصنع ابوكي اللي عمله بتعبه وغربته سنين برا والبيت هو اللي هده وبناه من تاني وعرفين انو كاتب المصنع باسمك ودا حقه هو حر وكمان نص البيت وانا مرضي دا تعبه يا بنتي واعمامك عرفين
نور. لا حصل ولا ايه يامرات عمي
الكل بص علي ليلي وامل ومش عرفين نور تقصد مين فيهم وتقصد ايه بكلامها
امل. انا معملتش جاحه ولا قولت اي حاجه
نور. ومين قال اني اقصدك انتي يا مرات عمي
جدها. ايه اللي بتقوليه دا يا نور
نور. بقول الحقيقه يا حاج بقول ان المحروصه مرات ابنك هي جت ل امي وهي مقهوره وبتعيط علي بابا وقالتلها انك انت وعمامي بتتفقو انكم تمضوها علي انها تتنازل عن الوصايه والفلوس اللي ف البنك ولا هتموتوني وبكدا كل كل حاجه ترجع لكم انتو واعتقد اني وقتها كان عندي سبع سنين يعني مكنتش صغيره والكلام دا حصل قدامي وامي قالتلي انا مش عاوزه فلوس ولا اي حاجه انا عوزاكي انتي ياقلبي بقلمي نور عصام ومن خوفها عليا هربت بيا وللاسف ماتت من تلت سنين وانا عايشه لوحدي بلطش ف الدنيا لوحدي برغم اني عندي عيله كبيره وعندي اللي يعيشني ملكه لان المصنع مش اي مصنع دا مصنع حديد الجوهري واعتقد له اسمه وسمعته بس اخترت البعد عنكم وعن حقدكم وأرفكم
جدها. راح علي مرات عمها وقالها انتي سمعتينا بنقول كدا
امل. كانت بتموت من الخوف والرعب
الجد. بصوت عالي قالها انطقي
امل. برعب قالت لا يا عمي محصلش
الجد. بص لابنه وقاله طلقها اللي دي ملهاش مكان ف بيتي
عم نور. بص لمراته وقالها انتي طالق
الجد. قالها عرفه ليه اطلقتي علسان حرمتينا من بنتنا وحرمتيها منا وكرهتبها فينا وعيشتيها بقهر علي نفسها وعلي امها لوحدها حسبي الله ونعم الوكيل فيكي
خالد وحمزه. راحو عند امهم وقالوها للاسف مش قادرين ندافع عنك بسبب غلطتك وزعلو منها وعليها ولكن ما باليد حيله وخصوصا ف الوقت دا
امل. خرجت من البيت والكل زعلان منها بسبب عملتها
نور. التفتت تمشي
ليلي. رايحه فين يا حبيبتي
نور. راجعه بيتي
اسد. وقف قدامها وقالها مفيش خروج منها سامعه
نور. قالت انت بالذات لو عليت صوتك عليا تاني ولا اتعرضتلي هندمك
اسد. هتعملي ايه هتشقيني نصين ولا تساويني بالاسفلت
نور. بغضب قالت الاتنين ياعنيا
اسد. مسكها من كتافها وكانه ماسك حرامي ولسه هيتكلم
جدهم. راح عليهم وقالها سيبها
اسد. يا جدو
الجد. قولت سيبها
اسد. سابها وبيتوعد لها
نور. قالت انا ماشيه وممنوع حد يكلمتي ومشيت
جدها. بص ل اسد اللي عاوز يجيبها من قفاها وقاله سيبها تمشي وترتاح شويه
اسد. زعل وخرج راح علي شغله
العيله كلها ف حالة توتر وزعل
نور. روحت شقتها واتصلت علي ميرنا اتطمنت عليها وبعدين قعدت تعيط وف وسط حزنها وزعلها قالت ياتري يا اسد كنت عارف اني نور ولا لأ عقلها رد عليها وقال اكيد لا لانو فعلا اتعامل معايا عادي اول ماشافني بس اللي متاكده منو انو كان عرفني لما حضني ف المستشفي ابن الجوهري وفونها رن فتحت وقالت بقولك ايه انته التاني انا مش نقصاك غور ومتتصلش بيا تاني جاحه تأرف وقفلت وبعدين شهقت وقالت معقول معقول يكون اسد اللي كان بيكلمتي امم دا اكيد وراحت فاتحه الواتس وفكه الحظر وبعتته صورة اسد وجنبه صوره ل اسد انثي ومعها سيف وقفلت
اسد. اول م شاف الصوره ضحك وقال ماشي يا قلب الاسد هنشوف مين فينا اللي هيقتل التاني
وبعد مرورو ثلاث ايام
نور. كانت راجعه من المطعم
هاني. حمدلله عالسلامه يا جميل
وور. بصتله بأرف ومشيت
هاني. وقف قدامها وقالها انا عزمك علي فرحي الاسبوع الجاي يا قمر
نور. ابتسمت وقالت اخيرا الف مبروك
هاني. يا قلبي كنت عارف انك هتفرحي وهتطيري من الفرحه كمان
نور. استغربت كلامه
هاني. طبعا با حبي ما انتي العروسه وانا عزمت الحته كلها
نور. بغيظ قالت غور يالا ومشيت
هاني. ادلعي براحتك يا جميل كلها اسبوع
نور. دخلت شقتها وقالت كان ناقصني هم تك الارف وباب الشقه خبط قالت قسما بالله يا هاني لو كنت انت هطلع عين امك وفتحت لقت اسد وجدها وعمامها وحمزه وخالد
اسد. من يوم ما عرفتك وانتي زي القطر وحط ايده علي خدها وقالها اهدي ياما شويه
جدها. ببتسامه قالها ازيك يا قلب جدك
حمزه. ازيك يا نور
اسد. بمشاغبه فيها قال نور ايه الاسم اللي يأرف دا
نور. ردت وقالت يعني اسد اللي حلو قوي تك الأرف
خالد. وقف جنبها وحط ايده علي كتفها وقال عامله ايه ياقمر علية الجوهري
اسد. بعند فيها قال احنا هنغلط بقا اومال انا روحت فين
حمزه. بهزار قال اعوذ بالله هي دي اشكال بني أدمين اصلا
اسد. مالو شكلي ياخويا وبصلها وقال دا حتي كل البنات بتحبني وبتموت فيا وبعند اكتر فيها قال حتي من وانا صغير
نور. بصتلهم كلهم وقالت ممكن افهم حضراتكم هنا ليه وبعدت نظرها عن جدها لانها كانت تحبه كتير ومش حابه مهما كان تغلط فيه
عمها مختار. راح عليها وقال احنا جاين ناخدك يا نور مينفعش تعيشي لوحدك تاني
نور. طول عمري عايشه لوحدي ومرتاحه
اسد. لقي العند ماليها وراكب دماغها وقف قدامها وقالها دا اخر كلام عندك روايات بقلم نور عصام
نور. بعند اكتر قالت ايوا
اسد. قال يبقي اتتي اللي اخترتي يا نور الاسد ومال عليها وشالها وكانها شوال بطاطا
نور. بصراخ قالت نزلني يا مجنون يا متخلف انته
اسد. ضربها علي مؤخرتها وقالها اخرصي مسمعش نفسك
نور. احرجت وقالت انت بتعمل يا متخلف انته
اسد. ضربها مره اخري
نور. شهقت وسكتت
اسد. ايوا كدا شطوره
حمزه وخالد. بيضحكو عليهم
جدها وعمامها قفلو باب الشقه ونزلو وراهم
اسد. رايح علي عربيته
هاني. راح عليهم وبصلها وقال دي احلوة قوي يا قمر هي حصلت تجيبي رجاله البيت
اسد. اخرص يالا وغور من وشي
هاني. قاله نزلها والا بدفنك مكانك
اسد. بص ل خالد وحمزه
خالد مسك هاني من ياقته وحمزه لوا دراعه وراه وقاله ورينا هتدفنه ازاي واحنا اخواته وهو ظابط ودول عيلته
هاني. ابعد عني نور دي بتاعتي
حمزه. ضربه بالبوكس ف وشه وقال تؤتؤتؤ اسم نور دا ميجيش علي لسانك تاني عارف ليه شاور علي اسد وقال علشان دا جوزها واحنا اخواتها ودول عليتها وضربه بوكس تاني وقعه ف الارض ومشيو
هاني. مش هسيبك يانور مش هسيبك صاحبه قومه وقاله سيبك منها بقا انت مش شايف اهلها عاملين ازاي دول ناس شكلهم جامد واحنا مش قدهم يا صاحبي
نور. في عربية اسد قالت انت بني ادم رخم ومغرور ومتكبر وانا مش بطيقك وبعدين بصت لحمزه وقالت وانت يازفت انته كمان ازي تقول عني اني متجوزه الشئ دا
حمزه. بمرح قالها اتنيلي انتي طولي الموز ابو عيون حلوه دا
نور. اطول احسن منه مليون مره كمان
اسد. بصلها وقال هو اصلا ارضي اعبرك يا بايره
نور. انا بايره يا متخلف
اسد. التفت لها ومد ايده علشان يضربها
حمزه. خلي بالك من الطريق ابوس ايدك وانتي اهمدي شويه
نور. انته مش شايفه المتخلف عاوز يضربني
اسد. لف لها تاني وبيمسكها من ايدها بعنف والعربيه بتتحرك شمال ويمين
حمزه. هنموت ياختييييييي ياصغير عالموت ياحمزه ياشبابك اللي هيروح هدر يا حمزه مكنش يومك يا حمممممزه
نور. انفجرت من الضحك علي كلام حمزه
اسد. ابتسم وقاله علي الله نبطل نواح بقا وكمل سواقه
وبعد وبعض الوقت وصلو البيت والكل نزل
نور. بغضب راحت علي جدها ولسه هتتكلم
جدها. مسكها من ايدها وقالها تعالي بس ندخل جوا وقولي اللي انتي عايزاه ودخلو
اميره وياسمين. جريو عليها وحضنوها
ليلي. طبطبت عليها وباستها
جدتها. عيونها دمعت
نور راحت وقفت قدامها جدتها شدتها عليها وحضنتها وبعد لحظات نور وقفت وقالت اسمع بقا يا جدو انا مش عاوزه اعيش ف البيت دا
جدها. قالها ليه يا بنتي كدا
نور. انا مستحيل اعيش ف البيت دا دقيقه واحده ودا اخر كلام عندي
اسد. دخل ومعه حمزه وخالد
حمزه. براحه عليها شويه
خالد بلاش اسلوبك دا انت مش ف القسم
اسد. وديني لربيها الشعنونه دي
نور. سمعته وخطرت فكره ف بالها انها تعانده وبعدين قالت خلاص يا جدو انا هعيش هنا
جدها. ابتسم لانو شافها وهي بتبص ل اسد وبعدين قال ايه حبيتي البيت دلوقتي
نور. قالت دا انا حبيبت البيت واللي ف البيت واسود البيت
ليلي. ضحكت
جدها. ابتسم واتأكد انها ناويه علي عناد معاه وف نفسه قال ان شاء الله العند دا هيوصلنا لحاجه حلوه ف الاخر وبعدين قال خلاص يا قلب جدك نورتي بيتك
نور. بعند ف اسد قالت بس انا مش عاوزه حد يتدخل ف حياتي ولا يقولي رايحه فين وجايه منين انا اخرج زي منا عاوزه وارجع بردو براحتي
اسد. وحياة خالتك
نور. وانت مالك انته
اسد. مسكها بقوه من دراعها ولواه وراها وقالها احنا هنا بيت محترم وفيه قوانين وعايشين مع بعض ولازم الكل يعرف رايحه فين وهتيجي امته فااهمه
نور. زئته عنها ووقفت قدام جدها وقالت انا اضربت واتهانت ف بيتك ياجدي من حتة عيل بعضلات ميسواش فردة جزمه
اسد. فتح عيونه وقالها انا تقوليلي كدا انا اسد الجوهري يتقالي الكلام دا
نور. ايوا انته
اسد. راح عليها والشر بيتطاير من عيونه
نور. رجعت خطوه لورا وقالت هو الواد دا بيتحول ولا ايه مالو كدا قلب علي مصاص دماء
اسد. قرب منها وكلو نار
نور. بوخوف قالت خطوه زياده وهشقك وجريت عالسلم
اسد. جري وراها
الجد وباقي العيله هههههههه ههههههههه
حمزه. بص ل ياسمين وقالها شكل كدا هيبقي ف ثنائي تالت ف البيت يا قمر
ياسمين. اتكسفت ووشها احمر
نور. طلعت فوق ومش عرفه تعمل ايه ولا تدخل اي اوضه فتحت الاوضه اللي قبلتها ودخلت وطبعا كانت اوضك اسد دخلت لقت صورته قالت يا ختيييييي علي حظي المهبب
اسد. دخل وبيتوعد لها
نور. قالت اثبت مكانك لتولع وانت واقف
اسد. قرب منها وهي ترجع لورا
نور. خبطت بضهرها ف الدولاب
اسد. وقف قدامها ومال عليها وهي روحها هتطلع وقال بقا انا عيل مسواش انا تقولي عنا كدا لااا وكمان ف وشي
نور. بضربات قلب سريعه قالت بتصرفك دا ايوا
اسد. بصلها ومره واحده اقتحم شفتيها بشفتيه
نور. بتقاومه لحد ما قدرت تبعده عنها
جدها. دخل وهي بتزئه وقال اسددد
اسد. بعد عنها شويه ووقف
نور. قالت باسني ف بوئي يا باشا
جدها. قالها ايييه
نور. ايوا باسني ف بوئي
اسد. واقف روحه هتطلع ومكنش متوقع ردها دا ابدا
جدهم. بصله
اسد. محصلش يا جدو دي كدابه
نور. انا كدابه يا حضرة الظابط وقربت عليه وقالت مش عيب عليك تبقي كبير كدا وتكدب
اسد. بصلها وعاوز يموتها
نور. ومش بس كدا يا جدو دا كمان كان عاوز يغتصبني
اسد. انااا
نور. ايوا وانت اللي لسه قايلي كدا ونزلت جري علي تحت
اسد. والله ياجدي محصل ونزل وراها
جدهم. ههههههه اااه يا بنت الغالي فينك من زمان ونزل
نور. راحت ووقفت قدامهم كلهم وقالت حوشو عني المتخلف دا هو انتو مش عيلتي مثلا
ليلي. بضحك خدتها ف حضنها وقالتلها متخفيش
اسد. راح لعندها وقال اوعي يا ماما سيبها دي لازم اجيب اجلها انهارده بقلمي نور عصام
ليلي. إياك تقربلها
اسد. شدها من امه ودخلها اوضة المكتب وقفلها
نور. انت هتعمل ايه يا مجنون انته
اسد. بمكر ونظرات مرعبه قالها هعمل اللي قولتي عليه علشان متطلعيش كدابه وقرب منها
نور. بس قرب منها ضربته ضاربه قاضيه
اسد. اااه يا بنت الل
نور. جريت علي برا وراحت قعدت جنب جدها
اسد. خرج وراح عليها وقالها قسما بالله منا عاتقك
الجد. اياك تلمسها
اسد. ياجدو انت متعرفش عملت ايه وعلشان كدا لازم اربيها
جدها. قال عملت ايه
اسد. سكت
نور. بصتله وطلعت لسانها
الجد. مال عليها وقالها عملتيله ايه وخلتيه مجنون كدا
نور. ضربته
الحد. ضربتيه فين
نور. مقدرتش ترد
الجد. توقع من عدم ردها وسكوت اسد لما سأله وبعدين قالها يبقي تستاهلي اللي ناوي يعمله فيكي
نور. حضنته وقالت ارحمني من التور الهايج دا
جدها. هههههه اسكتي بقا بدل مايموتك وبعدين قال استهدي بالله كدا يا اسد واقعد
اسد. بصلها وقال مش قاعد انا رايح القسم ومشي
الجد وكل العيله قالو ل نور نورتي بيتك
اميره. نور انتي هنامي معايا انهارده
ياسمين. ومتنامش معايا انا ليه دي حته من سني
اميره. لا معايا انا اللي قولت الاول
ليلي. هتنام معايا انا
جدتهم. لا انتي ولا هما دي بنت قلبي وهتنام معايا انا
نور. الحق انبسطت وفرحت بحبهم لها
الجد. قال لا انتي ولا هما هي هتنام انهارده ف اوضة اسد هو كدا كدا هيبات ف القسم والصبح تنضفولها اوضتها لانها مقفولها من زمان
نور. مش هتفرق اي مكان بس بجد لازم انام لاني عندي جامعه بكرا ومحاضرات بدري
ياسمين. انتي لسه بتدرسي
نور. ايون
اميره. بتدرسي ايه يا نونو
نور. هندسه
الجد والكل فرح بيها
اميره. تصدقي كان نفسي ادخل هندسه بس للاسف ملحقتش يلا متعوضه فيكي بقا وضحكو وبعدين اخدوها البنات وطلعو وجابو لها لبس من عندهم علشان تعرف تنام
نور. معلش بقا يا بنات الاسد جابني من غير ما اجيب هدومي
ياسمين. ههههه معلش بكرا بنروح معاكي وتجبيهم او ننزل نشتري هدوم جديده لينا احنا التلاته
اميره هو دا الكلام
واشرقت الشمس لنور ربها
اسد رجع من الشغل وبس فتح باب اوضه انصدم...
↚
اسد. دخل اوضته انصدم لما شاف نور واقفه ولابسه بيرمودا قصيره جدا وباضي حمالات وشعرها الاسود الناعم الطويل علي ضهرها وخصلات منه علي وشها غمض عيونه وفتحها
نور. اتخضت وقالت انت ايه اللي دخلك عليا كدا بدون استأذان يا حمار انته
اسد. بعصبيه قالها انا حمار
نور. ومين غيرك هنا
اسد. قرب منها ومسكها من شعرها وقال انا حمار
نور. مخلاص بقا هو انته مش عارف نفسك ولا ايه
اسد. لف شعرها علي ايده بقوه ومسك ايدها بايده التانيه وبيزئها علشان يرميها برا الاوضه
نور. بتحاول تضربه برجليها
اسد. ضربها برجله اتكعبلت وقعت عالاض وهو فوقها
نور. بتصرخ وتقول الحقووووووني يا نااااااس ياااااهوووووو
ليلي وياسمين واميره وجدها والكل طلعو يجرو وبس فتحو الباب لقو
اسد. فوق نور وبيحاول يخنقها ونور مسكاه من شعره ووعماله تشد فيه
الجد. ايه اللي انتو بتعملوه دا انتو اتجننتم
حمزه. هههههه طب والله مشهد عاوز يتصور
خالد. ههههههه وبعدين قاله تعالي نطلع لانو بس يفوق هيموتنا لو شافنا هنا بقلمي نور عصام
حمزه. ليه يعني
خالد. انت مش شايف نور لابسه ايه
حمزه. والله ما خدت بالي وخرجو
نور. بصويت قالت حد يشيل التور اللي عامل فيها هوجا دا
ليلي. راحت عليه وقالت ابعد يا بني عنها ميصحش كدا
اسد. محدش يدخل بينا انا لازم اجيب اجلها
جده. راح لعندهم وبصله
اسد. فهم نظرة جده وقال متفهمنيش غلط
الحد. قال وافهمك انها حجه صح يا باشا
ياسمين وامها شدو اسد من عليها وقوموها
نور. بغباء قالت يخربيتك حيطه فوقي
اسد. برقلها وبعدين بصلها من فوق لتحت
نور. بصت لنفسها وشهقت
الجد. قال ايه مش ناوين تعقلو بقا
نور. هو اللي
اسد. بصلها وقاله اخرصي احسنلك
ياسمين. مسكتها من ايدها وقالت تعالي يا نور معايا علشان تغيري واتحركت بيها
اسد. جري عليها وقالها رايحه فين كدا
ياسمين. هاخدها تغير مينفعش كدا
اسد بتسرع لا خليها هنا وروحي هاتلها هدوم
نور. بصتله
اسد. ضربها علي دماغها وقالها اكيد هخرج يعني
الجد. طيب يلا ننزل وبس خرجو من الاوضه قال ل اسد لما انت هتموت عليها من الغيره كدا بتعاملها كدا ليه
اسد. انا اغير علي دي
ليلي. هو انت غيران بس دا انت ميت من الحب كمان يا عين امك وضحكت هي وجده
اسد. احرج وقالهم اها انتو فاضين بقا
ليلي. قالت ليه مش حب العمر اللي رافض تتجوز بسببها وكل ما نفتح معاك موضوع الجواز تقول بعدين لسه ملقتش حبيبتي اما القيها هتجوز علطول نور عصام
جده. رد وقال واهو لقاها
اسد. علي فكره انا مكنتش اقصد الشعنونه دي
جده. اممم ماهو واضح يا ابن مختار
جدتهم. قالت تعالي هنا يا واد يا اسد ومسكته من ودانه وقالت انت ازي تزعل القمر بتاعنا
اسد. انا ازعلها دي تزعل بلد
نور. نزلت وراحت علي جدتتها وباستها وقالت صباح الفل
جدتها. صباح الجمال
اسد. بصلها
نور. راحت عليه وعملت كأن مفيش حاجه وقالت صباحووو كابتن باشا
اسد. كابتن باشا
نور الحق عليا اللي بديك اتنين ف واحد
جدتها. ههههه والله عسل يا بت يا نور
نور. قعدت جنب اسد ومسكته من خده وقالت ياخلاثي قموص قوي يا باشا
اسد. بعد ايدها وقالها قموص
نور. لا وحمش
جدتها. ههههههه
ليلي. تعالو يلا افطرو
نور. معلش انا مستعجله وكمان لازم اروح الشقه اجيب كتبي وحاجتي علشان الجامعه
اسد. اقعدي افطري وانا هوصلك
نور. هتأخر
اسد. قولت هوصلك
نور. قعدت جنبه
اسد. كلي براحتك لسه بدري
جدهم. قالهم بتتهامسو ف ايه كدا
نور. قالت بيقولي عاوز اقعد معاكي علي انفجار يرضيك كدا يا كبير
جدهم والكل. ههههههههه هههههههه
اسد. باحراج قالها انا قولت كدا
نور. اكدب يعني
اسد. ودي تيجي
اميره. بمرح قالت هما غيروها ولا ايه يا نور
نور. هي ايه دي يا بت
اميره. كلمة انفجار اصل طول عمري اعرف انها انفراد
نور. قالت ما هو اسد يا بت اللي قال فطبيعي تطلع مختلفه هو اي حد ولا ايه الكل ضحك
اسد. مااشي يا نور
نور. قالت اسد انت اللي مختار ديكور اوضتك
اسد. ايوا حلوه صح
نور. بعند قالت بالعكس زي الزفت
اسد. قام وقالها يلا ومسكها من ايدها
جدتهم. بمناغشه قالت انا هاجي معاكم
نور. قالت اقعدي يا تيتا اقعدي ياحبيبتي شوفي جدو بينادي عليكي وجريت قبل ترد
اسد. ف العربيه قال ل نور مش ناويه تعقلي بقا
نور. علي فكره انا عاقله ومفيش مني اتنين
اسد. الحمد لله
نور ليه يا خويا
اسد. دا خوت يخوتك
نور حست بغيرته قالت الا قولي يا باشا هو لو انا يعني مني اتنين تفتكر تختار مين فينا وتتجوزها
اسد. بعند قال ولا واحده
نور بغضب ليه ان شاء الله دا انا لقطه دا انا فرصه متعوضش
اسد. بس مش ليا
نور. دا علي اساس اني انا معبراك اصلا دا انا مش بطيقك دا لو انته اخر راجل ف الدنيا مش هبوصلك
اسد. لسه هيرد فونه ردن فتح وقال الو
حمزه. اسد تعالي المصنع شويه عوزينك
اسد. انا تعبان هوصل نور وانام شويه وارجع القسم
حمزه. تعبان ايه انت عجزت ولا ايه يا باشا دا حتي محتاجين صحتك الفتره اللي جايه دي
اسد. فهمه وبعدين رد وقال عجزتم كلكم يا بعيد هو انتو ايه مش ناوين ترحموني امته هاخد اجازه لما اموت يعني
حمزه. معلش بجد محتاجينك نور عصام
اسد. تمام بس اوصل نور واجي وقفل وبعد شويه وصلها الشقه جابت حاجتها وهي نازله قابلت هاني بصلها بغيظ اسد قالها يلا ومشيو وصلها الجامعه
نور. بعد ما خلصت جامعه راحت كالعاده الشركه اللي بتدرب فيها وبس خلصت راحت عالمطعم
في بيت معتز الجوهري
الجد. هي نور اتأخرت كدا ليه
ليلي. والله يا بابا انا بتصل عليها فونها مغلق
جدتها. بس اتأخرت زياده عن اللزوم
ياسمين. هي قالت انها بتخلص جامعه وتروح شركه بتدرب فيها جايز دا اللي اخرها
اسد. دخل وقال السلام عليكم
الكل رد السلام
اسد. ايه مالكم ف ايه
ليلي. نور مرجعتش لحد دلوقتي
اسد. ايييه
جدته. ايوا يا بني واحنا قلقانين عليها قوي
اسد. ليلتها سودا لو اللي ف دماغي صح والتفت يخرج
نور. دخلت وقالت مساء الخير
اسد. راح عليها وكله شر وقالها كنتي فين لحد دلوقتي
نور. وانت مالك انته
جدها. يا بنتي قلقتينا عليي
ليلي. يا حبيبتي خوفني عليكي وكمان فونك مغلق
نور. فصل شحن
اسد. بصوت عالي قالها كنتي فييييين
نور. خافت من صوته العالي وبعدين قالت كنت الشغل
ليلي. شغل
نور. ايوا يا طنط انا بعد ما خلصت محاضراتي روحت الشركه اللي بدرب فيها وبعدها روحت المطعم اللي بشتغل فيه وبعدين جيت اهو
اسد. مسكها من ايدها وسحبها وراه عالسلم
الجد. اسد
اسد. قال لو سمحت ياجدو بعدين نتكلم
خالد. اسد جن عالاخر
حمزه. الحب بقا
الحد. اخرض انت وهو
حمزه اها ماهو انت كدا يا حاج متجيش الا علينا
الجد. بتقول حاجه يا حمزه
حمزه. بقول وحشتني يا جدو مشوفتكش طول النهار
ياسمين. ههههه جبان
حمزه. ههههه بس يابت يا قمر انتي دا الكبير فاهمه
اسد. دخلها الاوضه ورامها عالسرير
نور. براحه شويه مش كدا الله
اسد. ايه اللي وداكي الشغل الزفت دا تاني
نور. عادي دا شغلي وانا متعوده عليه وبحبه
اسد. بتحبيييه
نور. ايوا
اسد. وخلاص جن منها قالها انتي مش عرفه انتي مين ازاي تعملي كدا وانتي تقدري تشتري المطعم باللي فيه
نور. محدش له حاجه عندي
اسد. طيب مفكرتبش ف وضعنا كلنا
نور. بزعل قالت اولا محدش يعرفني
اسد. بغضب محدش يعرفك
نور. ياسيدي لو مش عجباك وبتستعر مني ارجع بيتي
اسد. نوووووور
نور. انا قولت اللي عندي
اسد. مسكها من ايدها وقالها هما كلمتين مفيش غيرهم من الجامعه للشركه ومنها عالبيت فاااهمه
نور. وانت مين علشان تتحكم فيا
اسد. بصها وقال عاالله كلامي ميتنفذش وكان حاد ف كلامه
نور. انا محدش يتحكم فيا وخصوصا انته
اسد. بيحاول قدر الامكان يتحكم ف اعصابه علشان ميتهورش ويضربها بصها وقال غوري علي اوضتك
نور. مشيت وهي بتبرطم
ياسمين. شافتها راحت عليها ودخلت معها اوضتها
نور. زعلانه
ياسمين. نور حبيبتي اسد والكل معهم حق ف انهم
نور قاطعتها وقالت انا اتعودت علي كدا
ياسمين. بس انتي دلوقتي مش محتاجه للشغل ف ليه
نور. ياسمين انا لحد دلوقتي مش مستوعبه اللي انا فيه انا حياتي اتغيرت واتقلبت 180 درجه بين يوم وليله
ياسمين. بس اتغيرت للاحسن ولقيتي عيلتك اللي بتحبك وبتخاف عليكي وتتمني بس تشاوي وتقولي عاوزه حاجه
نور. انا عرفه كل دا بس انا متعوده اعتمد علي نفسي
ياسمين. يعني هو انا علشان مش بشتغل ابقي ضعيفه ومش قد المسؤليه لا يا نور
نور. قاطعتها وقالت انا فهماكي بس بصراحه متعودتش اقول لحد عاوزه حاجه ولا اقول انا عاوزه فلوس
ياسمين. مش عيب يا حبيبتي وكمان انتي عندك فلوس كتير باسمك زي ما سمعت دا غير ان جدو واسد وحمزه وخالد كل سنه بيحطولك مبلغ كبير قوي ف البنك من ايراد المصنع
نور. عرفه بس انا مش
ياسمين. قاطعتها وقالت بلاش مكابره يا نور وبوصي لشكلك ومركزك ومتفهمنيش غلط الشغل مش عيب بس اشتغلي شغل يليق بالبشمهندسه نور الجوهري
نور بصتلها وسكتت
ياسمين. حضنتها وقالت متزعليش مني انا اختك واكيد عاوزه مصلحتك وابتسمت وقالت سيبي عندك مع اسد ف الموضوع دا وياستي عنديه ف حاجه تانيه
نور. رفعت حاجبها
باسمين. بخربيت تفكيرك اللي ف ثانيه يتحول ويفكر ف المصايب وباستها من خدها
نور. ايه دا يا بت
ياسمين. ايه بببوسك
نور. زئتها عنها بأرف وقالت متلمسنيش انتي طلعتي منهم
ياسمين. يخربيت تفكيرك المهبب وضربتها بهزار علي كتفها
اميره. خبطت ودخلت وقالت ها خلصتو
ياسمين. ف حاجه
اميره. ماما بتقولكم تعالو علشان تتعشو يلا
ياسمين. يلا يانور
رواية نور والاسد بقلمي نور عصام
نور. لا معلش مليش نفس
ياسمين. كدا اسد هيكون انتصر عليكي
نور. دا مين دا اللي يفوز عليا لحظه بس اغير وانزل
ياسمين. طيب احنا هننزل نساعد ماما علي ما تغيري ونزلو
نور. وهي نازله قابلت خالد عالسلم
خالد. اهلا بالقمر
نور شافت اسد قاعد عالسفره حبت تعانده مسكت خالد من ايده وقالت والله وحشني ياد يا خالود
خالد. امممم دا انتي ناويه تخربيها علي دماغي انا بقا
نور اخرص انت
خالد يابنتي والله انا اكبر منك
نور. بسنتين مش كتير يعني
خالد. طيب احترميني شويه وياريت تبعدي عني علشان الاسد عينه علينا وانا حاسس انو عاوز بجيب اجلي
نور. بس يا جبان
خالد. جبان قدام الاسد ملكيش دعوه
نور. باخبتك وكانو وصلو
اسد. بص لايدها اللي ماسكه خالد
الجد. اقعدي يلا يانور
نور. حاضر يا جدو وبعدين قالت تعالي يا خالد يا حبيبي اقعد جنبي اصل مشوفتكش طول النهار وبجد وحشتني قوي
خالد. الله يخربيتك حاسس ان اجلي خلص
نور. لا لسه فيه يومين
خالد. ههههههه
وبعد انتهاء العشا
الجد. قال تعالي يا نور عاوزك ف المكتب شويه
اسد. قال لحظه يا جدي لو سمحت
الجد. خير يا اسد
اسد. بدون مقدمات قال انا عاوز اتجوز نور
الجد والكل اتفاجئ من الطريقه هما كان متوقعين وعرفين ان دا هيحصل بس مش كدا ولا بالسرعه دي
اسد. قولت ايه يا جدي
نور. قبل جدها يرد قالت انا مش موافقه
اسد. من غير ما يبصلها قال قولت ايه ياجدي
نور. بغضب قالت انا قولت مش موافقه واعتقد بكدا خلص الموضوع ولا ايه يا باشا
اسد. يوم الخميس هنعمل خطوبه وسابهم وطلع اوضه
نور. بتغلي من الغضب وقالت شوفت قلة أدبه يا جدو
الجد. اهدي بس كدا وتعالي اقعدي
نور. اهدي ايه بس يا جدو بعد كلام الزفت دا
الجد. خطرت فكره ف باله قالها لو مش موافقه خلاص براحتك وهو يتجوز علا بنت خالته اهي هتموت عليه وامها نفسها تجوزهالو وتبقي انتصرت عليكي وكسبت المعركه بقلمي نور عصام واخدته منك منا طول عمري اقول اسد مش هيتجوز إلا بنت عمه نور اهي لو موفقتيش للاسف هيتجوزها وتبقي حتة عيله مشت كلامها عليا
نور. رفعت حاجبها وبعدين قالت لا ياجدو انا ميرضنيش حتة بت زي دي تعاندك وتمشي كلامها عليك ابدا دا انا اقتلها
الجد. يعني موافقه
نور. ايوا ياجدو وهطلع عينه وعينها
الجد. حضنها وقالها حبيبة جدها اللي مترضاش تزعله ابدا
جدتها باركتلها وباقي العيله وطبعا علا دي بنت خالة اسد فعلا بس متجوزه وعندها عيال ومسافره برا
الجد. طيب يلا كلو علي اوضته ينام وبص لباقي العيله الكل فهم انو محدش يقول حاجه ل نور عن علا
نور. طلعت اوضتها وقالت ماشي يا علا الكلب ان موريتك
اسد. نايم علي سريره وبيفكر ف الشعنونه اللي قلبه وعقله مجاجنين بيها وابتسم لما كانو ببتخانقو وهو فوها ونام
واشرقت الشمس بنور ربها
نور. جهزت ونازله رايحه الجامعه
حمزه. ياصباحوووو
نور. ببتسامه قالت فل وبصت لقت اسد خارج من اوضته قالت ياااه علي صباحك ياد ياحمزه ورد وفل وياسمين يااااه ياريت منه كل يوم
حمزه. شاف اسد قالها اها علشان كدا صباحي عجبك طب غوري بقا من وشي انا مش مستغني عن عمري
نور. جبان وواطي وكانت وصلت جدتها قالت صباحو مانجه
جدتها. ببتسامه صباح الفروله
اسد. ايه مش هنخلص من سوق الفاكهه اللي نزلتو فيه دا
نور. قالت ل جدتها شكله غيران ولا ايه اما اروح انرفزه شويه وراحت عليه وقالت صباح الجمال علي عيونك العسلي دول يا اسودي
اسد. عوج بوئه وقالها اسودك
نور. طبعا يا حبيبي مش خلاص اتراضينا وبقينا اخوات زي الناس الطبعيه وهناخد هدنه
اسد. اخوااات
نور. ايه يا باشا مش عجبك اخوات خلاص نخليها ام وابنها
ليلي والكل ههههههه هههههههه
نور. اهو اشهدو عليه بصالحه وهو راكب دماغه طب اعمل ايه اقطع نفسي يعني ولا اموته واخلص منه احسن
اسد. بصلها برعب
نور. جريت علي جدها وقالت والله عيب ف حقك اللي بيحصل ليا ف وجودك ياحاج نور عصام
الجد. انا راضي علشان تستاهلي
نور. ياعيني عليكي يانور انتو بتعملو فيا كدا ليه علشان مليش قريب ولا حبيب ولا غريب اهئ اهئ اهئ
حمزه. انشالله حتي تتفحمي محدش هيدافع عنك
نور. واطين يعني الم الدور
خالد. ايون
نور. احم طيب ياجماعه انا هروح المطبخ عند ليلي وراحت وبس دخلت قالت بتعملو ايييه
عمها مختار وليلي. اتخضو
نور. ها قرو واعترفو بدل ما اخلي فضحتكم بجلال واقول دخلت لقيت مختار بيتحرش ب ليلي
ليلي. محرجه
مختار. اخرصي يابت الله يخربيتك
نور. راحت عليه وحطت ايدها علي كتفه وقالت مش عيب عليك يا مختار تتحرش بمراتك
ليلي. راحت عليها وقالتها موتك علي ايدي انهارده
نور. جريت علي برا وقالت عااااااااا الحقني ياجدووو الحقووووني كلكم عااااااااااا
الجد. والكل قامو من عالسفره وقالو مالك يابنتي ف ايه
نور قالت ليلي المفتريه دخلت علشان اساعدها ف الفطار
ليلي. واقفه روحها هتطلع
نور. بصتلها وقالت قولت اساعد طنط حبيبتي وبس دخلت عندها لقتها قالتلي غوري يابت من وشي قولتله ليه كدا يا طنط دا انا بحبك راحت مسخنه السكينه عالنار ولسعاني ف دراعي وجابت الساطور وحطته علي رقبتي وقالتلي إياك توافقي علي جوازك من ابني وراحت علي اسد وقالت شوفت يا حبيبي امك وانا اللي قولت خلاص اخيرا الدنيا ضحكتلي وهتجوز ابن عمي حبيبي اللي هيريحني من الدنيا وأرفها ويخاف عليا ويهنيني اهئ اهئ اهئ
اسد. مسكها من قفاها وقالها امي عملت كل دا
نور. ايوا يا حبيبي انا هكدب يعني
اسد. لا طبعا بس امي غلطانه انها مالسعتك علي لسانك بالسكينه بس ملحوقه انا اللي هعمل وشدها
نور. هتعمل ايه يا باشا مش كفايه امك ااااه يانور ياصغيره عالموت ياختيييييييي
روايات بقلم نور عصام
مختار وليلي. تستاهلي
الجد. وباقي العيله بيضحكو بصوت عالي
نور. بضحكو ياغجر ليا حق لما قولت عليكم غرقانين
اسد. بيكتم ضحكته وقالها اخرصي
نور. وهي عامله زي الكتكوت المبلول قالت هنروح فين يا باشا انا عندي محاضره مهمه وانت ميرضكش اسقط
اسد. وصل للباب التفت وقال جدو انا كنت بقول يوم الخميس الخطوبه لا خليها بكرا جهزو نفسكم علي كدا وانا هعزم صحابي علي بكرا باذن الله وقفل الباب قبل حد يعترض وقالها يلا عالعربيه
نور. يا عيني عليكي يا نور روحتي بلاش
اسد.قال تخلصي جامعه وعالبيت وتجهزي نفسك علي بكرا
نور. بس اناا
اسد. بحده بصلها وقال ولا حرف ومش عاوز اسمع صوتك وبعد شويه وصلو الجامعه قالها اتفضلي يا انزلي يا عروسه
نور. نزلت وحضرت محاضرتها وبعد ما خلصت راحت الشركه وبس طلعت قالت تروح المطعم علشان تقولهم انها مش هتروح تاني وفعلا حصل وقعدت شويه مع زملائها بالمطعم وبعدين روحت دخلت وقالت السلام عليكم الكل رد
ليلي. تعالي يا حبيبتي عوزاكي
نور. حاضر يا طنط وفونها رن فتحت ولسه هترد سمعت
اسد. بصوت عالي قالها نووووووور
نور. رمت الفون من ايدها
ليلي. ايه يا بنتي مالك
نور. الاسد منتحل شخصية التور الهايج وشكله كدا ناوي علي موتي ااااه يا نور اااه. .....
↚
نور. اااااه يانور ااااه يا حبيبتي يااللي ايامك بقت معدوده ايه ايه لا دي بقت ساعات يا نور ياختي وراحت علي ليلي وقالتلها لولو حبيبتي انجديني من التور دا
ليلي. بمرح قالت لا
نور. راحت علي مختار وقالت عمو حبيبي ارحمني منه
مختار. لأ
نور. بقا كدا يا مختار انت وليلي بتخلو بيا وانا اللي علطول بستر عليكم بقا مش عاوزين تنجدوني من ابنكم الزفت دا وانا اللي مكنتش راضيه اقول لحد اني قفشتكم ف المطبخ وانتو بتتحرشو ببعض وبصت لجدها وقالت يرضيك دا يحصل ف بيتك ياكبير دا انا كل مادخل المطبخ الاقي الراجل دا بيتحرش بمراته واقولهم عيب كدا معاكو ناس ف البيت يقولولي ملكيش دعوه احنا احرار
ليلي. ميته من الكسوف وبتقولها بصوت هامس اخرصي الله يحرقك هتودينا ف داهيه منك لله
نور. راحت علي عمها ماهر وقالت عمو ماهر حبيب قلبي الغالي انت الوحيد اللي هترحمني منه
ماهر. بصلها وبعند قال لأ
نور. بقا كدا يا ماهر وانا اللي كنت ناويه ارجعلك مراتك وبقول عفا الله عما سلف قسما عظما ماهيحصل وبصت لقت حمزه وخالد داخلين جريت عليهم وقالت خالود حبيبي
خالد. ولا هعبرك
نور بقا كدا وبصت لحمزه
حمزه. متحاوليش
نور. بقا كدا ياكلاب وانا اللي كنت ناويه ارجعلكم امكم بدل ما انتو بترضعو لبن معيز ومش مقصر فيكم عاوزه اجيب لكم امكم تراعيكم وراحت علي ياسمين وقالت سوسو حبي
ياسمين. ابدا
نور. بقا كدا وانا اللي مخبيه علي جدو اني سمعتك وانتي بتقولي ل حمزه هات بوسه
ياسمين. انااا
نور. ايوا وهو الحقير كان عامل فيها شريف وقالك لا وبعدين قال فرصه مش هتتعوضك ووو
حمزه. نهار ابوكي اسود
نور. راحت علي اميره وقالت مرمر قلبي
اميره. انا مش قد الاسد مليش دعوه
نور. بقا كدا يا بت طب والله لقول لجدو انك كنتي خارجه من اوضة خالد الساعه اتنين باليل وانا اقولك عيب كدا تقولي محدش له حاجه عندي اقولك احنا بيت محترم تقولي محدش له كلمه عليا انا مش صغيره ومحدش هيتحكم فيا
اميره. يامصبتي ياني والمصحف ماحصل ياجدو
نور راحت علي جدتها وجدها وقالت ها هتتصرفو مع حفيدكم ولا اقول اني قفشتكم وانت بتقولها كلام محن وهي بتتدلع عليك وتقولك هو دا اخرك وانت طبعا مش عجبك كلامها روحت منقض عليها وانا اقولكم عيب معاكم سناجل ف البيت تقولي احنا الاصل ومحدش له كلمه
جدتها. قالت الله يكسفك اسكتي يابت وكل دا و
اسد واقف عالباب وبيكتم ضحكته عليها وعلي اسلوبها وبعدين قال نووووور
نور. يالهووووووووي يا مصبتييييييييي ياحسرة قلبي عليكي يانور يا اللي عيلتك كلها طلعت واطيه ااااه يانور يا قليلة الحيله اااه ياللي كل عيلتك متضهداكي لكي الله يانوررر
اسد. وصلها ومسكها من ايدها بغضب
نور. بقا كدا يا باشا بتستقوي عليا علشان انا يتيمه وامي وابويا ميتين ومليش حد وعيلتي كلها ماتت غرقانه ف البحر قبل المركب تولع بيهم ويصتلهم كلهم وقالت حسبي الله ونعم الوكيل فيكم نفر نفر وبصت ل اسد وقالت هات بوسه يا باشا وف لحظه جريت وقالت اروح فين اروح فين كلهم اندال ياربي اعمل ايه وبصت لقت باب المكتب مفتوح جريت عليه ولسه هتقفل رواية نور والاسد بقلمي نور عصام
اسد. لحقها وزئها ودخل وقفل الباب
العيله كلها عماله تضحك عليها
حمزه. فظيعه البت دي
ليلي. بس دمها شربات
اميره. انتي تسكتي ياليلي فضحتينا عجبك اللي انتي عملتيه دا انتي ومختار ولا علشان هو جوزك يعني تعملي كدا
ليلي. اخرصي يابت هتعومي علي عومها المجنونه دي
الجد. والله عسل بس مبتسترش الكل ضحك
حمزه. لا ياجدو بس مش كلو صح
الجد. اممممم
حمزه. اوعي تفهمني غلط
الجد. لا دا انا فاهمك صح قوي يابن ابني وضحكو
في المكتب
اسد. تعالي هنا
نور. بتحاول تسيطر عليه راحت عليه وبدلع وقالت ف ايه يا اسودي يا حبيبي مالك بس ايه اللي مزعلك ومدايقك كدا وقربت منه وحطت ايدها علي قلبه اللي بيدق بسرعه
اسد. بلع ريقه وبيحاول يسيطر علي نفسه وخصوصا انو فاهمها بعد ايدها عنه وقالها انا قولت ايه امبارح
نور. عادي يعني قولت حاجات كتير ياروحي
اسد. نورررر متعصبنيش
نور. بهدوء قالت طيب بس قولي انا عملت ايه زعلك مني
اسد. روحتي المطعم ليه
نور. اها دا انت مراقبني بقا
اسد. لا يا حلوه يوم ما افكر اراقبك يبقي موتك اسهل انا كنت ف مشوار تبع الشغل وشوفتك وانتي خارجه من المطعم ولولا اني معايا صحابي كنت نزلت قتلتك علي عدم سمعك كلامي امبارح
نور. طيب ممكن تهدي وتسمعني
اسد. اسمعك بعد ما شوفتك بعيني
نور. اسد كان لازم اروح المطعم علشان اقولهم اني خلاص مش هروح تاني وكمان اعزم زمايلي هنا علي الخطوبه
اسد. كان ممكن تقوليلهم بالفون
نور. مينفعش لان كان لازم اروح واخد باقي حسابي وا
اسد. بصوت عالي قالها وهو انتي محتاجه فلوس
نور. اسمعني يا اسد وبلاش العصبيه دي انا روحت علشان اخد باقي حسابي واديه لواحده كدا انا بساعدها لانها تعبانه
اسد. بصلها وابتسم واعجب بشخصيتها
نور. والست دي انا مش هتخلي عنها ابدا لاني بجد بحبها وحابه اعرفك عليها انت كمان
اسد. وليه مقولتليش قبل كدا
نور. مجتش فرصه
اسد. قرب منها وقالها جاهزه للخطوبه بكرا
نور. لا يا باشا انا مش موافقه
اسد. قرب اكتر منها وبقت انفاسه تلفح عنقها
نور. بضعف قالت اسد بتعمل ايه ابعد ميصحش كدا
اسد. لازم تتعاقبي علي جناني منك واقتحم شفتيها بشفتيه ينتقم علي عذاب قلبه منها وبعد لحظات بعد عنها وسند بجبينه علي جبينها وقالها بحبك بقلمي نور عصام
نور. اتكسفت ووشها احمر
اسد ببتسامه قالها ايه دا نور الجوهري بتتكسف لا لا
نور. ضربته ف صدره وراحت عند الباب واخدت نفس وبعدين فتحت الباب وطلعت
اسد. قعد وقال ااااه منك يابنت قلبي ناويه علي ايه تاني معايا حب ومجنون بيكي عشق وخلاص قربت اموت ااااه
نور. راحت وقعدت جنب جدها
حمزه. قالها ايه دا دا انا قولت هتقطعو بعض
نور. هو انت سامع صوته
حمزه. يعني ايه
نور يعني متقطع جوا روح لمه بقا ومتنساش تاخد اكياس
حمزه. هههههه ودخل المكتب وقال ايه يا باشا هي الشعنونه دي جابت اخرك ولا ايه لا لا دا احنا لسه بدري علينا قوي
اسد. ابتسم
حمزه. اممممم بس تعرف تستاهل بجد حبك لها كل السنين اللي فاتو دي وعمز بعينه وقال واللي جايه
اسد. ببتسامه وفرحه قال حاسس انها هتجيب اجلي من كتر حبها وتصرفاتها واسلوبها
حمزه. ههههه اه لو كنت شوفتها من شويه عملت ايه دي لبست الكل ف بعض وخلت الكل مش قادر ينطق من الاحراج
اسد. هههههه شوفتها
ياسمين. خبطت عليهم وقالت تعالو العشا جاهز
اسد. خدي يابت تعالي هنا
ياسمين. خير ف حاجه
اسد. قالها انتي ازاي تقولي للواد دا هات بوسه
ياسمين. باحراج قالت والمصحف ماحصل دي مجنونه بنت مجانين اوعي تصدقها يا اسد
نور. دخلت وقالت يعني انا كدابه يا كلبه
ياسمين. وديني لربيكي وجريت وراها
اسد وحمزه هههههههه ههههههههه طبعا الكل عارف انهم بيحبو بعض بس كانو مستين اسد يتجوز الاول
الجد. وهما عالسفره قال كل شئ تمام وبص ل نور وقال هتروحي الجامعه بكرا
نور. لازم عندي عملي بكرا بس هخلص وارجع علطول ومش هروح الشركه
اسد. تمام بس تخلصي كلميني اجي اخدك
نور. مفيش داعي
اسد. بصلها وقال ف حاحات لازم نشتريها
نور حاجه ايه دي
اسد اتنهد وقال استغفر الله العظيم اسكتي شويه وبلاش تقاوحي علي كل حاجه كدا
نور. الله مش بفهم ايه اللي هيحصل
اسد. مش مهم نفذي وانتي ساكته
نور. لا بقولك ايه دا انا مهندسه وكل حاجه عندي لازم اتكتك لها واخطتها وارسمها كويس مش سايبه هي
خالد. ههههه يخربيت عسلك يانور
وبعد انتهاء العشا
نور. والبنات طلعو فوق يشوفو هيلبسو ايه
اسد. قال جدو انا عاوز اكتب الكتاب
الجد. ليه كدا خليها خطوبة دلوقتي ولما نور تخلص امتحانات ابقو اتجوز كلها شهرين
اسد. لا يا جدو انا عاوز كتب كتاب مش بس خطوبه
الجد. وليه الاستعجال يابني
اسد. انت مش شايف بنت ابنك ماشيه طايحه ف كل البيت ازاي من الوضه دي للاوضه دي دي بتدخل عندي الاوضه كتير ياجدو وهي زي العبيطه كدا
الجد. ابتسم وفهم كلامه
اسد. عرف ان جدو فهم كلامه قال ربنا يخليك لينا ياجدو
الجد. انا موافق وكمان نكتب كتاب حمزه وياسمين
حمزه. بفرحه اهو دا الكلام يا كبير دا انا خلاص كنت فقد الامل حراام عليكم
الجد. خلاص الصبح بإذن الله تاخد ياسمين وتشترو الشبكه
حمزه. انت تؤمر ياجدو والكل كان مبسوط وسعيد
وتاني يوم الكل عرف بالخبر السعيد
نور. نزلت وراحت الجامعه وبعد ما خلصت
اسد. راح واخدها وراحو اشترالها شبكه كتير حلوه وفستان كتير شيك ولنفسه بدله علي زوقها
وحل المساء علي الجميع باذن الله
اسد تم كتب كتابه علي نور وحمزه علي ياسمين
ليلي. طلعت فوق وقالت ها يا بنات جاهزين
ياسمين ونور. ايوا يا ماما
ليلي. راحت عليهم وحضنتهم هما الاتنين
الجد وابنه مختار وماهر طلعو يجيبو العرايس
مختار. باس ياسمين من جبينها وعطاها ل حمزه وراح علي نور وحضنها وباركلها
الجد وماهر. اخدو نور كل واحد من دراع وراحو علي اسد وقالو دي الغاليه ممنوع تزعلها
اسد. بصلها باعجاب ومال علي جبينها وباسها وقال ف عيوني ياجدو واخدها وراحو للكوشه اللي كانو مجهزينها ولبسها الشبكه وفجأه شافو ام خالد وحمزه داخله الكل بصلها نور راحت بقلمي نور عصام مسكة عمها وجدها من ايدهم وقالت معلش علشان خاطر حمزه وخالد وخصوصا انهارده مينفعش كتب كتاب ابنها واول فرحتها متحضروش وعموما انا مسمحاها واللي فات مات باجدو وباست عمها وقالت علشان خاطري يا ماهر سامحها وبصت لجدها وباست ايده
حمزه وخالد راحو عليها وباسوها من خدها
وبعد شويه من الرقص والفرحه مع الجميع
اسد. قال ها ايه رأيك نروح نقعد شويه ف الجنينه
نور. ابتسمت وقالت ومالو
حمزه. قال يلا بينا
خالد. وانا كمان هجيب اميره واجي معاكم وفعلا راحو
اسد. قعد وبص ل نور بفرحه وقالها مبروك يا قلبي
نور. قالت بس هو دا اللي انته جايبني هنا علشانه
اسد. والكل بصولها ومستغربين او عاملين مستغربين
نور. قالت ايه يا باشا مفيش بوسه كدا من خدي من ايدي انشالله حتي من بوئي
اسد. يخربيتك وبعدين قالها ايه يابت مفيش دم مفيش احراج مفيش كسوف وقام مشي
نور. خد تعالي هتكسف اهو والله هتكسف تعالي
حمزه وخالد وياسمين واميره ميتين ضحك عليها وكلامها
نور. عجبكم كدا ومره واحده مالت علي ياسمين وعضتها من خدها بقوه
ياسمين. اااه اااه يا بنت العضاضه انا مالي
حمزه. شد ياسمين منها وقالها يخربيتك هتكليها
نور. قالت قوم يالا هاتو وتعالي
حمزه. قالها وانا مالي وهو عارف انو اسد قام لما شاف زمايله بالقسم وصلو راح يسلم عليهم
نور. بقا كدا مش عاوز تقوم انا بقا اللي هروح اجيبه بس قبل ما اروحله هروح الاول ل جدو وعمو مختار ولولو وقولها ان انته هاري البت دي بوس وكمان عاوز تغتصبها
حمزه وياسمين. مع بعض يانهارك اسودك
اميره وخالد. هههههه هههههههه
نور. سابتهم ومشيت
ياسمين. يخرببتك يانور قوم يا حمزه وراها دي هتودينا ف ستين داهيه
حمزه. مجنونه وتعملها وبعدين بصلها بحب وقالها علي فكره انتي مراتي ومحدش له حاجه عندي بس للاسف مش عاوزين فضايح حسبي الله ونعم الوكيل فيها الشعنونه دي وجري ورا نور وقالها نوري
نور. ملكش دعوه بيا وكانت وصلت عند اسد ولقته واقف مع عثمان ابتسمت
رواية نور والاسد بقلمي نور عصام
حمزه. ابوس ايدك بلاش جنانك دلوقتي
نور. اسكت انته وراحت وقفت جنب عثمان وقالت باشا والله وحشني ياد يا عثمان
عثمان. نور انتي هنا بتعملي ايه
نور. انت اعمي يالا مش شايفني
عثمان. مسكها من صوباعها ولفها وقال شايف عروسه زي القمر والله تستاهلي تكوني عروس اليله
نور. اممم هي دي الناس اللي بتفهم
اسد. بصلها
نور طنشت وقالت انا فرحانه قوي قوي يا ميمو انك جيت
عثمان. وانا اقدر مجيش دا كتب كتاب الباشا
نور. طيب مفيش مبروك ليا كمان ولا ايه
عثمان. بصلها ومش فاهم قوي
نور. منا العروسه يا عبيط
عثمان. احم وروحه هتطلع من اسد بصلها وقال الف مبروك ومشي جري من قدام اسد
نور. جبان
حمزه. انتي تعرفيه
نور بعند ف اسد قالت طبعا يابني دااا
اسد. قاطعها وقال ايه اللي انتي عملتيه دا
نور. ببردو قالت عملت ايه يا باشا
اسد. يعني مغلطيش
نور. نو نو
اسد. نو نو دا انا هخليكي تنونوي دلوقتي واخدها من ايدها ودخلو البيت
نور علي فين يا باشا انا مش بتاعت الكلام دا
اسد اسكتي شويه
نور. طب افهم بس احنا طالعين السطوح ليه
اسد. كدا وكانو وصلو
نور. دخلت لقت سطح البيت مفروش بالورود ومنظم بطريقه تجنن ومشع بالانوار وموجود اكل وعصير فرحت بالمنظر
اسد. عجبك
نور رمت نفيها ف حضنه وقالت يجنن يا قلبي
اسد. ضمها لحضنه بقوه وقالها بحبك وبموت فيكي وكل عمري مستنيكي ومستني الحظه الي تنوري فبها حباتي وتبقي ف حضني وبين ايديا ومال عليها وباسها من جبينها
نور. وانا كمان بحبك وكنت هتجنن عليك وكنت كل ليله عندي امل اني اشوفك وعمري ما مليت ودعيت ربنا ليل نهار يجمعني بيك وبصتله وعيونها كلها دموع وقالت اتمنبتك جنبي ف اصعب اوقاتي اتمنيتك تضمني لحضنك وتقولي انا جنبك ياعمري اوعي تخافي نور عصام
اسد. مسح دموعها اللي نزلت منها وباسها من خدها وقالها وانا جنبك ياعمري وعمري ما هسيبك ابدا انا مصدقت لقيتك
نور. حضنته وقالت يديمك ليا يا قلبي سند وضهر وامان
اسد. بمرح قالها وحب وعشق بلاش
نور. اتكسفت
اسد. ايه دا اتكسفتي
نور. والله بتكسف انت الي مدتنيش فرصه للكسوف
اسد. هههههههههه وبعدين قعدو عالارض ونام وفتح دراعه واخدها ف حضنه وضمها بقوه
نور. بمرح قالت لا لا ابعد شويه عني انا متربيه وبنت ناس
اسد. ههههههه وبعد فعلا
نور قربت منه تاني وراحت جوا حضنه
اسد. اهو انتي اللي بتتلزقي فيا والشيطان شاطر وترجعي ببعدين تعيطي وتقولي ذئب بشري ونتبهدل ف المحاكم وتقوليلي طلقني وانا طبعا مش هطلق تقومي تعاندي وترفعي قضية خلع وانا اقولك حتي لو عملتي ايه مش هطلقك نوري بتاعتي ومستحيل اسيبها الا بموتي وضمها لحضنه اكتر وقالها اااه يا صغنن انته ياقمر
نور. بطريقة ولا البلد قالت صغنن مين ياخويا دول كلهم اربع سنين مش كتير يا عنيا
اسد. يخربيتك يا بت دا انتي فصيله كدا تفسدي الحظة الرومنسيه وبصلها بحب
نور. بخبث بصتله وقربت منه زياده
اسد. بصلها بترقب وقلبه دقاته ذادت
نور. قربت منه اكتر ونفسها يعلي اكتر واكتر وف لحظه باسته من بوئه
اسد. ابتسم وقالها لا لا مش عجبني عاوز اغراء اكتر
نور. خلاص روحها هتطلع بعدت والتفتت
اسد. شدها تاني عليه ولفها ليه وبصلها بنظره اذابتها عشقا وانقض عليها يقبلها بنهم شديد
وتاني يوم
اسد. فتح عيونه علي اشعة الشمس لقي نور نايمه علي دراعه براحه وآمان بصلها وابتسم ومال عليها وباسها من خدها
نور. صحت وقالت يافصحتي انت عاوز تتحرش بيا انا لازم اصوت والم عليك الناس الحقوووووني
اسد. زئها من علي دراعه وقالها غوري يا بت اتحرش ايه هو انا عارف ابوسك تك البلا
نور. ضحكت ونزلت جري علي تحت
ياسمين. قابلتها وهي بتدخل اوضتها وقالت كنتي فين يا بت يا نور انا دخلت عندك ملقتكيش
اسد. بصلها ومستني اجابتها
حمزه. شافه وقاله وانت كمان كنت فين انا دخلت اصحيك ملقتكش روحت فين وعملت ايه
نور. بصت ل اسد وغمزت بعينها وبعدين قالت كان بيتحرش بيا فوق السطوح ياريتكم كنتو معانا
ياسمين. اتكسفت ونزلت جري علي تحت
حمزه. احم ونزل وراها
نور. هههههههه
اسد. ههههههه يخربيتك العيال منطقتش
نور. مش هما اللي معندهمش دم وبيسألو اسأله غريبه
اسد. عيال برده وبعدين قالها هتروحي الجامعه
نور ايوا
اسد. طب اجهزي يلا علشان اوصك
نور. اوك وبعد شويه جهزت ونزلت وراحت علي المطبخ وف لخظه قالت اثبت مكانك يا مختار والله منا سيباكم غير متلبسين ومفضوحين قدام الكل نور عصام
مختار. هتموتيني ناقص عمر الله يخرب بيتك
ليلي. ابوس ايدك استري علينا
اسد. نزل وراح عليهم
نور. قالت اتفضل شوف ابوك وامك بيعملو ايه هي دي العيله اللي انت عاوزني ابقي واحده منها استغفر الله العظيم وخرجت
مختار. بيبص لابنه وساكت وامه محرجه
اسد. بصلهم وقال في ايه يا حاج هي قفشتكم وانتو بتعملو ايه بالظبط وبمكر قال لا لا اوعو تكونوو
ابوه. بصله وراح ضربه علي صدره وخارج
نور. راحت عند جدتها لقت جدها بيطبطب عليها ويقولها ربنا يخليكي ليا يا حجوجه ومال عليها وبيبوسها من خدها قالت استغفر الله العظيم هو انا دخلت بيت دعاره ولا ايه حتي انته يا كبير وبصوت عالي قالت والله لبلغ عنكم كلكم انا خايفه علي نفسي منكم وقالت الحقني يا اسسسسسسد الحقني يا حضرة الظابط الحووووني ياناااااس
جدها. اسكتي يابنت الكلب فضحتينا
اسد. راح عليها وقالها ف ايه مالك يا نور
حمزه وخالد وابوهم وامهم وياسمين واميره ف ايه
نور. الحقني با باشا انا عاوزه ابلغ عن قضيه دعاره وانا بنفسي مسكاهم بالجرم المجروم المشهود
مختار. البت دي متقعدش ف البيت دا تاني ولا دقيقه واحده بعد كدا وبص ل اسد وقاله شوفلك مكان تاني تعيش فيه انته وهي مستحيل تعيش معانا ولا حتي تيجي زياره
نور. طبعا يا مختار ماهو دا اللي عاوزه علشان يخلالك الجو وبصت ل جدها وقالت مش هتقول حاجه يا حاج ف ام اليله دي باعتار انك الكبير هنا
الجد. بص ل اسد وقال من انهارده تلم هدومك وهدومها وتشفولكم مكان تاني تعيشو فيه
نور. حتي انته كمان يا معتز طب والله لقول اني شوفتك وقبل تكمل لقت جدها بيجري وراها بالعصايا بتاعته
مختار. كمان جري وراها وقال والله منا سايبك غير مضروبه
ليلي. اديها مترحمهاش والعيله كلها ههههههههه ههههههه
نور. وهي بتجري قالت متحوش عني ياسي اسد ولا انتي مش جوزي مثلا
اسد. ولا اعرفك
نور. طيب حوشهم انتي يا حمزه وانا مش هقولهم انك بوست البت ياسمين امبارح ف الجنينه بعد كتب الكتاب
حمزه. قال ارجع من الشغل ملقيش البت دي ف البيت ومشي وهو بيبرطم
امه. مش هتفطر با بني
حمزه. مش طافح
نور. مازالت تجري وجدها وعمها بيجورو وراها
خالد. والله تستاهلي
نور. وهي علي السلم قالت مبلاش انته يابتاع نفسي اقضي ليله حمرا زي العيال دي
خالد. بهمس قال الله يكسفك يا بعيده وبص ل اميره وقالها هي مركيه كاميرات ف البيت هي عرفت منين
اميره. وشها احمر ومش عرفه ترد
جدها واسد. واقفين علي اول السلم وجدها بيقول تعالي يا نور با بنتي خلاص مش هعملك حاجه فرهدتيني من الجري وراكي والله ماهقدر اضربك تعالي يا حبيبتي
نور. بصتله وفهمت انو بيضحك عليكي وف لحظه وهي عالسلم راحت نطه علي ضهر اسد وقالت علي برا وإياك تنزلني غير ف العربيه اجرررررري
اسد. خدها وجري والكل بيضحك ...... ي
↚
مختار. قال البت دي هتجبلي جلطه عن قريب
امه. ياخويا متحترم نفسك الاول
مختار. مابلاش انتي يا حجه
امه. حسبي الله ونعم الوكيل
في عربيه اسد
اسد. ههههه هموت يخربيتك اهمدي بقا وحلي عنهم
نور. الحق عليا اني بفرفشهم واغيرلهم مود الكأبه اللي هما عايشين فيه دا
اسد. تغيري مودهم بانك تفضحيهم
نور. هههههههه ما الكل عارف انو محصلش او بمعني اصح مش بنفس الطريقه اللي انا بقولها
اسد. ههههههههه ومال علي ايدها وباسها
نور. بكل حب قالت ربنا ميحرمني منك ابدا يا عمري
وبعد مرور اسبوع
اسد. خبط علي نور ودخل وقالها جاهزه يا قمر
نور. دقيفه ونازله
اسد. تمام انا هنزل وانتي خلصي براحتك
نور. اوك يا قلبي وبعد شويه خرجت من اوضتها وشافت امل مرات عمها ماهر بتقول خلاص يا حبيبي متزعلش مني علشان خاطري سامحني دا انور سامحتي ومالت علي ايده تبوسها راحت نور مصوته وقالت الحقووووني يافضحتييييييي ياسوادك يا جدييييييييي يافضحتك يامعتر وسط كبرات البلد
عمها ومراته. بصولها وهما هيموتو من كلامها
اسد والجد والعيله كلها جريت علي فوق وقالو ف ايه
نور. قالت يا فضحتك يا معتز يا جوهري بيتك بقا كأنه بيت دعاره يا تري انت عملت ايه ف دنيتك علشان ربنا يعاقبك وتشوف كدا ف عيالك ينفع كدا ابقي ماشيه ف حالي ويشاء السميع العليم اشوف الست دي بتبوس الراجل دا وكمان بتتحايل عليه يقرر اللي عمله باليل واحنا كلنا نايمين
ماهر. انا يا بت
امل. ميته من الاحراج قدام الكل
جدها. حسبي الله ونعم الوكيل فيكي معتش فيا حيل من يوم ما جيتي وانا طالع نازل عالسلم فرهدتيني من الجري
حمزه. قالها يخربيتك امي هتموت من الكسوف
نور. تستاهل حد قالها تقل ادبها عالراجل الطيب دا
اسد. راح مسكها من قفاها ونازل بيها نور عصام
نور. ليه كدا يا باشا انا كنت فاكره ماهر طيب طلع اعوذ بالله
اسد. اكتمي بقا وشي بقا ف الارض من عمايلك ف الناس
نور. ما هما اللي مبيستروش علي نفسهم
روايات بقلم نور عصام
اسد. راح عالسفره وقعدها جنبه وقالها عالله تروحي لأي مكان فاهمه ولا لأ
نور. طيب اروح المطبخ اساعدهم
اسد. لا امي هناك
نور. ومختار فين انا لازم اقوم اشوفه
اسد. تصدقي معاكي حق اختفي كدا فجأه
نور. يالهووووي سيبني اقوم ابوس ايدك الحقهم قبل يفضحونا وبتقوم
اسد. شدها وقالها والله ماانتي قايمه من مكانك
نور. راحت معليا صوتها وقالت يا مختااااار انت ياراجل انته تعالي هنا مختاااار مختااااااار انته يا مختاااااار
عمها مختار. طلع من اوضة المكتب وقالها عاوزه ايه ياللي تنشكي ف لسانك
نور. انت كنت فييين
مختار. كنت ف المكتب مع جدك
نور. احم وانا اللي كنا هظلمك يلا متعوضه المره الجايه
اسد ههههه والكل اتجمع عالسفره
نور. قالت كلو تمام موجودين كلكم
حمزه. قالها اه يا ختي اطمني
نور. لا انا مش مرتاحه انا هنادي عليهم واحد واحد واللي مش هيرد يومه ازرق وطبعا عرفين هعمل ايه
اسد. شدها وقال اهمدي بقا
نور. سيبني وقالت نبدأ بالكبير قوي وقالت الحاج معتز موجود
اسد. راح قايم ومسكها من ايدها مقومها وقايلها والله ما انتي قاعده معاهم عالاكل ووقفها ف نص الصاله وقالها مكانك علي ما اجيب حاجه من المكتب
نور. بتبوصلهم وتقول هتسبوني كدا معاه ينتقم مني ويعذبني ويعقلني
ياسمين. نعملك ايه يعني بعمايلك دي
نور. تزعلو عليا وتلطمووو بس بما انكم عيلتي حبيبتي هتلطمو لطم جماعي منا مش اي حد بردو يلا الطموووووو
اسد. خرج من المكتب وقال نووور
نور. الطموووووووح حلو قوي قوي ياباشا بالك انتي انا لو معنديش طموووح وامال مكنتش هبقي معاك دلوقتي
اسد. قالها انتي مفيش فايده فيكي وبص قدامه لقي عالتربيزه شريط لاصق اخده وف لحظه حطه علي بوئها
نور. امممممم امممممم ومش عرفه تتكلم
رواية نور والاسد بقلمي نور عصام
اسد. قالها للاسف لازم اعمل كدا علشان هخلص شوية شغل قبل ما امشي ولفها ورجع ايديها الاتنين ورا ضهرها ولفهم بالشريط الاصق واخدها قعدها عالكرسي وربط رجليها كمان وقالها عالله بقا تتحركي
العيله كلها بضحك عليها وفرحانه فيها
نور. قاعده عماله تحاول تتحرك وعاوزه تقوم تخنقهم
ياسمين. بعد شويه راحت عليها ولسه هتفكها
اسد. شافها من المكتب وقالها سيبها ولا عاوزاها تتكلم وتقول انها شافتك وانتي بتقولي لحمزه هات بوسه
ياسمين. بصتلها ورجعت لورا تاني وبعدين قالت عمايلك السودا هي اللي خلتني ارجع
نور. بتبوصلهم وعماله تهز دماغها
حمزه. قام وفكها ولسه واقف جنبها
نور. راحت ضربها بالبوكس ف وشه وقالت والله لفضحكم يا كلاب كلكم انا عرفه انكم بت
حمزه. قبل تكمل راح شايلها وفاتح الباب ورميها برا وقفل
اسد. شافهم وضحك
نور. عماله تخبط عالباب وتقول افتح يا كلب ان ماوريتك افتحووووو وعماله تخبط
اسد. خلص شغل وراح يكمل فطاره
نور. لفت ودخلت اوضة المكتب وراحت نطة من الشباك واتسحبت ودخلت وقالت بقا كدا يا كلاب بتضحو بيا
الكل بصلها
خالد. هي جت منين
حمزه. انتي دخلتي ازاي
نور. من الباب يا عنيا هيكون منين يعني ايه الاسئله الغير منطقيه دي
حمزه. بصلها وقال غير منطقيه ازاي واحنا كلنا قاعدين اهو والباب مقفول
نور. راحت قاعده بعيد عنهم وبصتلهم نظره هما فهموها وبعدين وقالت حمزه اسد خالد ياسمين اميره عاوزه ساندوتش لانشن وبيض وجبنه ومربه وشيبسي وكانز ونسكافيه ف خلال دقيقه يكونو قدامي
الكل خاف وبيجهزولها اللي طلبته وبعد لحظات كانو قدامها وبيقولولها اتفضلي
نور. اخدت الاكل منهم وبتاكل وبعدين بصت ل عمها مختار وقالت مختااار
مختار. ضغط علي سنانه وقالها خير يا عملي الاسود
نور. قالت ضربت عيل ف الجامعه عاكسني وقالولو عاوزين ولي امرك الساعه عشره تجيني وإلا ورفعت حاجبها
مختار. بغيظ قالها حاااضر
نور. بصت ل عمها ماهو وقالت ماااهر
ماهر. وهو هيفرقع قالها خييير
نور. قالت بما انك مهندس انا عامله تصميم بس لسه ما خلص باريت تشوفه وتخلص المطلوب علشان هيتسلم بكرا
ماهر. بغضب قال طيييب
نور. بصت ل جدها وقالت وانت يا كبير
جدها. خير يا اخرة صبري
نور. قالتله الفيزا بتاعتي خلصت ياريت تحطلي فلوس كتير ولاحظ اني عروسه ومقبله عالجواز وعاوزه طلبات ليا
جدها. ابتسم وقالها من عنيا
نور. بصت ل ليلي وقالتلها ليلي
ليلي. بأرف قالتلها ايييه
نور. قالتلها عندي هدوم كتير عاوزه تتغسل ارجع من الكليه الاقيها مغسوله ومكويه وإلا انتي عرفه انا هعمل ايه
ليلي. من تحت ضريها قالت ماشي
نور. بصت ل امل وقالت امل
امل. بخوف قالت نعم
نور. قالتلها الاوضه عندي مش عجباني غيري الفرش كله والستاير عوزاها بتلمع بتبرق بتشع نور كدا وعالله متعمليش
امل. حاضر
نور بصت ل جدتها وقالت وانتي يا ست سعاد هانم
جدتها. بصتلها ومردتش
نور. قالتلها عوزاكي تخلي بالك منهم انتي عيني هنا اي حاجه قولتها متنفذتش تعرفيني وإلا اقولهم اني شوفتك وانتي ماسكه ايد الحاج من تحت التربيره بتاعت السفره
جدتها. حسبي الله ونعم الوكيل
نور. كمان بتدعي عليا طيب انا بقا لازم اقولهم علي
اسد. راح شدها من ايدها وجري علي برا قبل تكمل
نور. بتشدني ليه سيبني عليهم انا لازم اربيهم العيله دي
اسد. اتهدي بقا يخربيتك زليتي الناس
حمزه. قال اسد خدني معاك عربيتي عطلانه
اسد. بصله وبص ل نور وقاله انت عاوز تيجي معانا
حمزه. فهمه وبعدين قال متطر اعمل ايه يعني خالد رايح شغل برا المصنع بقلمي نور عصام
اسد. اركب اركب وبعد شويه
نور. قالت مين فيكم هيشلني يدخلني الجامعه علشان زهقانه ومش قادره امشي
حمزه. نعم يا ختي
نور. بتعلي صوتك عليا طيب وبعدين قالت فاكر لما اقفشتك
حمزه. ابوس ايدك كفايه
اسد. يلا يا نور انزلي وصلني
نور. قولت مش قادره انزل هو اللي يعيش مع عليتكم ويتحرق دمه يقدر يمشي بعد كدا
حمزه. ياعم انزل شيها وخلصنا من ذل العبيد اللي هي عملاه فينا دا اعوذ بالله
اسد. بخبث نزل من العربيه وراح فتحلها الباب ومال عليها
نور. ايييه اييه يا استاذ انته
اسد. هشيلك يا حبي
نور. لا انا خلاص رجعت ف كلامي خليها ف البيت ونزلت
اسد. ابتسملها وقالها خلي بالك علي نفسك
نور. اومئت بعيونها ومشيت وبعد انتهاء اليوم الدراسي رجعت البيت واول ما دخلت صوتت وقالت يالهووووووي الحقني يا معتز يا جوهري الحقني يا كبير تعالو كلكو تعالو شوفو يا مصبتييييي
جدها. ف ايه يا بنت المجانين
نور. قالت مراتك الست سعاد هانم قاعده وسايبه مرتات عيالها قاعدين جنبها كدا عادي اومال لو مكنتش منبهه عليها قبل ما امشي كانت عملت ايه وبصت يمين وشمال وقالت حد يجبلي حجر او صخره كبيره
خالد. ليه. يا ختي
نور. علشان احطها علي قلب سعاد واخليها تقول احد احد علشان تاني مره متنساش اللي اقولها عليه
اسد. منك لله نفسي مره ادافع عنك
نور. طب والله منا قاعده معاكم انا اصلا خساره فيكم وطلعت اوضتها
اسد. والله لو ولعتو فيها انا ما هتكلم حقكم الكل ضحك
وبعد مرور شهر
حمزه. راح اوضة اسد وقاله انا هنام معاك انهارده علشان التكييف عندي مش شغال
اسد. اعوذ بالله ملقتش إلا انته تنام جنبي
حمزه. قاله متسكت بدل متيجي عالسيره تعملنا مولد
اسد. هههههه وبعدين اخد جنب من السرير ونامو هما الاتنين
واشرقت الشمس بنور ربها
نور. صحيت وجهزت وراحت عند اسد خبطت مره وفتحت علطول وبس دخلت شهقت لما شافت اسد وحمزه نايمين وصدرهم عاري وراحت مصوته وقايله يا لهووووووووووي يا خراببببببببي يا حظك الهباب يانوور يا مصبتييييييييي
اسد وحمزه. قامو مفزوعين
اسد. في ايه الله يحرقك عالصبح
حمزه. بص عليهم وفهم تفكيرها قال يا فضحتييييي
نور. يا فضحتك هو انت لسه شوفت حاجه يلا يا شواذ يا معفنين بقلمي نور عصام انا مكنتش اعرف انكم كدا وبصوت عالي قالت شواذ شواذ يا اسد يا جدييييييي تعالي يا مختار الحق ابنك اللي بتقول عليه مفيش زيه تعالي يا ماهر شوف المحروص الغالي اللي بتقول دا انا عندي راجل ااااه يا فضحتي ياني انا مستحيل افضل علي ذمتك دقيقه واحده وكمان ياسمين لازم تطلقها انا لايمكن اخبي عليها
حمزه. لا ابوس ايدك بلاش ياسمين استري علينا
نور. انت تعرف عني كدا والله ميحصل
اسد. غوري يابت واياك اشوفك داخله هنا تاني
نور. طبعا بتطردني علشان تكملو الأرف اللي كنتو بتعملوه والتفتت ومشيت وقالت الحقني يا معتز ياجوهري تعالي شوف احفادك تعالي اتفرج عالتربيه المنيله بستين نيله
جدها. ف ايه بنتي عالصبح حرام عليكي تعبتي اعصابي من الخضه كل شويه
نور. تعبت اعصابك هو انتي لو مهتم بعيلتك كانو بقا كدا
اسد وحمزه. لبسو تيشرتاتهم ووقفو عالسلم
ليلي. مالك يا حبيبتي مين زعلك عالصبح
نور بغضب زعلني هو انا من يوم ما جيت هنا وانا مش زعلانه دا انتو عمايلكم كلها سودا وانا خلاص قررت امشي بس قبل امشي لازم اتطلق واطلق ياسمين
ليلي. نهار اسود ليه
نور. ليه علشان ابنك المحروص وابن عمه
حمزه. يا فضحتك يا حمزه وسط عليتك والمجتمع الراقي
ياسمين. ايه اللي حصل يا نور
نور. قولي ايه اللي محصلش تعالي اتفرجي علي حبيب القلب اللي انتي فكراه محترم
ياسمين. بقلق قالت عمل ايه
نور. عمله اسود ومهبب انا لايمكن اسيبك علي ذمته ثانيه واحده السافل المعفن دا
ياسمين. سافل ومعفن
نور. ايوا يا حبيبتي بعد اللي عمله فيا انتي لازم تطلقي فاااهمه وانا بنفسي اللي هطلقك منه الحقير دا
ياسمين. بصت ل حمزه وزعلانه
نور. متبصلوش علاقتكم خلاص انتهت وكمان مش هتعيشي معاه ف مكان واحد الخاين دا
ياسمين. خاين
نور. طبعا خاين وغشاش كمان وانا مستحيل آآمن عليكي معاه الواطي دا
الجد. ايه اللي حصل بس يا بنتي
نور. بصت ل اسد وحمزه وقالت حصل اني دخلت عليهم لق
حمزه. نط السلم ف درجتين وقالها ابوس ايدك متفضحناش اخر مره استري علينا احنا مهما كان عليتك بردو وولاد عمك
نور بصتله بأرف وقالت إياك تقول عليتي وولاد عمي دي تاني انا بأرف منكم ومستحيل اخليكم هنا ثانيه واحده
الجد. للدرجه دي
نور. ايوا ياجدو دول كانو بيعملووو
اسد. كان نزل راح حاطط ايده علي بقوئها وشدها بالايد التانيه عالسلم وقالها انتي حلالك قطع لسانك
نور بتحاول تزئه عنها وتقوله سيبني سيني علشان افضحكم
اسد. بيجر فيها عالسلم بالعافيه
ياسمين. بصت لحمزه بحزن
حمزه وقف جنبها وقال قسما عظما مظلوم
ياسمين. مظلوم
حمزه. وانتي يعني مش عرفاها المفتريه دي
ياسمين. لا نور متكدبش ابدا ف حاجه زي دي انت خونتي
حمزه. خونتك
ياسمين. ايوا وبزغل قالت خونتني مع مين رد
حمزه. بغيظ قالها مع اخوكي وسابها وطلع
ياسمين. مع مين هو ايه اصلو دا وكمان هو اللي زعلان ماشي يا حمزه ان ماوريتك
نور. فوق ف اوضة اسد اوعي ابعد عني واياك تلمسني تاني
اسد. كور ايده وقالها جنان مش عاوز فوقي بقا واكتمي شويه
نور. كمان ليك عين
اسد. نوووور
نور شوحت بايدها وقالت بلا نور بلا زفت
حمزه. فتح عليهم الباب هو طبعا سامعهم بيتكلمو دخل وقال عالله تكوني اتبسطي ياست هانم
نور عاوز ايه انت كمان
حمزه. اتفضلي ياختي صلحي اللي انتي هببتيه
نور. فهمته
اسد. قاله ايه اللي حصل
حمزه. اختك زعلت وخاصمتني وفاكراني خاين
نور. احسن والله تستاهل
حمزه. راح عليها وكله غيظ وقالها قسما عظما اقتلك
نور. اقتلني قدام جوزي ماهو انا مليش حد وبصت ل اسد وقالت عجبك انو يكلمني كدا قدامك اومال لو من وراك هيعمل فيا ايه وعملت زعلانه
خالد. واقف عالباب وشايفهم
روايات بقلم نور عصام
اسد بص ل حمزه وقاله عارف لوكلمتها كدا تاني موتك علي ايدي ومسك نور من ايدها وباسها وقالها حقك عليا ياروحي
حمزه. نعم بعد دا كله وكمان بتتأسفلها
اسد. بصلها بحب وقالها قلبي ونور عيني تعمل اللي هي عوزاه واياك حد يفكر بس يزعلها وحضنها
خالد. دخل وقال دلعك ذاد قوي ل نور يا حضرة الظابط
اسد. ومالو يالا اعيش يا حبيبي وادعلها براحتي وبصلهم الاتنين وقال يلا من هنا غورو وطردهم وقفل الباب
حمزه. ايوا ياخويا هيص انته واحنا نولع منك لله يانور
اسد. نوري حبيبتي لسه زعلانه
نور. مردتش عليه
اسد. بخبث مال عليها وقال لااا دا قلبي مقموص بجد وانا ميرضنيش وابتسم وقال حبيبي معايا وف اوضتي ياحظك يا اسد وقرب منها
نور. هتعمل ايه ياحظ الظابط ابعد عني
اسد. ابعد عنك دا انا مصدقت وبخبث قال دا انا كمان بسبب حالتي اللي انتي وصلتيني ليها لازم
نور. فهمته انو يقصد كلامها عنو هو حمزه وقالت انا كنت عرفه انك قليل الأدب والتفتت للباب
اسد. مسكها من ايدها وقال علي فين يا قمري انتي اللي جيتي برجليكي وانا مستني دا من زمان وبص ف عيونها وطال نظرته ليها وبعدين قرب منها وهمس جنب ودنها وقال معتش قادر ولازم اعمل كدا وقبل تستوعب كلامه انقض علي شفتيها يقبلها بعشق جارف ومشاعر مجنونه
تحت ف المطبخ
ياسمين. زعلانه وبتفكر ف كلام نور
امل. قالتلها يا حبيبتي ما انتي عرفه نور وهزارها
ياسمين. لا يامرات عمي المره دي نور مش بتهزر
حمزه. دخل ورد عليها وقالها يعني انتي مصدقاها
ياسمين. بصتله وزعلت وماردت
حمزه. بزعل قالها ماشي يا ياسمين خلي نور تنفعك ومشي
ياسمين. عيطت
عند اسد ونور
نور. بصوت ضعيف وبحه قالت اسد كفايه بقا هنتأخر
اسد. ببتسامه ودقات قلب يكاد تنفجر من عشقه لها قالها حبيبتي معايا وبين ايديا وتقولي كفايه دا والله عاوز اعمل حاجات تانيه بس مستني الشهر دا يخلص بفارغ الصبر
نور. بستعباط قالت حاجات ايه دي
اسد. امم تعالي وانا اقولك وشدها عليه
نور. بس يا قليل الأدب وقامت من جنبه
اسد. ههههههه وبعدين قالها مش هتبطلي جنانك دا بقا ياسمين بجد زعلت
نور. ههههههه ما انتو اللي عصبتوني بمنظركم دا
اسد. يا بنتي التكييف عنده مش شغال وجه نام هنا عادي
نور. عادي اني ادخل علي جوزي الاقي حد معاه
اسد. بت انتي اظبطي احسنلك انا سكتلك بمزاجي
نور. ولا تقدر تعمل حاجه وانت كلك معاصي وذنوب بسبب عمايلك انت وحمزه
اسد. نهار ابوكي ازرق
نور. جريت علي تحت وراحت المطبخ وقالت صباح الخير
ليلي وامل. صباح النور
نور. بمرح قالت ايه دا انا قولت صباح الخير ازاي دا وبعدين قالتلهم فين جوزك ياوليه انتي وهي
ليلي. ابتسمت وقالت للاسف مشي بس عادي انتي متوسطيش فضحتي ناس تانيه
نور. يادي الخساره ازاي فلتو مني انا لازم اصحي بدري شويه عن كدا فكريني يا امل اظبط المنبهه عالساعه خامسه الفجر
ليلي وامل. هههههههه اعوذ بالله منك يا شيخه
نور راحت علي ياسمين وحطت ايدها علي كتفها وقالت مالك يابت يا سمسم
ياسمين. بصتلها وزعلانه وماردت
نور امممم لدرجه دي بتحبيه ياخبتك
ياسمين. يعني انتي مش بتحبي اسد
اسد. كان واقف علي باب المطبخ بس هي مش شيفاه
نور. طبعا بحبه وبمووت فيه ودا الفرق بينا
ياسمين. بصتلها باستغراب
نور قالتلها افهمك اسمعي ياقمر اللي بيحب بجد لازم يكون عنده ثقه ف حبيبه ولازم يوجدله اعذار ويسمع حبيبه الاول قبل يحكم عليه اي نعم احيانا الغيره بيكون لها دور كبير ف الموضوع بس لازم نتحكم ف نفسنا اكتر علشان ما نخسر اعز ناسنا وحبايبنا
ياسمين. يعني لواحده جت تقولك اسد بيخونك مش هتزعلي
نور. طبعا هزعل لان الكلمه ف حد ذاتها مصيبه لكن هقوم بجناني واروح له مهما كان واواجهه واسمعه ولو كان مظلوم خلاص لكن لو مش مظلوم وقتها بهد الدنيا علي دماغه ودماغ اللي خلفوه دا حقي ودي كرامتي واللي يقف ف وشي ساعتها بنسفه بس اهم حاجه يكون معايا حق فهمتيني ياقمر
ياسمين. ابتسمت وباستها
اسد. دخل وقال صباح الخير
امه. يا صباح النور عالقمر
نور. عوجت بوئها وقالت طبعا القرد ف عين امه
اسد. مسكها من قفاها وقال هو مين دا اللي قرد يابت
نور. رفعت دماغها له وقالت هو في قرد بيعيون عسلي كدا ياخلاثي عالقمر متجيب بوسه يا قرد قصدي يا قمرر
ليلي وامل وياسمين. هههههه هههههههه
اسد. ابتسم وقالها من عيوني ومال عليها
نور. عاااااااه الحقني ياجدوووو وجريت
اسد. بهزار قالهم متزعلوش ياجماعه انا عارف ان جنان البيت دا علي ايد مراتي فتوقعو منها اي حاجه بعد كدا
نور. صباا وبعدين سكتت وقالت بتعملو ايه انتو الاتنين
جدها. قام بالعصايه بتاعته وقالها اياك اسمع نفسك ف البيت بعد كدا انتي فااهمه
نور. راحت وحضنته ومالت بدماغها عليه وقالت واهون عليك يا معتز اكتم نفسي واموت وانا اصلا يتيمه مليش حد وبطريقه دراميه قالت ياعيني عليكي يانور اللي ماانتي منصوفه من حد ابدا حتي جدك حبيبك اللي كنتي بتقولي مليش غيرو ف الدنيا هو سندي وضهري عاوز يموتك عااااا
جدتها. شدتها عليها وحضنتها وقالت معاش ولا كان اللي يزعلك يا قلبي دا انتي الغاليه يانور عيني واوعي يابت اسمعك تقولي انك يتيمه دي تاني طول منا عايشه وطبطبت عليها بقلمي نور عصام
نور. وهي ف حضنها قالت يا حبيتيي يا تيتا انا عرفه اني مليش حد غيرك ف البيت دا وبعدين رفعت وشها وهي ف حضنها لسه وقالت إلا هو انتو كنتو بتعملو ايه يا حجه
جدتها. ضربتها علي كتفها وقالت قومي يابنت الكلب من هنا واياك تتكلمي معايا تاني
نور. شوحت يايدها وقالت هو ايه اصلو دا
اسد. ههههههه وبعدين قالها مبتستريش ابدا
نور. قالت انتو اللي مش بيطر فيكي حاجه عيله تغم
جدها. ضحك وبعدين قالها هتروحي الكليه
نور. بصت ل ياسمين وقالت لا هقعد مع ياسو انهارده
اسد. ايه دا بجد
نور. ايون
اسد. طيب انا هقوم امشي لاني هدي عالمصنع الاول
نور. خلي بالك علي نفسك اباشا
اسد. مسكها من ودنها وقال متعمليش مشاكل ولا مقالب ف حد نفسي مره اجي حد يقولي مراتك زعلانه علشان زعقنالها
نور. نعم
اسد. ايوا نفسي ازعق فيهم واجيبلك حقك ياحبيبتي بدل منا علطول كدا بقول حقكم عليا
نور. والله انت ما عارف ايمتي يابني وشوحت بايدها وقالت اتفضل روح شوف شغلك
اسد. غمزلها بعينه وقال باي ياقمر
نور. بعدت شويه وقالت شايف ياجدو هو اللي بيعمل حركات قلة ادب اهو وانا بعدت علشان انا بنت عيله ومتربيه
اسد. اعوذ بالله ومشي
نور وجدها. ههههه وبعدين نور قالت جدو حبيبي انا عاوزه اخرج مع ياسمين شويه
جدها. هتروحو فين
نور. للاسف ياجدو متطره اصالحها هي والموز علشان زعلانين من بعض مش عرفه ليه
جدها. مش عرفه ليه
نور. وانا اش عرفني هو انا بتحشر ف حد ف البيت انا ف حالي زي ما انت شايف
جدها. بريئه من يومك وبص ل ياسمين وقالها حبيبتي قومي احهزي وانزلي مع اختك وبعد شويه
نور. قالت ل ليلي وامل وجدها وجدتها عالله حد يقولهم اننا رايحين فاهمين ولا اقول اني شوفتكم وانتو
ياسمين. حطت ايدها علي بوئها وقالت كفايه اوعدك مش هيقولو حاجه ومشيو
وبعد بعض الوقت وصلو المصنع طبعا بعد ما نور حكت اللي حصل ل ياسمين انها كانت بتهزر كالعاده
نور. دخلت المصنع وطلعت فوق وشافت السكرتيره وقالت اسد موجود
السكرتيره قالتلها احترمي نفسك اسمو اسد بيه
نور. اتجاهلت كلامها وقالت وياريت يكون حمزه معاه
السكرتيره. ايه قلة الذوق دي
نور. رفعت حاحبها وقالت انتي بتكلميني انا كدا
السكرتيره. ايوا انتي
ياسمين. قالت يعيني عليكي يا بنتي روحتي بلاش
نور. بصتلها من فوق لتحت وبدون سابق انذار مسكتها من شعرها وقالتلها اتعلمي ازاي تتكلمي مع اللي قدامك وشوفي مين واقف قدامك وبيكلمك ايه معندكيس تمييز خالص
السكرتيره. ااااه سبيني يا مجنونه انتي
نور. من عيوني اوريكي الجنان علي اصلو وبتشدها من شعرها بقوه ولفتها برا مكتبها وعماله تلطش فيها
ياسمين. كفايه يانور
اسد وحمزه وخالد خرجو من المكتب واتفاجئو ب نور مسكه البنت من شعرها ومايله دماغها لتحت
اسد. راح عليها وقال ايه دا وبيحاول يفك شعر البنت منها
نور. مفيش فايده فيها
اسد. مال علي خصرها وحضنها باديه وقال لحمزه فك ايدها من شعرها هتقلعه نور عصام
خالد بيحاول يشيل البنت منها
حمزه. واخيرا قدر يفك ايدها من شعر السكرتيره
اسد. قال انا اسف يا انسه
نور. انت بتتأسف سيبني عليها اربيها قليلة الذوق دي
اسد. دخل بيها المكتب وياسمين وراهم
حمزه وخالد متزعليش يا مني احنا اسفين
مني. بدموع ممكن اعرف مين دي
خالد. دي البشمهندسه نور مرات اسد بيه
مني. بخوف انا اسفه يا فندم بس هي اللي
حمزه. خلاص حصل خير والتفتو ودخلو المكتب
اسد. ممكن افهم ايه اللي حصل دا وازاي تضربيها كدا
نور. بغضب قالت ايه زعلان عليها قوي
اسد. بصوت عالي قالها هي مين دي انتي اتجننتي
نور بزعل قالت ايوا اتجننت لما اشوف جوزي زعلان قوي علي حتة سكرتيره قلة ادبها عليا كذا مره من غير اغلط فيها ولا اعملها اي حاجه
حمزه. ايه اللي حصل يا نور اهدي وفهمينا
نور. بعصبيه قالت مش هفهم حد حاجه انا مغلطتش واللي يغلط فيا لازم يتربي وبصت ل اسد وقالت وانت إياك تزعق فيا تاني كدا وبصت ل ياسمين وقالت حايه معايه ولا امشي
اسد. حط ايده علي شعره وقال استغفر الله الغظيم
خالد. راح علي نور وقال حبيبتي اهدي واقعدي
نور. مش ههدي واوعي من وشي انت كمان وراحت عالباب
حمزه. شدها من دراعها وقالها مش هتمشي
نور بغضب وعيون حمرا قالت اوعي من وشي يا حمزه احسنلك انا عفاريت الدنيا بتتنطط ف وشي
اسد. راح وقف قدامها ومره واحده باسها من شفايفها
نور. اتفاجئت بتصرفه وبعدين زئته عنها ووشها احمر
حمزه. ضحك وراح عليها وقال اخيرا قفشتك وانتي
خالد. ضحك وقال والله ما انته مكمل انا اللي لازم اكمل وبعدين قال فاكر ياد يا حمزه لما قفشنا نور وهي بتقول ل اسد هات بوسه ومش بس،كدا انا عاوزه اقعد معاك علي انفجار ونكون براحتنا علشان ممكن متكنش بوسه بس
حمزه. طبعا فاكر وشوفت بعيني كمان
ياسمين. حصل وانا كمان شوفت
نور. بصتلهم وابتسمت وقالت حتي انتي يا كلبه
اسد. قال بس يلا انت وهو اخرص منك له لها
نور. بصتله بزعل
اسد. خلاص علشان خاطري والله مقدر علي زعلك
حمزه. راح علي ياسمين وقالها ايه اللي حصل وليه مقولتوش انكم جاين
نور. راحت علي ياسمين وشدتها من ايدها وقالت تعالي يابت هنا اياك اشوفك تكلميه تاني الخاين الغشاش دا
حمزه. يامصبتي ياني هو انا عملت ايه
نور مش عارف عملت ايه
حمزه. لا والله ما عارف
نور. عمال تحب ف البت السكرتيره اللي برا دي اومال انا كنت بضربها ليه
حمزه واسد وخالد برقو عيونهم
نور. ايوا انا سالتها انتي مين قالت انا سكرتيره اسد بيه وخطيبه حمزه الجوهري طبعا محستش بنفسي وانقضيت عليها زي ما شوفتو لا وكمان مش عجبكم بقلمي نور عصام وبصت ل ياسمين وقالت يلا من هنا واياك تسمعي كلامي تاني وانا بقولك تعالي نصالحه آل نصالحه آل دا يغور ف داهيه
حمزه. فهم انهم كانو جاين علشان تصالحم بسبب اللي حصل الصبح رد وقال والله ما في حاجه بينا واول مره اسمع الكلام دا وانا بنفسي هطرها من هنا
نور لا انا محبش قطع العيش انقلها قسم تاني وبعدين تطردها ليه هي مش خطيبتك بردو ولا عاوز تمشيها من المصنع علشان تدور معها برا علي حل شعرك ياسافل
حمزه. قسما غظما انتي تودي الواحد ف داهيه وهو مقتنع انو اجرم فعلا وبصلها وفتح عيونه وكور ايده
نور بصت ل اسد وقالت اهو عاوز يضربني وانت واقف وكل دا علشان يداري علي عملته مع السكرتيره
حمزه. راح عليها ومال علي ايدها وباسها وقالها ارحميني انا مصدقت الموزه تتصالح وتنسي اللي عملتيه الصبح
نور. يعني انا غلطانه
حمزه. لا طبعا انا اللي غلطان وابن كلب
نور. بصت ل ياسمين وقالت شوفتي اهو اعترف بغلطه يبقي مستحيل ترجعيله
حمزه. بصوت عالي قال يانااااااس ارحموني منها كل ماعدلها من ناحيه تعكننها من ناحيه تانيه
نور. انا كدا طيب انا بقا لازم اقول ل اسد انك كنت عاوز تاخد ياسمين وتشربها حاجه اصفره فوق السطح وكمان
حمزه. وربي ما حصل
اسد. يعني مراتي كدابه
حمزه. بصوت هامس قال هي تعرف غيرو
اسد. هههههههه وضم نور لحضنه
حمزه. راح علي ياسمين وقال اشمعني انته يعني
نور. قالت دا يصح ف وجودك مش عاملك اي اعتبار
اسد. راح وشد ياسمين من حمزه وحضنهم هما الاتنين
حمزه. والمصحف دا كتير عليا منك لله يابعيده
نور بيدعي عليا يا اسد وانت جوزي وكمان ظابط شوف شغلك معاه علشان ميتجرأش ويعملها تاني
اسد. راح علي حمزه ومسكه من قفاه وقاله انت ازاي تتجرأ تدعي علي مراتي وكمان وانا واقف
حمزه. محصلش انا بدعي علي بنت عمي مش مراتك
اسد. بمرح قالها للاسف طلع بيدعي علي بنت عمه وانا مقدرش اعمله حاجه خارج القانون
خالد. نور اناا
نور. قبل يكمل قاطعته وقالت انت تسكت خالص انا بس اروح واقول ل اميره تغيره فكرتها عن جوزاها منك لاني شفتك علي حقيتك وانت بتبوس السكرتيره يا حقير
خالد. قسما عظما منا قاعد معاكم وخرج
نور. استني مش هقولها انك بوستها هقولها انك متجوزها ودا حلالك تعالي
اسد وحمزه وياسمين. هههههه ههههههههههه
نور. بعدين حكت اللي حصل من السكرتيره
اسد. معلش حبيبتي هي متعرفكيش بس لو عوزاني امشيها
نور. لا لا انقلها بس
اسد. من عيوني يا قمر
نور. وتجيب راجل مكانها
اسد. بصلها ورفع حاجبه
نور. بدلع حضنته وقالت راجل بشنبات كمان
رواية نور والاسد بقلمي نور عصام
اسد. اتنهد وقال اااه من قربك المهلك لقلبي وعقلي وبعدين قالها حاضر انتي تؤمري
وبعد مرور شهر اخر
اسد وحمزه. احنا حجزنا القاعه وكل شئ تمام
خالد. جدو انا عاوز اتجوز انا كمان اش معني هما
الجد. لا كتب كتابك علي اميره معهم لكن الفرح لما اميره تخلص دراسه
خالد. ياجدو هو انا يعني اللي هعطلها من الدراسه
الجد. انا قولت كلمه
خالد. اتنهد وقال كتب كتاب كتب كتاب اهو احسن من مفيش المهم اعرف اكلمها براحتي
وبعد كام يوم اقيم حفل راقي ل اسد ونور وحمزه وياسمين
نور. قالت حبيبي مين البت اللي جايه علينا دي وبتبوصلك قوي كانها هتاكلك
اسد. بصلها وابتسم
نور. كمان بتضحكلها
اسد. قام وقف علشان يقابلها
البنت راحت علي اسد وباركتله وباسته
نور. وكمان بتبوسيه وربي لكون فضحاكي ف القاعه كلها ونزلت وقالت يا جدوووووووو
اسد. تعالي هنا يا مجنونه دي علا بنت خالتي
نور. راحت عند بتاع الد جي وقالت هات المايك
اسد وحمزه وياسمين قالو يا فضحتك يا علا وسط البلد
نور. .........
↚
اسد. يامصبتي ياني هتفضنا ف الفرح
ياسمين. ياعيني عليكي يا علا
حمزه. بنت خالتك هتطلق انهارده
ياسمين. ياريت بس علي طلاقها إلا طلاق بفضيحه بجلاجل
حمزه. ربنا يستر
خالد. راح عليهم وقال ف ايه ومالها نور بتجري كدا
حمزه. مستعجله علي فضيحه علا ياعين امها
خالد. ايه ليه
ياسمين. علا سلمت علي اسد وباسته
خالد. باسته ياختييييييي دا العيله كلها مفضوحه وهو حلالها اومال دي بقا انا هروح الحقها
حمزه. وانا كمان
ياسمين. خدني معاك
خالد. الله ايه دا اسد كمان اخد مايك دا شكلهم ناوين يردو علي بعض ف المايك وتبقي فضيحة الموسم
حمزه. تعالي بسرعه نلحقهم وفجأه شافو اسد بيبص ل نور ويغني ويقول
اسد. اليل وسماه ونجومو وقمرو قمرو وسهرو وانت وانا ياحبيبي انا يا حياتي انا كلنا كلناا في الحب سوا والهوا ااه منه الهوا ااااااه منه الهوا .......
نور عصام. شوفتو الواد اسد ثبت البت نور ازاي
نور انبهرت بصوته وبصت ف عيونه وردت عليه وقالت عنيك الحلوه شاغلني
اسد. لوحدك بس ف النيني
نور تعالي ف حضني يا عمري
اسد. تعالي ياروحي طمني
نور واسد. مع حب الحياه هنعيش ونداري من الفرقه وايه يعني لو العشاق ف دنيتنا يزيدو اتنين وايه يعني لو الدنيا دي تسعدنا ولو ساعتين نخدهم من الحياه سرقه انا عاشق وانا عاشقه وهوووب اسد راح شايلها ولف بيها وبصلها بكل حب وقالها بحبك وف لحظه اخدها وجري برا القاعه
حمزه. ايه دا دول مشيو
ياسمين. ببلاه ايوا
حمزه. طيب واحنا ايه اللي مقعدنا
ياسمين. يعني ايه
حمزه. يعني كدا ومسكها من ايدها وجري علي برا هما كمان
جدهم. ابتسم وقال ياولا المجاجنين
خالد. بص ل اميره وقالها حبي
اميره. نعم يا قلبي
خالد. بما ان العيال دول مشيو احنا نستغل الفرح ونروح نقعد ف الكوشه دي واهو انهارزه كتب كتابنا وجاير الحاج معتز يغير رأيه ونخليها دخله وغمزلها بعينه
اميره. بس ياقليل الأدب
محمود. من وراهم هههههه علي فكره انا سمعتكم ودا بيكون ابن خالة خالد
و بعد بعض الوقت انتهي الفرح والكل مشي ببتسامه من جنان العرسان واللي حصل منهم
في البيت
اسد. شايل نور وطالع بيها السلم
نور. بصت لقت حمزه وراهم وكمان شايل ياسمين غمزت ل اسد وقالتله شايف يا حبيبي الواد حمزه شايل اختك ازاي من غير كسوف ولا حشي ايه اومال لو انته مش موجود
اشد. بمرح بصله وقاله نزلها يالا انت ازاي تعمل كدا ف وجودي وبص ل ياسمين احرجت
حمزه. منك لله يانور الي منا متهني بسبب وقال مش هنزلها دي مراتي حبيبتي وانا حر
نور. انا هعديها بس بمزاجي الليله لكن بعد كدا اشوفك تلمسها هفضحك قدام العيله كلها
حمزه. ابوس ايدك سيبهالي الليله بس وبعد كدا اعملي اللي انتي عوزاه
نور. امري لله
اسد. ابتسم وباس اخته وقالها الف مبروك حبيبتي
نور بمرح قالت هو الواد احسن منك يالا
حمزه. مش فاهم كلامها
نور. قالت يعني هو يبوس اخته ويباركلها وانا ايه معنديش اخوات مقطوعه طبعا مليش حد وبطريقه دراميه قالت ياعيني عليكي يا نور ملكيش اخوات ولا اهل
حمزه. راح عليها وقالها مين قال كدا وحضنها وقالها الف مليون مبروك يا قلب اخوكي ربنا يسعد قلبك وباسها من جبينها وابتسم
نور. اهو كدا وبصت ل ياسمين وقالت اهو محدش احسن من حد وضحكو كلهم وبعدين كل واحد دخل اوضته
اسد. الف مبروك يا قلب الاسد وقرب منها وطبع قبله علي خدها وضمها اكتر لصدره نور عصام
نور. اتكسفت
اسد. رفع وشها وقالها ايه بقا دا نور بتكسف
نور. باحراج قالت انا جعانه
اسد. ابتسم وقالها من عيوني
عند حمزه وياسمين
حمزه. حضنها وباسها من شفايفها وبعدين قالها اخيرا
ياسمين. ابتسمت باجراج
حمزه. دا انا كنت خلاص قربت اتجنن وضها لصدها وقالها بحبك بحبك ياعمري كله ربنا يخليكي ليا
ياسمين. ويخليك ليا حبيبي
عند اسد ونور
اسد. ايه ياروحي مش هتغيري الفستان دا وغمزلها
نور. دقات قلبها سريعه قالت ل اسد لحظه بس اشوف ياسمين
اسد. نعم ياسمين ليه ان شالله وبعدين قالها انتي يابت ايه مفيش دم هو انتي مش عرفه انهارده ايه
نور. وحياتي عندك خليني اشوفها بس دقيقه
اسد. لسه هيتكلم
نور. فتحت الباب وخبطت عليهم
حمزه. لا مين الرخم
ياسمين. ضحكت وقالت افتح
حمزه. دا انا هفتح دماغهم وراح فتح لقي
نور. بتقول اوعي من وشي انا جايه ابات عندكم انهارده
حمزه. نعععععم تباتي فين ياما
نور. اييه مش اخويا ولما ازعل ولا اديق اجيله
حمزه. بدهشه قالها اخوكي وتزعلي وتدايقي وف نفسه قال دا الغلب دا ياربي وراح عليها وقالها مالك بس يا قلبي
نور. مليش انته اخويا وانا هنام هنا الليله ولا مش عاوزني طبعا منا مليش حد يتيمه ومليش صدر حنين اهئ اهئ
اسد. واقف عالباب ميت ضحك عليها وعلي حمزه اللي هيولع
حمزه. راح عليها وقالها نور حبيبتي انتي مش عرفه انهارده ايه بالنسبه ليكي ولينا فرقي ياما كدا واهدي
نور. انا قولت مش ماشيه من هنا وخصوصا الليله
حمزه. يابنتي حرام عليكي دا انا مصدقت وبص ل ياسمين وقالها ذنبها ايه المسكينه دي تكسري قلبها وفرحتها
نور. متتعبش نفسك مش همشي من هنا
حمزه. يا حبيبتي هو انتي لحقتي دا انتي لسه بالفستان ومسك ايدها وقالها قلبي لو اسد مزعلك تعالي وانا اصالحكم علي بعض مينفعش يا قلبي تزعلو ف ليله زي دي
نور. ليله ليله مالها الليله ماهي ليله زي كل الليالي الله
حمزه. استغفر الله العظيم انتي طلعتيلي منين وبعدين قالها نور يا حبيبتي الليله دخلتنا ولازم نور عصام
نور قاطعته وقالت لازم ايه يا قليل الادب وبصت ل ياسمين اللي عماله تضحك وقالت يلا يابت اعدلي السرير خلينا نام ف ام الليله دي وانته يلا من هنا انا تعبانه ومرهقه طول النهار
حمزه. ادعي عليكي بايه
نور. امشي يا حمزه انا مش خارجه من هنا
اسد. مشي علي اوضته لما شاف حمزه خلاص بينهار وبيخرج غصب عنه
حمزه. راح لعنده ودخل ورزع الباب وراه
اسد. ببرود قاله مالك ياعم ف ايه
حمزه. بعصبيه قاله مالي وكمان ف ايه انته مش شايف المجنونه مراتك عملت ايه دي اقتحمت الاوضه وبوظت الليله وتقولي مالي وبعدين قاله والمصحف انا هاين عليا اختقها
اسد. مسكه من ايده وقاله تعالي بس اقعد كدا واهدي
حمزه. يابرودك يا اخي وبعدين قاله بتزعلها ليه ف ليله زي دي هو ينفع منك كدا
اسد. والله ما عملتلها حاجه
حمزه. يعني قاصده تنكد عليا بجنانها دا
اسد. بالعكس
حمزه. بجد انت بارد ورخم
ابتسم. وقاله مش ممكن تكون خايفه ودا اللي خلاها تعمل كدا ميغركش انك بتشوفها شقيه وجريئه احيانا ف كلامها بس دا موضوع جديد عليها وطبيعي تكون خايفه وعلقها خلاها تعمل كدا وابتسم وقال معلش بقا جت فيك
حمزه. اتنهد وقال منك لله يانور قطعتي حبل افكاري بعد ما كنت مظبت كلمتين اقولهم للبت
اسد. هههههههه هههههه
حمزه. بتضحك طب قوم ياخويا تعالي خدها
اسد. لا خليها شويه
حمزه. هجم عليه وقاله والمصحف اخنقك انته انا اصلا علي اخري من مراتك وعمايلها
اسد. ههههه وبعدين قاله تعالي يا خويا وخرجو من الاوضه
ياسمين. ههههه يخربيتك يا بت يا نور ايه اللي عملتيه دا
نور. هههههه حبيت اغيظ حمزه شويه
ياسمين. والله كنت حساه عاوز يموتك وبعدين قالتلها اسد فين وازاي يسيبك تخرجي
نور. والله يا اخت ياسمين انا هربت من الاسد بين طرفة عين وانتباهتها وف لحظه كنت عندكم
ياسمين. ههههه بس تعرفي انتي بجد جيتي ف وقت انا كنت ميته من الخوف والكسوف ومش عرفه اصلا هتعامل مع الموقف دا ازاي واتنهدت وقالت يا الله قد ايه فعلا مش عادي
اسد وحمزه. برا الاوضه وسمعو كلامهم
اسد. سمعت يا ابو الغبي
حمزه. طب خبط بقا عليهم انا بجد عاوز
اسد. قاطعه وقال اخرص ياحيوان وبعدين سمعو صوت العربيات وصلو قاله يلا قبل يطلعو وخبط فعلا
نور فتحت الباب وقالت بهمس لحمزه عالله بقا تشرفنا علي الاستعجال دا كله
حمزه. سمعها وزئها علي اسد وقاله مش عاوز اشوفها لمده سنه وقفل الباب
نور. الكلب الحقير بيقفل ف وشي
اسد. ضحك واخدها ودخلو اوضتهم
نور. بتفرك ف ايدها
اسد. راح عليها ومسكها من ايدها وقالها بحبك وبموت فيكي وبكل حب واطمئنان قالها انا هدخل اغير ف الحمام وانتي غيري براحتك علشان نصلي
نور اومئت بعيونها وبعد شويه انتهو من الصلاه
اسد. ايه يا نوري مش ناويه تنامي
نور. بتوتر قالت انا عندي تصميم مهم كان لازم اعمله وتقريبا كدا بردو جعانه وجايز اكون عطشانه
اسد. بصلها وقال نور انتي خايفه
نور بس سمعت كلامه انفجرت من العياط
اسد. ضمها لحضنه وقالها حبيب قلب اسد ليه خايف انا اسد حبيبك عمري ماأئزيكي ولا ازعلك ابدا وتأكدي مليون ف الميه انك لو مش عاوزه اني اقرب منك دلوقتي مش هعملها انا يهمني راحتك يا قلبي
نور. يصتله وحسة براحه وآمان
اسد. بصلها بنظره اذتبتها عشقا وشوقا له
نور. وشها احمر ودفنت وشها ف صدره
اسد. شالها وراح السرير ونزلها بهدوء ومال عليها وهوووب ولحد هنا وانا لازم اخرج من عندهم دي ناس شكلها قليلة الادب واحنا ناس مؤدبه 🥰 ونروح بقا عند عرايسنا التانين
حمزه. ببتسامه حب راح علي ياسمين وقالها ااخيييرا
ياسمين. مكسوفه ومش بتتكلم
حمزه. لا ابوس ايدك اتكلمي اعملي اي حاجه انا مصدقت المجنونه دي تمشي وبصلها بخبث وقال ولا اقولك متعمليش انا اللي هعمل وانقض عليها ليذوبا معا ف بحور من العشق والغرام 😏🥰🥰 بقلمي نور عصام
وتاتي يوم الصبح
اسد. ببتسامه صباح الورد لاحلي عروسه ف الدنيا كلها
نور. صباح الجمال علي عيونك العسلي دول
اسد. مال عليها وباسها من شفايفها وبعدين قالها هما عيوني العسلي دول بس اللي حلوين
نور. اتلم يا اسد احسنلك
اسد. اتلم دا انتي كدا بقا عاوزه تتعاقبي
نور. لحد هنا وكفايه انت متعرفش انا مين ولا ايه
اسد. لا عارف من عيله كبيره قوي
نور واسد ههههه ههههههه
اسد. حضنها وقالها ربنا يباركلي فيكي يا عمري وبصلها بنظره ذات مغزي
نور فهمته وقامت من السرير وقالت والله اصوت والم عليك البيت كله واقولهم انك عاوز تتحرش بيا
اسد. هههههه وبعدين قالها قوليلهم وانا وقتها اعترف واقولههم انو مكنش تحرش بس انتي اتغرغرتي بيا وانا ف وسط اهلي وناسي اومال لو كنتي خطفاني كنتي عملتي ايه
نور. بقا كدا طيب وف لحظه كانت نطه علي ضهرو وقالت الحقني يا جدووووووو
اسد. رماها عالسرير وقالها يخربيتك يقولو ايه بعذبك
نور. ايوا بتعذبني الحقووووني يا ناس
اسد. مال عليها وقالها وما احلاه عذاب وانقض عليها
عند حمزه وياسمين
حمزه. يا صباح الياسمين علي احلي ياسمينا ف الدنيا
ياسمين. صباح النور حبيبي
حمزه. انتي قولتي حبيبي
ياسمين. بصتله ومش فاهمه يقصد ايه
حمزه. بجديه قالها للاسف يا ياسمينة قلبي انتي غلطي ولازم تتعاقبي علي غلطك
ياسمين. اناا
حمزه. ايوا
ياسمين. طيب انا قولت ايه
حمزه. اتعاقبي الاول وبعدين اعرفي وما عطاها فرصه تفهم مزحه معها وانقض عليها
وبعد شويه
نور. بعد ما جهزت راحت البلكون تستني اسد عقبال ما يخلص لبس وبفرحه غنت وقالت ليلة امبارح مجنيش نوم واحنا لسه ف اول يوم قبل مترميني ف بحورك مش كنت تعلمني العوووم مش كنت تعلمني العووم
حمزه وياسمين. سمعوها وهي بتغني
حمزه. ايه دا مش دي اللي كانت مرعوبه امبارح تعالي نغلس عليها شويه
ياسمين. بلاش
حمزه. والله منا سايبها
ياسمين. افتكر اني قولتلك بلااااش
حمزه. ههههههه واخدها من ايدها وراحو البلكونه بتاعتهم
نور. شافتهم وابتسمت
حمزه. يا صباح اللي بتغني ايه هو الاسد جامد قوي كدا لدرجة نساكي الدنيا وبتغني
نور. بمكر لانها فهمته قالت طبعا يا بني دا الاسد وانا خلاص بقيت اسده وعلشان كدا انا لازم افضحكم قدام العيله كلها واقول انك امبارح واحنا ف القاعه قولت ل ياسمين الحمد لله اننا اتجوزنا قبل ما حد يعرف اننا اصلا متجوزين من وراهم وفي بيبي جاي ف الطريق رواية نور والاسد بقلمي نور عصام
حمزه. نهارك اسود انتي عاوزه تخربيها علي دماغنا وتطردينا من البيت والعيله كلها
ياسمين. ابتسمت وقالت انا قولتلك بلاااش البس بقا
نور. بصوت عالي قالت تعالي يا اسد شوف المصيبه اللي اكتشفتها تعالي يا حبيبي
اسد. كان بيسمعهم راح عليهم وقال مالو القمر مين زعله
نور. يا حبيبي انا مكنتش عاوزه اقولك ولا انكد عليك امبارح بس خلاص الكل لازم يعرف
ياسمين. علشان خاطري انا يا نوري استري علينا المره دي
نور. خاطرك غالي قوي يا ياسمين بس الواد دا
اسد. طيب لو قولتلك علشاني انا يا قلب الاسد
نور. بتنهيده قالت استغفر الله العظيم دايما تضغط عالوتر الحساس بتاعك من ناحيتي
اسد. هههههه وضمها لحضنه وقالهم جاهزين ننزل
حمزه. ايوا يلا بينا وبس خرجو من الاوض
نور وياسمين. حضنو بعض
حمزه. ايه دا دول كلهم كام ساعه وكمان لزقين ف بعض
نور. بس وحشتني وبلاش انته تتكلم احسنلك
اسد وحمزه. برضو حضنو بعض وباركو لبعض وكل واحد اخد عروسته والتفتو علشان ينزلو شافو باب اوضة خالد مفتوح و
محمود. بيحضنه ويقوله ربنا يخليك ليا والله من غيرك مكنتش عارف هعمل ايه انت ريحتني
نور. فتحت عيونها وصوتت وقالت يالهوووووووي يا خرابييييي يا فضحتك يا معتز يا جوهري وبصت ل خالد وقالت حتي انته كمان يا خالد تطلع معفن كدا وانا اللي كنت فاكراك محترم انا لازم اقول ل اميره تطلق منك مستحيل تقضل علي ذمة واحد زيك وبصت ل محمود وقالت اكيد انته اللي غويته انا سمعت كلامك ولازم افضحك ومسكت ياسمين من ايدها ونزلو علي تحت
محمود. اتفاجئ بكلامها وبقا مكسوف ومش عارف يقول ايه
خالد. ااه يا بنت الل
محمود. بصلهم كلهم وقال اوعي يكون اللي فهمته صح
حمزه. هو بعينه مفيش غيرو
محمود. ايييييه
اسد. معلش هي بس علشان اول مره ف تلاقيها بتحرق شويه وتوجع انما بعد كدا هتتعود وتلاقي نفسك مفضوح كل يوم الصبح واحيانا باليل وبهزار اكتر قاله بالك انته لو نور مفضحتكش كل يوم تلاقي نفسك ناقصك حاجه ويومك زفت ومش مرتاح
محمود. نعععععم وقام من عالسرير وقال انا لازم انزل ابرر موقفي
حمزه. تبرر موقفك لمين دول كلهم مفضوحين قبلك
محمود. ايه انا لازم اروح للحاج معتز يجبلي حقي ويردلي كرامتي
اسد. كان جاب لنفسه كدا هو اول واحد كرامته ضاعت ف البيت دا من يوم البت دي مشرفت هنا
حمزه واسد وخالد . هههههه ههههههههه
محمود. اوعي انته وهو ونزل وهما وراه
نور. واقفه ف الصاله وقالت يا اهل المنزل يا اهل الدار اغيتوووني انتو فيييين
ليلي وامل. طلعو من المطبخ مالك يا حبيبتي وراحو عليها
نور. فين باقي العيله
محمود. يا فضحتك يا محمود روحت بلاش
جدها واعماها. طلعو من اوضة المكتب وجدتها خرجت من اوضتها والكل قال صباح الخير لاحلي عرسان
نور قالت الحقوووونييييي
محمود. بصلها وقال ابوس ايدك بلاش
اسد وحمزه وخالد. واقفين هههههه وميتين ضحك
نور. بصت ل محمود وبعدين بصت ل ليلي وامل وقالت عصافير بطني بتصوصو عاوزه افطررررر
جدها. كلو إلا عصافير بطن حبيبة جدها
محمود. بتنهيده قال اشهدو ان لا اله الا الله
اسد وخالد وحمزه. بصوله ههههههه
العيله كلها باركت للعرسان وكانو مبسوطين
جدتهم. قالت ربنا يسعدكم يا حبايبي ويرزقكم بالذريه الصالحه يارب الكل قال آمييين
نور. راحت علي جدتها وقالت ادعيلي كويس
جدتها. والله يا بنتي بدعيلك
نور بمرح قالت لا يا سعاد انتي مكنتيش بتدعيلي من قلبك لانك لو دعتيلي كويس كنتي نجدتيني من ها الاسد امس
جدتها. فهمتها وضحكت واخدتها ف حضنها وبصت ل ياسمين وكمان ضمتها لحضنها وباركتلهم
وبعد شويه الكل اتجمع عالسفره
نور. يااااه دا انا كنت جعانه بشكل تقولش مكلتش من اسبوع
اسد. بهزار قال اومال مين ياختي اللي اكل الاكل كله امبارح
نور. بصتله وقالت لا تعبث بي أيتها الديك الشركسي ودعني افطر بسلام وبمرح قالت والله تراني احكي باللغه العربيه الفصحي طبعا ما انا مهندسه بردو الكل ضحك نور عصام
حمزه. ايه دا اتحولت من اسد لديك علي ايدها
جدها والكل هههههههه
اسد. كلي بقا واسكتي شويه
نور. قالت اتدري يا وجه القمر انت لو مكنت معي عالسفره مكنت راح اكل ولا اشعر بطعم الاكل
اسد. ابتسملها
نور. والله تراني اجول شعر رومانسي حقا اني لشاعره رومنسيه الكل ضحك
حمزه. اممم شاعره قوي
نور. مبلاش انته
حمزه. اعوذ بالله
محمود. بيتكلم مع جده بصوت هامس
الجد. ليه كدا يا ابني خليك معانا يومين
نور. قالت بيقولك ايه الواد يا جدو
الجد. ولا حاجه يا حبيبتي انا بس بقنعه انو يقعد يومين
نور. يا مصبتي هو غواك انت كمان لدرجه انك تقنعه يا معتز يا جوهري يا فضحتك يا نوووووور حتي الغالي ضاع منك
محمود. قام جري وقال انا ماشي ومش داخل البيت دا تاني
اسد وحمزه وخالد واعمامها وامل وليلي هههههه
جدتها. يابنتي حرام عليكي الواد قام من غير ما يكمل فطاره
نور. هو اللي قليل الادب اعمله ايه
روايات بقلم نور عصام
اسد. يلا اجهزو علشان هنسافر الشرم
نور. علي جثتي وجثة ياسمين
ياسمين. قالت وياسمين مالها دلوقتي
نور. انتي يابت مش قولتيلي انك مش حابه تروحي الشرم وهتموتي وتروحي جمصه
ياسمين. انااا
نور. ايوا انتي
حمزه. علي جثتي تروحي شرم من غيرنا دا انا اللي حاجز الفندق ومظبط كل حاجه
نور. يعني انت مصمم.......
↚
نور. يعني انت مصمم تيجي معانا
اسد. قبل ترد مسكها من ايدها وقالها قلبي تعالي نجهز الشنط وف لحظه كانت عالسم وهي ف ايده
وبعد شويه الكل سلم عليهم ودعالهم بالتوفيق والسعاده
بعد بعض الوقت ف العربيه
اسد. وجنبه حمزه قدام ونور وياسمين ورا مع بعض
نور. قالت اسدي حبيبي
اسد. قال لأ
نور. اسودة قلبي
اسد. متحاوليش
نور ابو الاسود يا غالي
اسد. بردو لأ
نور بزهق قالت فيها ايه يعني يا اسد الله
اسد. ايوا كدا قابليني راجل لراجل مش السهوكه دي
حمزه. ف ايه يا عم انت وهي مالكم بتتكلمو بالالغاز
ياسمين. ف ايه
اسد. الهانم عاوزه تسوق العربيه
حمزه. نعم حد قالك اني مستغني عن عمري
نور بقا كدا يا حمزه
حمزه. يابنتي انا عريس وعاوز اتهني حرام عليكي ترملي الغلبانه دي بدري
نور. يا بني انا محترفه انتي متعرفنيش ولا ايه
اسد وحمزه. ههههه لا طبعا عرفينك كويس
نور. طيب والله انا خساره فيكم وبعدين قالت اتعدلي يابت يا ياسمبن علشان انام علي رجلك بقلمي نور عصام
حمزه. ليه ان شاء الله متنامي من غيرها لازم تتعبيها
نور. اممم طيب وبعدين قالت بلاش رجلك يا ياسمين انا هنام علي صدرك علشان اكون مرتاحه
حمزه. بتسرع قال دا انا معملتهاش تقومي انتي تعمليها
ياسمين. بحرج خبطته ف كتفه
حمزه. اي اي اعوذ بالله وبعدين قالها متقعديش مع البت دي تاني دي هتبوظ اخلاقك وتعلمك الضرب ف خلق الله
نور. رفعت حاجبها وقالت كلمه كمان وهقول اللي شوفته ام
ياسمين. قاطعتها وقالت علشاني انا سامحيه
نور. هعتبره عيل وغلط
اسد. هههههههه وبعد بضع ساعات نزل اسد وحمزه يشترو عصاير للبنات
نور. وهما ف السوبر ماركت بعتت رساله ل اسد وقالت هات ايس كريم وتجبش ل ياسمين ههههه
اسد ابتسم وجبلهم الاتنين وبعد ما وركبو العربيه
نور. قالت بهزار يا حبيبي ياسدي جبتلي اتنين ايس كريم
حمزه. رفع حاجبه وبصلها وقال لا طبعا واحد لحبيبي
نور في حد هنا مستعجل علي موته مش عرفه ليه
حمزه. وبعدين انتي عرفتي اننا جبنا ايس كريم ازاي
نور. العصفوره قالتلي
حمزه. نفسي اعرف بتعرفي الحاجات اللي بتقوليها منين
نور. اش هقولك
حمزه. كان يوم منيل بستين نيله يوم ماعرفتك
اسد. بصلها وقال دا كان عسل
حمزه. امممم دا الموضوع ف انه بقا
ياسمين. قولي صحيح يا اسد اول مره شوفت نور فين
حمزه. ياريته ما شافها
اسد. بس يلا احسنلك وبعدين بص ل نور وابتسم
حمزه. بص ل نور وقال اتعرفتي عليه ازاي يا بت
نور. ف كمين
حمزه. بتهزري
نور ابدا والله
اسد. حكالهم كل اللي حصل يومها
ياسمين وحمزه. ههههه ههههه يخربيتك يانور كل دا رغي
حمزه. كتر خيره انو مقتلكيش
نور. عماله اقوله يابني ميصحش انا من عيله كبيره مفيش فايده يا حبيبي انا بنت ناس ابدا مصمم علي قعدتي معاه وبثقه قالت طبعا انا اللي يعرفني مستحيل يفرط فيا
حمزه. طبعا طبعا
ياسمين. امم اسأليني انا
نور مش عجبك يابت انتي وهو ولا ايه ورفعت حاحبها
ياسمين. رفعت ايدها وقالت عجبني جدا وضحكت وبعدين قالتلها هاتي بوسه يا قمر
نور. بمرح قالت بوسه واحده بس
ياسمين. ايوا
نور. احلفي كدا علشان انا مش مستعده اعطيكي اكتر من واحده
اسد. رد وقال تحلف علشان هتاخد بوسه اومال لو كان حضن ايه هتحج ولا ايه
حمزه. هههههههه
نور. طبعا يا بني هو انا اي حد ولا ايه
ياسمين. هههههه ومالت عليها وقالت دا انا هاخد كتيييير
وبعد كام ساعه وصلو شرم الشيخ (معلش اصل انا بحب شرم وعلشان كدا دايما بذكرها ف كل رواياتي وحابه اطير علي هنااااك 🏃♀️) وبعد ما دخلو اوضهم وارتاحو شويه
اسد. حبيبي ايه رأيك ننزل نتعشي تحت ونتمشي شويه عالبحر
نور. ببتسامه قالت اوك وبعد دقائق اتجمعو الاربعه
حمزه. بما اننا اتعشينا يلا نتمشي عالبحر وفعلا مشيو
نور. بتلعب هي واسد وبيجرو ورا بعض
حمزه. تعالي يا ياسمين يا حبيبتي قطعتي نفسي متعمليش زي المجنونه دي وبخبث قالها تعالي يا قلبي انا بحبك
ياسمين. مش مرتحالك انا
حمزه. لا يا قمر تعالي يا قلبي
اسد. نوري كفايه جري بقا تعالي اقولك كلمه سر
نور. بمكر من بعيد عنه قالت كلمه ايه دي
اسد. قرب عليها وعيونه كلها شقاوه
نور. لا لا متبصليش كدا انا مش قدك
اسد بيقرب عليها
نور. يالهوي يا لهوي جاي عليا لا لا يا اسودي بلاش النظره دي الحقووني يا ناس بغرق ف عيونه العسلي اللي تجنن دي
اسد. قرب منها وبقا واقف قدامها ابتسملها
نور. لا لا الله يخليك براحه عليا قلبي بقا عامل زي الاسانسير المهنج طالع نازل
اسد. مسك ايدها ومال عليها وهمس جنب ودنها وقالها كلمه وبعدها غمز بغينه
نور. جريت من قدامه
ياسمين. خبطت فيها بتجري هي كمان وقالت ف ايه
نور. اخوكي طلع قلبل الادب وبيغمزلي
ياسمين. وحمزه كمان
نور. ايه العيله قليلة الادب دي ومسكو ايد بعض وجريو
اسد وحمزه. طلعو يجرو وراهم وكل واحد قدر يمسك حبيبته
اسد. قالها ها ياقمري موافقه
نور. اكيد لأ
اسد. عمل زعلان
نور. طيب ايه رايك اغني
اسد. ومالو غني بس بردو هتنفذي اللي قولت عليه
ياسمين. جت عليها وقالت غني يا نور بجد صوتك حلو
حمزه. بمناغشه ف نور قال الحاجه الوحيده اللي طلعت فيها حلوه صوتها بجد كان تحفه ف الفرح
نور بغرور قالت دي اقل حاجه عندي يابني
اسد. بصلها وابتسم
نور. مسكت ايد اسد وبصت ف عيونه وقالت (خليك جنبي احضن هوا قلبي محتاج انا حضنك خليك علي وعدك ، لو تقدو تعيش من غيري لو تقدر تكمل وحدك انا مقدرش اعيش لو ثانيه ف الدنيا يا عمري ف بعدك ، خليك جنبي اخضن هوا قلبي محتاج انا خضنك خليك علي وعدك) نور عصام
ياسمين وحمزه. برافو نور وبصو لبعض بحب
اسد. مال عليها وحضنها وقالها مقدرش اعيش من غيرك ثانيه واحده ومال علي شفايفها وباسها
حمزه. بعد شويه قال ايه رأيكم نطلع بقا
اسد. ومالو وبص ل نور
نور. فهمته وبعدين قالت ااااه
اسد. مالك يا قلبي وكان فاهمها
نور. تعبانه قوي يا حبيبي
اسد. من ايه يا عمري تعالي اوديكي لدكتور
نور. ملوش لزوم يا حبيبي انا عرفه انا تعبانه من ايه ااااه
اسد. بخبث قالها من ايه يا عمري وكان حضنها
نور. من البيبي يا حبيبي
اسد. بيبي مين ياروح امك انا كنت عريس امبارح
نور. الله بقا وانا اعمل ما انته اللي شقي واسد وعملتها علطول امر ربنا وبعدت عن حضنه
اسد. اممم منا عارف اني اسد ومفيش اشقي مني وهووب مال عليها وشالها
حمزه وياسمين. هههههه هههههه مجنونه البت دي والله
اسد. دخل بيها الاوضه وقالها ثانيه واحده الاقي اللي قولت عليه متنفذ
نور. بدلع قالت اسودي حبيبي علشان خاطري
اسد. قاطعها وقال مليش،فيه انا عاوز مراتي ترقصلي ومش اي رقص لاا رقص شرقي بجد
نور. علي فكره بقا انت قليل الادب
اسد. عارف حد قالك اني الشيخ اسد وبصلها
نور. قامت وقالت ماشي يا اسد ان موريتك وخلينك تقول حقي برقبتي مبقاش انا نور
اسد. ابتسملها وغمز بعينه
نور. بغيظ دخلت الحمام وغيرت فعلا ولبست القميص اللي جبهولها وكان قصير جدا وعريان اكتر من الازم بصت لنفسها وقالت منك لله يا اسد وبعدين خرجت
اسد. اول ما شافها تنح وفتح عيونه وف نفسه قال انا اللي جبته لنفسي ياربي كانها ملاك نازل من السما وبعدين قال ملاك دا ايه دي جنيه ساحره بشكلها دا وبعدين قرب منها
نور. اتكسفت وبتحاول تبعد عنه
اسد. مد ايده وشغل الفون علي رقصن شرقي
نور. ف الاول رقصت بكسوف وبعد كدا فتحت عالبحري
اسد. كان مبهور بيها وقام رقص معها وبعدين مال علي رقبتها وباسها بوسه حاره وبعدين قالها بهمس تجننني وانتي بترقصي وهتجنني اكتر وانتي ف حضني ووو سيبكم من الناس دي دا كلام كفار ملناش فيه🥰 تعالو نروح عند الناس العاقله الرزينه
ياسمين. ياحمزه مش هقدر البس البتاع دا وباحراج قالت هو فيه ايه اصلا يتلبس
حمزه. بمكر قالها ولو قولتلك علشان خاطري عاوز اشوفه عليكي ومال عليها وباسها جنب شفايفها ، ايه الناس دي ايه قلة الادب اللي هما فيها دا انا كنت فكراهم محترمين طلعو استغفر الله العظيم والله منا قاعده معاهم انا هروح عند الحاج معتز وعيلته وانتو كمان تعالو معايا 😛
مختار. مالك يا بابا شكلك زعلان وساكت ولا تعبان اطلبلك دكتور
معتز. لا يا بني انا كويس
مختار. اومال مالك بس ياحاج
معتز. تصدق لو قولتلك ان المجنونه الشعنونه بنت اخوك وحشتني
ليلي. من وراهم ردت وقالت والله معاك حق يا بابا
ماهر. هي مجنونه صحيح بس بجد تدخل القلب وتتحب
مختار. قال فعلا وبعدين قال ايه يا حاج انت وحشك الفضايح ولا ايه
معتز. ببتسامه قال والصويت بتاعها والجري وراها من فوق لتحت واتنهد وقال ياريتها كانت عاشت معنا من زمان
الحجه سعاد. اتنهدت وقالت نصيب ربنا يسعدها ويعوضها خير يارب ودموعها نزلت
ليلي. راحت ليها وقالت ايه يا ست سعاد هانم وحشتك ام لسان طويل مش كفايه كل شويه تقفشك مع الحاج
معتز ومختار وماهر. هههههه ههههههههه
خالد. دخل وقال ايه هي نور مش هترجع بقا ولا ايه
امل. ايه يا خويا انت كمان وحشتك الفضايح
خالد. ابتسم وقال اه والله
روايات بقلمي نور عصام
اميره. والله البيت ما له حس من غيرها برغم اننا كلنا موجودين فيه إلا انها كانت عامله ضجه قريه ف البيت
مختار. طبعا انتي هتقوليلي
اميره. ههههههه وف لحظه فون جدها رن
الجد. بفرحه قال ايه دا نور وفتحت علطول
نور. مساؤؤؤؤ يا كبير
جدها. مساء النور عالنور يا قلب جدك وحشتيني
نور. دا بجد دا يا معتز ولا مصدفت تخلص مني وتعيش براحتك مع سعاد وانا مش موجوده
سعاد. وحشتيني يا قلب سعاد
نور. والله وانتي كمان يا تيتا وجدو وكلكم
ليلي. عاملين ايه يا حبيبتي
نور. بخير يا ليلي اطمني والاسد ماشي علي وصاياكي
ليلي والكل هههههههه هههههه
نور. مختار فين يا ليلي
مختار. انا اهو يام عشر تلسن
نور. بتعمل ايه يا مختار وقاعد فين
مختار. بهزار لسه خارج من المطبخ
نور. ليلتك سودا يا مختار انا اصلا غلط لما سيت باب المطبخ مفتح وكمان كان لازم اكهربه
مختار. هههههه وحشتيني يا حبيبتي
نور. وانت كمان يا عمو
ماهر. ايه يابت يانور وانا موحشتكيش
نور. ودي تيجي بردو يا ماهو فين الوليه اللي اسمها امل
ماهر. هربت اول ما سمعت صوتك ف الفون
نور. بنت الل عموما انا عوزاك تعلقهالي بالعرض كدا من شعرها ورجليها وتولع تحتها
امل. نهار اسود انا رايحه بيت ابويا الكل ضحك
اسد. سلم عليهم
حمزه وياسمين كمان سلمو عليهم والكل كان مبسوط ودعالهم
وتاني يوم عالبحر
اسد. ماسك ايد نور وماشين عدت من جنبهم بنت بصت ل اسد وابتسمت
نور. قالت البت دي بتبوصلك ليه انت تعرفها
اسد. لأ
نور. اومال بصتلك وكمان ضحكت ليه وبصت وراها قالت شوف كمان بتبوص عليك تاني ازاي
اسد. المهم انا ببوص لمين ومعايا مين ومال خدها وباسها
نور. شوف البت بردو والله اروح اجيبها من شعرها اللي فرحانه بيه دا
اسد. هههه اهدي يا شراني دي اجنبيه ومش عاوزين نضرب السياحه
نور. اجنبيه طب والله اقوم اجيبها من شعرها اململها ف الرمله دي واخلي شرم كلها تتفرج عليها
اسد. يا لهوي يابت يانور دا انتي قلبك اسود قوي
نور. لا يا حبيبي انا اللي يبص لحاجه ملكي اشقه نصين
اسم. هههههه مفتريه
نور. مع اللي يايبص لحاجتي وف لحظه
طارق. بدهشه قال نووور
نور واسد. بصو عليه
طارق. قرب منهم وقال اهلا نور
نور اهلا بشمهندس طارق وقالت ل اسد دا بشمهنس طارق شغال ف الشركه اللي بدرب فيها
اسد. اهلا وطبعا افتكر لما طلب من نور الجواز وهو عالفون
طارق. بص ل نور بغل وقال بتعملي ايه هنا يابشمهنديه
نور. لانها فهمته ردت وقالت انا هنا ف شهر العسل ومالت علي جوزها وقالت ودا حضرة الظابط اسد الجوهري
طارق. بشر بصلهم وقال اتجوزتي
نور. ايوا
اسد. بصله مش مرتاح لكلامه ولا نظراته
طارق. بغل قال الف مبروك
نور. الله يبارك فيك
اسد. ابتسملها ومشيو وبعد ما بعدو قالها هو دا اللي كان عاوز يتجوزك
نور. ايوا وعملت انها استغربت وقالت وانته عرفت منين
اسد. اممم دا علي اساس مكنتش معاكي
نور. معايا انا كنت ف الشركه لوحدي
اسد. بمكر قالها اومال مين اللي كان ف جيبك ورد عليكي
نور. ايييه هو انته اللي كنت بتكلمني ف الفون
اسد. تصدقي اه
نور. انا مش بهزر انا
اسد. قاطعها وراح شايلها وقالها انا عارف انك عرفه انو انا وخصوصا لما شوفتك ف المشفي ف متصتعبطيش عليا يا بت دا اسد الجوهري ونزل بيها البحر نور عصام
نور. وانت كنت عارف اني كنت عرفه
اسد. حبيبي انته يا نونو
نور. ابتسمت
اسد. اخدها وبعدو ف الميه وباسها بوسه حارة
نور. بكسوف اسد حد يشوفنه
اسد. ومالو انتي مراتي حبيبتي ومال عليها تاني
نور. بس حمزه وياسمين جاين علينا
اسد. ايه اللي جابهم دول
نور. هههههه وبعد مرور اسبوع من الشهد والعسل لكل منهم
اسد. كانت بيتكلم ف الفون بيتطمن علي عيلته
ليلي. الحمد لله يا حبيبي كلنا بخير جدك بس اللي تعبان شويه
اسد. بخضه مالو يا ماما
ليلي. يا حبيبي ما انت عارف ان جدك تعبان
نور. جدووو مالو يا ماما الله يخليكي قوليلي
ليلي. اهدي يا حبيبتي هو دلوقتي كويس
اسد ونور. مع بعض مالو جدو يا ماما
ليلي. ذبحه صدريه بس دلوقتي بخير
نور. بدموع وليه محدش قالنا
اسد. بزعل قالها اهدي يا قلبي طيب يا ماما سلام
نور. اسد حبيبي احنا لازم ننزل
اسد. طيب اهدي وهننزل
نور. بعياط قالت انا خايفه علي جدو قوي
اسد اخدها ف حضنه وهداها وبعدين كلم حمزه وبعد شويه كانو جهزو وفعلا مشيو
وبعد فتره وصلو القاهره
ليلي. جريت عليهم وضمتهم لحضنها وباقي العيله كلهم سلمو عليهم وبعدين نور سألت علي جدها
مختار. حبيبتي اهدي جدك بخير وهو نايم دلوقتي
نور. طيب انا هدخل اشوفو والكل دخل وراها
اسد. قالها نور اهدي علشان جدو وتيتا
نور. حاضر وبعدين مالت علي جدها وقالت جدو حبيبي وباسته من خده
الجد. فتح عيونه وابتسملها
نور. بدموع قالت سلامتك يا قلب نور
اسد. بمرح قالها انا احتج ايه قلب نور دا اومال انا ايه يا ست هانم
الجد. حبيايبي حمدلله علي سلامتكم ليه رجعتو
نور. كدا يا جدو تتعب ومتقوليش هو انا عندي غيرك
اسد. دا انتي مصممه بقا الكل بيضحك
حمزه وياسمين. اوعي بقا خلينا نسلم علي جدو وسلمو عليه
الجد. والله انا بخير مكنش فيه داعي تيجو
نور. زئت حمزه من عالسرير وقعدت جنب جدها وباست ايده وقالت شكلك تعبان قوي يا جدو
الجد. ضمها لصدره وقالها بوجودك جنبي بقيت كويس
نور. حضنته بقوه ودموعها نزلت وقالت علشان خاطري بقلمي نور عصام يا جدو خليك جنبي ومعايا انا مليش غيرك ودموعها نزلت بغزاره وقالت يرضيك كدا اعيش كل عمري من غير اب حافظ علي صحتك علشاني يا جدو وبعدين محبتش تتعبه اكتر ابتسمت وقالت العيال دي كلها عندهم اب وانتي ابوي وجدي وحبيبي وكل دنيتي اوعي تشمتهم فيا
جدتها. قالت ربنا يسعد قلبك حبيبتي
اسد. علي فكره انا زعلان وجامد جدي
حمزه. بهزار قاله ليك حق والله دي معبرتكش خالص
ياسمين. بس يا شعله
نور. راحت وقفت جنب اسد ومسكت ايده وقالت يح
اسد. بصلها واستغرب
نور. بمرح قالت شوفت النار اليح
اسد. ببتسامه قالها يح دا انا هخليكي تشوفها وتجربيها
مختار. اه وانبي بس يكون قدامنا انا نفسي امسك عليها حاجه الكل ضحك و
خالد. دخل وفرح جدا برجوعهم وسلم عالكل وراح علي نور وحضنها وقاله حمدلله علي سلامتك يا عمري
نور. بفرحه الله يسلمك ياروحي
اسد. هو حد قالكم اني مش موجود ولا حاجه
نور. لا طبعا محدش قال هو انت هنا
خالد. والله الواحد مبقاش عارف ياخد راحته ف بيته ابدا ولا مع اخواته حاجه تغيظ كل دا ونور معاه
اسد. راح عليه وقال فعلا الواحد مبقاش عارف يرتاح خالص وف ثانيه كان خالد مرمي ف جنب السرير
خالد. ايه غباء الظباط دا ياساتر عليك
ياسمين. راحت عليه ومدت ايدها واخدت ايده وقالت قوم يا قلبي معلش
خالد. قام معها وقال تسلميلي يا قمر
حمزه. مالك يالا انا مش واقف ولا ايه
خالد. الله اخواتي انا حر ادلعهم براحتي انتو مالكم
نور. يمرح قالت قلب اختك انتي يا خالود
خالد. راح عليها واخدها هي وياسمين وجت اميره وقعدو جنب بعض عالكنبه
اسد. بهزار قال دا انته محدش مالي عينك بقا
خالد. بغيظ فيهم قال براحتي
اسد وحمزه. كل واحد مسك مراته من ايدها واخدها ف حضنه واسد قال دي ملكيه خاصه يا حبيبي
حمزه. رمي اميره عليه وقاله دي بتاعتك اياك تبص لغيرها العيله كلها ضحكت وجدتهم دعتلهم كلهم بالسعاده والهنا
اسد. نور تعالي حبيبتي ارتاحي شويه من السفر وعلي جدو يرتاح شويه رواية نور والاسد بقلمي نور عصام
نور. لا انا هنام مع جدو
اسد. نعم يا ختي
نور. الله جدو وحشني وكمان تعبان وانا مش هأمن عليه مع الست دي وبصت لجدتها
جدتها. قومي يابت روحي مع جوزك
نور شوفت يا جدي اهو معايا حق وقالت مستحيل اتحرك من هنا وراحت داخله بين جدها وجدتها ف السرير وقالت اهو كدا انا اعرف انام وكمان جدو يرتاح وباست جدها من خده وقالت نام يا حبيبي واتطمن انا معاك ومحدش هيزعجك
اسد. قومي يابت
نور مش هقوم
جدها. ههههه قومي يا حبيبتي مع جوزك
نور. قولت مش هنام غير ف حضنك يا معتز وبلاش تعصبني وتخليني اتكلم
جدها. خلاص نامي اعوذ بالله
اسد. عمل زعلان وقالها براحتك ومشي بس طبعا هو عارف انها بتحاول تخفف عن جدها شويه وراح نام ف اوضته وبعد عدة ساعات صحي ونزل لتحت
ليلي. حبيبي يلا علشان نتعشي
اسد. حاضر يا ماما
امل. قالت روحي يا اميره صحي حمزه وياسمين
اميره. حاضر وطلعت
اسد. هشوف جدو عقبال ماينزلو ودخل لقي جده نايم ونور نايمه ف حضن جدتها علي دراعها وجدته صاحيه
جدته. قالت تعالي يا حبيبي
اسد. حبيبتي يا تبتا انتي صاحيه شكلك منمتيش
جدته. والله لما نامت ف حضني فرحت وطبطبت عليها مهان عليا عيني تغمض وما اشوفها ربنا يحفظها ويحميها ويرزقكم بالذريه الصالحه يارب
اسد. امين وراح علي جدته وباسها من جبينها وقال نور نور
نور. فتحت عيونها وقالت هو الواحد مش عارف يرتاح ف البيت دا خالص
اسد. قومي يابت تعبتي تيتا
نور هي كانت اشتكتلك
اسد. بصلها ورفع حاجبه
نور قامت لقت نفسها علي دراع جدتها قالتلها قلبي يا تيتا انا اسفه ودلكت دراعها وباستها من ايدها وخدها
حدتها. طبطبت عليها وقالتلها انا مش تعبانه
جدهم. صحي علي كلامهم
نور. صح النوم احاج معتز كل دا نوم طبعا قاصد تنام وتاخد مكان كبير علشان تزعجني ومرفش انام واقوم بس علي مين انا من هنا وجاي مش،هنام الا هنا انا بصراحه ارتحت
اسد. نعم ياروح امك
نور. وانبي يا باشا سيب امي نايمه ف حالها
اسد. بهزار قالها دي كانت مره وغمز بعينه
نور قالت انا اضحك عليا يا معتز
جدها. بصلها وضحك وبعدين قالها ليه بس
نور قالت انت قولتلي دا مؤدب ومتربي وانا اتخدعت دا مشافش نص ساعه تربيه من يوم ما اخدته
جدها وجدتها. هههههه هههههههه
اسد. احرج وراح عليها
نور. نطت من السرير وقالت انا عرفه اني ظلمتك وقولت نص ساعه دي مشاقش دقيقه وجريت علي برا بقلمي نور عصام
ليلي. خبطت فيها وقالت مالك يابت الله
نور. رفعت حاجبها وقالت اممم فين جوزك يا وليه انتي
ليلي. قبل ترد اسد طلع وقال اوعي ياماما تسيبها امسكيها
نور جريت عالسلم
ليلي. هههههه للاسف فلتت مني وبعدين قالتلها غيري بسرعه وانزلي علشان ناكل
نور. بصتلها وببتسامه بعتت لها بوسه ف الهوا
اسد ابتسم وقال علي فكره انا اللي اخدتها
ليلي. انا عاوزه واحده غيرها
نور. نزلت تاني وحضنتها وباستها كتير وبعدين قالت اظن كدا تعيشي عمرك كله من غير متحتاجي بوس وغمزت بعينها وقالت اعتقد فهماني يا ليلي
ليلي. ههههههه غوري يابت
اسد. لحقها وقالها كنتي بتقولي ايه بقا من شويه
نور. لفت دراعها حول خصره وضمته ليها وقالت حبيبي يا اسدي
اسد. اممم ثبتيني يابت
نور طيب وايه رأيك
اسد. رأيي ومال عليها
ماهر. طلع وقال بتعملو ايه
نور. والله يا بيه هو اللي بيتحرش بيا وانا بنت ناس ومن عيله محترمه
ماهر. اممم ولما انتي،بنت ناس بتخليه يتحرش بيكي ليه
نور. الرجال قوامون علي النساء اعمل ايه مقدرتش اقاومه
مختار سمعها ورد وقال وانبي ايه
نور. مبلاش انته يا مختار
مختار. غورها من وشي يا بني
اسد وعمو ماهر هههههههه وبعد شويه الكل اتجمع عالسفره
وبعد مرور شهر
نور. اسد حبيبي
اسد. نعم يا قلبي
نور. الشركه اللي كنت بتدرب فيها كلموني وحابين اكمل واشتغل معهم
اسد. حبيبتي انا معنديش،مانع انك تشتغلي انتي مهندسه وتعبتي ف دراستك بس
نور. قاطعته وقالت انا حابه اكمل معهم وخصوصا اني بعرفهم وهما كلهم محترمين واحسن من شركه تانيه
اسد. انا علي استعداد افتحلك مكتب هندسه او شركه كبيره كمان وانتي عرفه بس بلاش تروحي الشركه دي
نور. ابتسمت وقالت حبيبي لازم اخد خبره كبيره بالاول وكمان اشوف زمايلي علشان وقت افتح لنفسي يكون معايا ناس تساندني
روايات بقلم نور عصام
اسد. بصلها ولسه هيتكلم
نور. باسته من خده وقالت طيب اروح اشوف زمايلي اللي كانو معايا هناك واتفق معهم نتعاون مع بعض وكمان اعتذر للمدير لانو هو بنفسه اللي كلمني
اسد. ماشي يا نور امته حابه تروحي
نور. باذن الله بكرا الصبح
اسد. تمام وبعدين بصلها وقالها طيب ايه
نور. بستعباط ايه اباشا
اسد. اممم بتستعبطي ومالو وانا بموت ف الاستعباط وووو
وحل الصباح علي الجميع
اسد. وصل نور الشركه ومشي
نور. دخلت الشركه وسلمت علي كل زملائها والكل بارك لها علي الجواز واعتذرت من المدير وهو اتفهم دا وبعدين راحت الاسانسير وبس ركبت لقت طارق
طارق. بصلها وابتسم بشر و ......
↚
نور. داخل الاسانسير بصت ل طارق وما اتكلمت
طارق. قالها هتفتحي مكتب خاص فيكي
نور. ان شاء الله
طارق. اممم وقرب منها
نور بعدت عنه
طارق. قرب اكتر عليها
نور لو سمحت يابشمهندس مينفعش كدا
طارق. والشر والغل ملي قلبه وعقله قالها هو ايه اللي مينفعش وبيقرب منها زياده
نور. زئته عنها وقالت ابعد يا حيوان
طارق. بغضب قالها حيوان حيوان علشان حبيتك حيوان علشان اتمنيتك ليا دا انا كنت اتمنالك الرضي علشان بس توافقي وف الاخر تروحي تتجوزي غيري لا وكمان حته ظابط ميسواش ومسك ايدها غصب عنها
نور. بتبعده عنها وقالت اخرص يا حقير الظابط دا احسن منك ومن مليون زيك
طارق. بصلها والشر يتطاير من عيونه وف لحظه خبطها علي راسها بقوه
نور. اااااه وابتدي يغمي عليها
طارق. سندها وبس الاسانسير وقف شالها ونزل بيها وعلي عربيته باقصي سرعه
وبعد فتره
اسد. ببتصل علي نور
نور. مش بترد
اسد. اتصل تاني مفيش فايده قال اووف منك ليه مش،بتردي
عند طارق
طارق. اخد نور وراح شقته وشالها نايمها عالسرير وخرج بالصاله وقعد يفكر ازاي ينتقم منها ومفيش غير حل واخد بس اللي مسيطر عليه ابتسم بشر وقال لازم تكوني صاحيه وفايقه وبكامل قواكي العقليه علشان تشوفي اللي هعمله
نور. بتعب قامت وقالت اااه ومسكت راسها وبعدين افتكرت اللي بقلمي نور عصام حصل فتحت عيونها وغمضتها كذا مره وبتحاول تستوعب اللي هي فيه وبعدين قالت الكلب الحقير الحيوان وبعدين بصت جنبها لقت شنطها عالسرير اخدته وطلعت فونها واتصلت علي اسد
اسد. بعصبيه قالها كل دا كنتي فين ومش بتردي ليه
نور. اسد الحقني انا مخطوفه
اسد. بخوف ايييه
طارق. دخل عليها
نور اسد الحقني
طارق. شد منها الفون وقالها انا هعرفك ازاي تتصلي بيه ان مخليته يندم ويرميكي زي الكلبه
اسد. انت مين يا حقير ياابن الكلب وربي لقتلك
طارق. رد عليه وقاله مبقاش انا ان مخليتك تنتحر
نور. اسدددد وبتحاول تاخد الفون منه
طارق. زئها عالسرير وقعها وقالها اخرصي
اسد. قسما بالله لموتك وإياك تلمسها يا حقير
نور. حبيبي اسد وبتصرخ
طارق. رمي الفون من ايده وبيحاول يتهجم عليها
اسد. بيصرخ واتصل ب بأحد اصدقائه يتتبع الموبايل بتاع نور وبعدين قال ف نفسه انو رايح الشركه يشوف الكاميرا وطبعا هو عرف انو طارق بس حابب يشوف الكاميرا ويجيب عنوانه من الشركهبقلمي نور عصام
حمزه. اتصل عليه
اسد. بعصبيه قاله ل اييييه
حمزه. مالك يا اسد انت كويس
اسد. نور اتخطفت
حمزه. اييييه ومين الي عمل كدا وليه
اسد. مش وقته يا حمزه
حمزه. انت فين دلوقتي انا جايلك انا وخالد
اسد. انا رايح الشركه
حمزه. تمام واحنا هنحصلك علي هناك وفعلا اتوجهو
خالد. ابن الكلب دا لازم يتربي
حمزه. ربنا يستر بس وميأذي نور
خالد. طيب اجري شويه
حمزه. علي اخري والله انت شايف اهو
وبعد بعض الوقت
اسد. وصل الشركه وطلب مراجعة الكاميرات
خالد وحمزه وصلو
حمزه. اسد وصلت لحاجه
اسد. لسه اهو هشوف الكاميرا
العامل اتفضل حضرتك دي كلها
اسد. اخدهم منه وشغلهم وشاف نور من وقت خرجت من مكتب المدير وراحت الاسانسير وبعدها طارق وهو شايلها وهي مغمي عليها ومش بتتحرك صرخ وقال ابن الكلب
خالد. اعتقد عنوان بيته ف الشركه
المدير. طبعا موجود وبس دقيقه بنجيبه
حمزه. يلا بسرعه وبعد شويه اخدو العنوان ومشيو
في شقة طارق
نور. بتحاول تبعده عنها بكل الطرق عماله تضربه وتهاجمه
طارق. بيستعمل كل قوته معها
نور. نجوم السما اقربلك مني يا حقير
طارق. انتي بتاعتي وملكي وهو اللي اخدك مني وانا هندمه
نور انا بتاعت جوزي يا كلب هو وبس حبيبي وكل دنيتي
طارق. قولتلك ميت مره متنطقيش اسمه قدامي فاهمه
نور لا هنطقه وقوله كل عمري لانو حبيبي
طارق. اااااه واتهجم عليها اكتر ولوا دراعها وراها
نور. اموتك ولا تلمسني يا حقير
طارق. انتي تموتيني طيب وريني يا قطه وزئها عالسرير وقرب عليها
نور. ضربته ضربه قاضيه 🤾
طارق. اااه وبصلها بشر وقالها وديني
نور. قاطعته بضرله تانيه قاضيه بشنطتها 🤫
طارق. بيلف زي المجنون من اثر الضربه
نور. طلعت تجري علي برا
طارق. ببحاول يلحقها جري وراها
نور. فتحت الباب واتفاجئت ب اسد قدامها
اسد. اخدها ف حضنه وبص ل طارق اللي كان بيجري وراها
نور. بتنفس بصوت عالي جوا حضن اسد
اسد. اهدي حبيبتي وبعدين بصلها وقال انتي كويسه
نور. اومئت بغيونها
حمزه وخالد. واقفين وقالو انتي بخير يا نور وراحو علي طارق وبيتوعدو
اسد. نور عملك حاجه
نور. لا لا
اسد. طلعها من حضنه وقال ل خالد خد نور
خالد. مسكها من ايدها وهي طبعا بترتعش
خالد. ضمها لحضنه وقالها اهدي يا قلبي خلاص احنا معاكي
اسد وحمزه. بكل غضب الدنيا ضربو طارق
خالد. نزل نور وركبها العربيه وقالها خليكي هنا انا هروح الحقهم هيموتوه حيوان ميستهلش يروحو ف داهيه علشانه
نور. بضعف. قالت طيب ودموعها نازله
خالد. طلع لقي اسد وحمزه بيفكو كاميرا طارق كان مركبها يصور بيها نور
حمزه. حيوان وابن كلب
اسد. وربي مهرحمه وشاف لاب موجود عالكمود اخده بسرعه وشغل السي دي
حمزه وخالد اتفاجئو بنور وهي عامله زي الفرسه الشرسه وبتهاجمه بكل قوتها وف لحظه ضربته تحت الحزام وجريت
اسد. ابتسم
خالد. ههههه قال يخربيتك دي كانت هتقضي عليه ف لحظه
حمزه. ابتسم وقال يستاهل الحقير ودخل عمر زميل اسد اللي كلفه يتبع فون نور ومعه ناس تانيه
اسد. قالهم خدوه وطبعا طارق مرمي عالارض مش ببتحرك من ضرب اسد وحمزه فيه
خالد. بعد ما اخدوه قالهم يلا ونزلو
اسد. راح علي عربيته وركب وخالد جنبه وحمزه ورا مع نور
حمزه. حبيبتي انتي بخير
نور. امممم وبصت ل اسد
حمزه. فهمها وبعدين قالها الحمد لله انك بخير
خالد حب بخفف الجو المشحون بالغضب بين اسد ونور قال بس ايه يا بت يا نور انتي طلعتي وحش بجد دا كدا هخاف منك رواية نور والاسد بقلمي نور عصام
حمزه. طبعا هي اي حد يا بني دي نور الجوهري
اسد. مش بيتكلم
نور. بتبوصله ف المرايا ودموعها نازله
حمزه. ليه كدا يا نونو الحمد لله انك بخير والكلب دا
اسد. قاطعه وقال خلاص يا حمزه وياريت اللي حصل مفيش داعي حد ف البيت بقلمي نور عصام يعرفه علشان ميقلقوش الحمد لله جت سليمه وكمان علشان جدو
خالد وحمزه. مع بعض تمام وبعد شويه وصلو البيت ونزلو
اسد. بص ل نور نظرة لوم وعتاب
نور. ف نفسها غصب عني
خالد. يلا يا جماعه ندخل وفعلا دخلو
ليلي. نور حبيبتي اتأخرتي كدا ليه
نور. بزعل قالت اسفه
ليلي. مالك يانور
نور. ابدا وقالت عن ازنك يا ماما وطلعت
ليلي. راحت علي ابنها وقالت انت مزعلها
حمزه. عادي يا طنط انتي مش عرفاهم يعني
ليلي. طيب ليه ايه الي حصل
اسد. ولا حاجه يا ماما وطلع اوضته
خالد. ميت من الجوع
اميره. علطول مفجوع كدا
خالد. امم شكل كدا ف ناس عاوزه تضرب
اميره. بمرح قالت علي ايه الطيب احسن
امل. يلا غيرو وانزلو الاكل جاهز
جدهم. خرج من اوضته وقال حمدلله عالسلامه
حمزه وخالد. الله يسلمك يا جدو
جدهم. ايه هي نور مرجعتش ولا اسد
ليلي. جم يا بابا بس طلعو
الجد. قال ازاي المجنونه دي تجي وتطلع كمان من غير ما تعدي عليا وبصلهم
حمزه. عن اذنكو انا هطلع اغير وانزل
خالد. وانا كمان وهربو من قدام جدهم
الجد. مالهم العيال دي
ليلي. والله ما عرفه ربنا يستر
الحد. بصلها بشك وقالها ايه اللي حصل يا ليلي
ليلي. العيال راجعين شكلهم زعلان من بعض
الجد. نور واسد
ليلي. اتنهدت
الحد. طيب اهدي وانا هكلمهم بعد الاكل يلا روحي جهزي
في اوضة اسد ونور
اسد. دخل لقي نور قاعده عالسرير بتعيط بصلها ومشي دخل الحمام وخرج يلبس من غير ما يكلمها
نور. راحت عليه وهي بتعيط وقالت انا اسفه حقك عليا
اسد. مردش عليها ولا بصلها
نور. ذادت دموعها وقالت ليه بتحملني اللي حصل انا ذنبي ايه غلط لما قولتلك لازم اروح الشركه جايز بس انا ايه غرفني انو دا هيحصل روايات بقلم نور عصام
اسد. بصلها بنظره لو مكنتيش روحتي مكنش دا حصل
نور. فهمته وقالت مستحيل كنت اتوقع دا يحصل
اسد. سابها ونزل
نور. قعدت تعيط وبعدين دخلت اخدت شاور وراحت نامت
ليلي. ايه يا اسد هي نور منزلتش ليه
اسد. دلوقتي هتنزل ياماما
حمزه. بصله وقاله ف ايه
خالد. بصوت هامس قاله متعقبعاش علي حاجه مش باديها
حمزه. خف شويه ملهاش ذنب دا واحد حقير وخلاص خد جزائه والحمد لله نور بخير
جدهم. مالكم كدا بتتكلمو بالهمس
حمزه. ابدا يا جدو
خالد بنتكلم ف الشغل يا جدو
جدهم. بص ل اسد وقال مراتك فين يا اسد
اسد. سكت ومارد
جده. اسد بكلمك فين نور
اسد. فوق يا جدو ودلوقتي تنزل
ليلي. قالت ياسمين روخي نادي نور يلا علشان تاكل
ياسمين. حاضر يا ماما وطلعت خبطت علي نور ودخلت
نور. كانت نايمه وبتعيط
ياسمين. بخضه جريت عليها وقالت نور حبيبتي مالك فيكي ايه وليه بتعيطي
نور. رمت نفسها ف حضنها وقالت مفيش حاجه
ياسمين. طبطبت عليها وبعدين قالتلها انتي زغلانه مع اسد
نور. سكتت
ياسمين. فهمت انهم زعلانين وبعدين قالت معلش حبيبتي اهدي كدا وكل شئ هيكون كويس اسد بيحبك ومستحيل يسيبك زغلانه كدا
نور. ذادت دموعها
ياسمين بقا كدا وبعدين قالت ايه اللي حصل ممكن تقوليلي
نور. ما اتكلمت
ياسمين. تفهمت سكوتها وبعدين قالت طيب يلا تعالي علشان تاكلي الكل مستنيكي وجدو قالب الدنيا عليكي
نور معلش مش هقدر
ياسمين. بقا كدا عاوزاهم يزعلو
نور. والله مليش نفس
ياسمين. كدا هزعل منك والله الكل مستنيكي وماما زعلانه وحسه انو ف حاجه بينكم وكمان جدك علشان خاطري تعالي انزلي معايا وبعدين نخرج كلنا وتتصالحو
نور. فكرت ف جدها وقالت ماشي ونزلت معها
خالد. اول م شافها قال ايه يابنتي كل دا موتينا من الجوع
نور. مساء الخير الكل رد بس مستغربين هدوئها
جدها. بصلها وقالها نور مالك يا بنتي انتي تعبانه
نور. بصوت حزين ومبحوح بعض الشئ من كتر عياطها قالت ابدا يا جدو انا كويسه
جدها. زعل عليها وف نفسه قال بس تاكل بكلمها وبعدين قالهز تعالي يا قلبي اقعدي جنبي
نور. راحت وقعدت فعلا جنب جدها وبقا وشها مقابل اسد
اسد. مش بيبوصلها خالص
ليلي. نونو حبيبتي كلي كويس علشان شكلك تعبان ومرهق
نور. اومئت بعيونها وبدئو ف الاكل كلهم
اسد. اخد باله انها مش بتاكل بصلها لق وشها احمر اتنهد
نور. بتلعب ف الاكل ومش بتاكل وباين عليها التعب
اسد. بصلها تاني لقي وشها بقا اصفر ويشده
ياسمين. ف نفسها قالت لازم اقولهم علي الخبر اللي عندي علشان اخرجهم من جو التوتر دا وبعدين قالت بما انكم كلكم موجودين انا حابه افرحكم واقول لكم انو ف ضيف جديد هينضم لعيلة الجوهري
امها والكل فرحو طبعا وباركولهم
حمزه. ضمها لحضنه وباسها من جبينها وقالها مبروك علينا يا عمري ربنا يقومك بالف سلامه لينا
اسد بارك لاخته وبعدين بص ل نور اللي خلاص وشها بقا اصفر اكتر من الازم
حمزه. بهزار قال ل نور مالك يابت يانور مفيش مبروك ايه القطه اكلت لسانك
نور. ف لحظه اغمي عليها ومالت بدماغها علي السفره
اسد. والكل اتخضو واسد جري عليها وقال نور نور حبيبتي وشالها وراح ينيمها عالكنبه والكل وراهم
اميره. شدة امها من ايدها وقالت ماما تعالي شوفي كدا
ليلي. اشوف ايه وبصت مكان ما اميره بتشاورلها لقت دم علي كرسي نور شهقت
اسد. بس نيمها عالكنبه لقي ايده عليها دم فتح عيونه وانصدم
حمزه. انا هتصل بالدكتور
ليلي. لا لا احنا لازم نوديها المشفي
اسد. واقف مصدوم ومش ببكلم
خالد. اسد فوق نور تعبانه احنا لازم نوديها المشفي
جدهم وجدتهم. يلا بسرعه
مختار. خليكم هنا واحنا هنوديها وربنا يستر
ماهر. يلا
حمزه. اسددد وبعدين قاله اوعي من قدامها وزئه فعلا وشالها
خالد. ضرب اسد بقوه علي كتفه وقاله نور بتموت فوف بقا وشده جري علي برا
ليلي. ركبت واخدتها ونيمتها علي رجلها
خالد. ياسمين اميره خليكو هنا مع جدو وتيتا وماما
جدهم. لا انا جاي معاكم وفعلا مشيو
وبعد بعض الوقت وصلو المشفي والدكاتره اخدو نور
ليلي. بزعل من ابنها راحت عليه وقالت عملت فيها ايه خليتها تتعب بالشكل دا ربنا يستر وتكون كويسه هي اللي ف بطنها وبصتله وقالت انا مـتأكده انها حامل
حمزه. راح عليهم وقالها سيبيه يا مرات عمي هو معملش حاجه اهدي
ليلي. هو انا مش عرفاه وعرفه عصبيته وبصت ل اسد وقالت ميت مره اقولك اتعامل ف البيت غير الشغل هي مش واحد مجرم من اللي عندك ف القسم بقلمي نور عصام
خالد. مرات عمي اهدي مش كدا
ليلي. قالت ل لابنها والله لو البت الغلبانه دي جرالها حاجه هي ولا اللي ف بطنها وقاطع كلامها خروج
الدكتور. وقال اهدو خير
حمزه. اختي كويسه
الدكتور. الحمد لله هي كويسه وكمان البيبي كويس
ليلي والكل قالو الحمد لله وبعدين ليلي قالت بس هي نزفت
الدكتور. دا لانها ضعيفه وواضح انها عملت مجهود ودا اللي تعبها وياريت لو ترتاح الفتره اللي جايه علشان الحمل لسه ف اوله وكمان محتاجه غذا كويس ومعلش هي هتفضل معنا اليوم علشان بس نطمن اكتر عليها
ليلي. متقلش يادكتور الحمد لله انها بخير
الدكتور. حمدلله علي سلامتها ومشي
اسد. اتنهد وبعدين مشي
حمزه. اسد اسد
جدهم. سيبه وتعالو ندخل ل نور وفعلا دخلو
ليلي. بخوف راحت عليها وضمتها لحضنها وقالتلها سلامتك يا قلب ماما ربنا يحفظك ويقومك بالف سلامه
جدها. باسها من جبينها وطبطب عليها وكمان اعمامها وخالد وحمزه وبعدين جدهم بصلهم
خالد وحمزه. متوترين من نظرة جدهم
جدهم. قالهم ايه اللي حصل
حمزه. اتصنع عدم الفهم وقال بخصوص ايه ياجدو
جدو. بصلها وقال انا قولت ايه اللي حصل وعاوز اجايه انا اللي مربيكم وعارفكم كويس ومش هعيد كلامي تاني
خالد. اهدي ياجدو محصلش حاجه سوء تفاهم يينهم بس وان شاء اله هيتحل
جده. بصله وما اتكلم ولكن تظرته كانت حاده
نور. بصتلهم وما اتكلمت
حمزه. راح علي جدو وقاله اللي حصل هو .....
مختار. نور اتخطفت
ليلي. يا حبيبتي يابنتي وطبطبت عليها كل دا يحصل واحنا منعرفش وباستها من ايدها وقالت الحمد لله انك بخير يا عمري وبعدين قالتلها انتي كنتي عرفه انك حامل
نور. هزت راسها ب لا
ليلي. مبروك عليكي حبيبتي
جدهم. اتنهد وبص ل نور
نور. فهمت نظرته وان زعل اسد عليها اكتر ما هو منها دموعها نزلت وبصت للباب
خالد. مال عليها وقالها شويه وجاي متقلقيش
ياسمين. اتصلت ب حمزه تطمن علي نور
حمزه. طمنها وقالها انها حامل
ياسمين. فرحت وخدتها كلمتها وباركتلها وقفلو
حمزه. بعد شويه قالهم طيب يا جماعه يلا روحو انتو علشان جدو وكمان مينفعش كلنا هنا خلو نور ترتاح شويه واحنا هنفضل معها رواية نور والاسد بقلمي نور عصام
ليلي. انا مستحيل امشي واسيلكبها
خالد. يا حبيبتي متقلقيش احنا معها وكمان شويه واسد يجي ونور تكون ارتاحت شويه وبس الدكتور يجي تاني بنشوف ولو ينفع تروح بنجيبها
ليلي. بنتي مش هسيبها روحو انتو ووبعد اصرار منها الكل مشي وبعد ساعتين
نور. كانت نايمه من أثر الدوا
ليلي. كانت قاعده علي عالسرير المجاور لها وبتدعيلها
اسد. دخل وبص لامه ونور
ليلي. تعالي حبيبي
اسد. عامله ايه دلوقتي
ليلي. هتتجنن عليك ومن تعبها والدوا نامت غصب عنها بعد ما عينها منزلت من عالباب
اسد. قرب منها وشاف اثر الدموع علي خدها قعد جنبها ودمعه منه نزلت ومال عليها واخدها ف حصنه
نور. حست بيه فتحت عيونها
اسد. حبيبتي حمدلله علي سلامتك يا عمري
نور. بدموع قالت انا اسفه
اسد. اشششش اسكتي الحمد لله انك بخير وابننا كمان وبصلها وابتسم وقال مبروك ياعمري وبعدين قالها كنتي عرفه
نور. لا
اسد. اتنهد وقالها ربنا يقومك بالف سلامه
نور. يعني مش زعلان مني
اسد. كنت زعلان
نور. بحب قالت طيب ودلوقتي
اسد. دلوقتي خلينا نفرح بابننا وضمها تاني لحضنه
نور. بادلته الحضن وقالتله ربنا يخلبك ليا وميحرمنيش منك ابدا ياعمري كله
ليلي. احم احم نحن هنا
اسد. بمرح قالها قومي روحي ياماما
نور. هههههه
ليلي. بقا كدا يعني من لقي احبابه
اسد ونور. مع بعض لا طبعا انتي حبيبتنا ومنقدرش نستغني عنك ونور قالت ربنا يخليمي لينا يا ماما
ليلي. ربنا بحميكم ويحفظكم من كل شر ويخليكم لبعض وتجبولي احفاد كتيييير بتنططو حوليا
جروب روايات بقلم نور عصام
اسد ونور. امين يارب
نور. حبيبي هو ممكن نروح
اسد. عاوزه تروحي
نور. ايوا مش،حابه اكون هنا
اسد. باسها من جبينها وقالها طيب هروح اشوف الدكتور لو بنفع تمام غير كدا لا وخرج وبعد شويه رجع وقالهم يلا بينا
نور. بجد هنمشي
اسد. ايوا يا عمري ومال عليها وشالها
نور. اسد نزلني انا كويسه
اسد. بس انا حابب اشيل مراتي حبيبتي
ليلي. بمرح قالت اممم فينك يا مختار كنت قفشتهم دلوقتي
نور واسد. هههههه ههههههههه
وبغد بعض الرقت وصدو البيت والكل كان فرحان برجوع نور وباركولها عالحمل وانتهي اليوم
ربعد مرور اربع شهور
نور. والعيله كلها قاعدين مع بعض واذا بفون يرن علي
حمزه. رد وبصرخه قال اييييه
نور. والكل اتخضو وقالو ف ايه
حمزه. ااااا اسد اضرب عليه نار .......
↚
نور. بس سمعت اغمي عليها ف الحال
الكل اتخض وبيحارلو يفوفوها
ليلي. ابني ابنييي
حمزه. احنا هنروح وانتو استنو مع نور
نور. فاقت وقالت لا لا انا جايه
خالد حبيبتي انتي تعبانه بس نروح بنطمك
نور. بغضب وعصبيه لااا انا هاجي
حمزه. يلا والكل جري عالمشفي
وبعد بعض الوقت وصلو وسألو عليه
الدكتور. طمنهم
نور والكل جريو علي الاوضه اللي هو فيها
ليلي. دخلت ومعها نور ف نفس الحظه
اسد. ابتسم لهم وقالهم اهدو انا بخير الرصاصه جت ف كتفي وانا الحمد لله كويس بقلمي نور عصام
حمزه. حمدلله عالسلامه يا بطل
خالد. ضربه علي كتفه وقاله كنت هتموتنا منك لله
ليلي. طبعا حضنته وقالت سلامتك يا قلب امك
ابوه وجده وعمه وباقي العيله باسوه وفرحو انو بخير
اسد بص ل نور
نور. راحت عليه وقالت انت صاحي انت عايش ليه كدا مش حرام عليك ليه تعمل فيا كدا
اسد. بستغراب قالها انتي زعلانه اني كويس ولسه صاحي
نور. منك لله دا انا طول الطريق محضره سيناريو اكشن علي دراما وف الاخر اجي الاقيك كويس وراحت قعدت جنبه وقالت كان مفروض ادخل واصرخ ررواية نور والاسد بقلمي نور عصام واصوت باعلي صوتي واجي عليك واقولك لا لااا اسد حبيبي متموتش دلوقتي انا بحبك ليه كدا تسيبني ليه تسيبني لوحدي اومال مين اللي هيربي ابننا ليه كدا انت نسيت وعدك ليا وقعد اضرب فيك والكل يحاول يشدني من عليك وانا امسك ف صدرك واقعد ارج فيك واقولك اوعي تموت انت مش هتموت وبعدين ارمي نفسي علي صدرك وانت بصوت هامس تقول
اسد. قاطعها وقال اقولك قومي يا فيل من علي صدري كتمتي نفسي منك لله
نور لا لا استني بس اكمل
اسد تكملي ايه الله يحرقك
نور. استني بس وبعدين وانا علي صدرك يشاء السميع العليم والروح ترجعلك تاني وتهمس باسمي وتقولي نوري حبيبتي انا معاكي ومستحيل اسيبك يا عمري
اسد. بصلها بأرف وقالها غوري يابت دا انتي فصيله كتك البلا
جدهم وكل العيله ضحكو هههههههه هههههههه
خالد. ههههه يخربيتك يا نور وبيت المسلسلات اللي بتتفرجي عليها دي
اسد. آل كانت عوزاني اموت آل وبعدين قالهم ارموها برا ومحدش يدخلها عليا
نور. بقا كدا الحق عليا اني كنت عاوزه اعمل الواجب معاك
اسد. الواحب تموتيني وتقولي واجب
نور. منا صحيتك تاني الله
اسد. بصلها
نور. مره واحده راحت حضناه ودموعها نزلت
اسد. حس بيها وبخوفها عليه اللي كانت بتداريه ورا هزارها ضمها لصدره بايده اللي مش تعبانه وبعدين قالها حبيبتي اهدي انا اهو قدامك بخير والحمد لله
جروب روايات بقلم نور عصام
نور. بشهقات قالت الحمد لله كنت هموت والله من خوفي عليك كنت حسه اني رجليا مش شيلاني
حمزه. بهزاو قالها ما طبعا هي رجليكي اللي كانت شيلاكي
اسد. بصله
حمزه. هو ف غيري تتعب قلبه معاها اول ما عرفت انك اصابت اغمي عليها وبعد ما فوقناها صمتت تيجي وطبعا بعد ما نزلنا من العربيه طلعت تجري وكانت هتقع اضريت اشيلها لما قطعت نفسي اعوذ بالله منها وياريت عجبها
اسد. طبطب عليها وقالها خلاص يا عمري وابتسم وقالها خساره السيناريو اللي رسمتيه ف خيالك متحققش
نور. ضربته علي صدره وقالت بعد الشر عنك ان شالله انا
اسد. بنظرة حب قالها سلامتك يا قمري
مختار. رفع جابه وبصلهم وقال بتعمل ايه ياد انته وهي
نور. خرجت من حضن اسد وقالت هنكون بنعمل ايه يا خويا
مختار. شوفي انتي بقا
نور. رفعت حاجبها وقالت واحده وجوزها واجواء ببنهم كلها حب وشوق ولهفه انتو ايه اللي مقعدكم معنا يا عالم يا رخمه
مختار. والكل بصلها ومش متوقعين انها تقول كدا
جدها. قاله كنت فاكر انك هتقدر عليها وتجاريها اهي
مختار. قاطعه وقال اعوذ بالله دي معندهاش دم خالص
نور. بقا انا معنديش دم يا مختار طيب والله لقولهم علي اللي شوفتو امبارح وانت بقلمي نور عصام
مختار. ابوس ايدك خلاص اخر مره اتحداكي
نور. لا بقا انا مصممه اقولهم
مختار. علشان خاطري يا ام مختار
نور. نعععععم كمان سميت الواد مختار دا انته مصمم بقا اقولهم وبصت ل ليلي وقالا عرفه يا ليلي وانا ف المصنع امبارح شوفت ايه
ليلي. انتبهت ليها
نور. شوحت بايدها وقال كان بيعاكس السكرتيره
ليلي. نهار اسود
مختار. انا يابت
نور. وايه يا ليلي السكرتيره صاروووخ حاجه كدا من الاخر
ليلي. عملت زعلانه وقالت بقا كدا يا مختار بعد العمر دا كله
مختار. محصلش والله دا انا حتي عندي سكرتير راجل مش بنت وقرب عليها
نور. قامت وقالتله يلا يا حبيبي انته وهي اطلعو برا واتصالحو وزئتهم برا الاوضه وقالت لجدها والكل مع السلامه انتو كمان يلا شوفو قرايبكم اللي زعلانين دول حاولو تصالحوهم وكانت طلعتهم كلهم برا وقفلت الباب
اسد. هههههههه يخربيتك انتي طردتيهم
نور. منا عرفه وراحت عليه وقالت سلامتك يا قلب نور
اسد. مال عليها والتقط شفايفها بين شفايفه وذهبا معا ف عالم النسيان 🤫 وبعد ثلاث ايام خرج اسد من المشفي وبعد فتره اتعافي تماما ورجع شغله تاني والحياه بين نور واسد ف احسن حال ومع الكل جو من المرح بشقاوة نور وهزارها
اسد. كان راجع من الشغل دخل وباسها من خدها
نور. ابتسمت وبعدين قالت حبيبي انا عاوزه بطيخ
اسد. نعععم وانا اجيبلك بطيخ منين دلوقتي
نور. بزعل قالت اعمل ايه بتوحم
اسد. طيب خلاص متزعليش بس ارتاح شويه واروح اشوف هجيبه منين دا
نور. بزعل علي راحتك
اسد. اتنهد وبعدين قالها طيب متزعليش مقدرش علي زعل القمر والله مقدر
نور. انا مش عاوزه حاجه ابنك اللي عاوز
اسد. اممم ابني ماااشي انا عيوني لابني وام ابني وباسها من شفايفها بوسه سربعه وخرج وبعد ساعه رجع ومعه بطيخ
نور. فرحت قوي واكلت منه
اسد كان مبسوط انها فرحانه
وبعد فتره علي حمل نور وهي ف شهرها السابع
نور. كانت قاهده تحت مع العيله وبعدين طلعت اوضتها
اسد. كان بياخد شاور وفونه رن كذا مره وبعدين رساله
نور. فتحت الفون وشافت الرساله وانصدمت وقعدت السرير
اسد. خرج وقالها نوري حبيبتي طلعتي امته
نور. قامت وقفت قدامه وبصتله قوي
روايات بقلم نور عصام
اسد. مالك يا قلبي انتي تعبانه
نور. بغضب قالت لييييه
اسد. استغربها وبعدين قالها ليه ايه وليه بتتكلمي كدا
نور. بصوت عالي قالت لييييه عملت فيك ايه علشان تخوني
اسد. اخونك انتي اتجننتي وبعدين هدي صوتم وانتي بتتكلمي فاهمه
نور. انت كمان ليك عين تتكلم
اسد. مسكها من دراعها وقالها اعقلي كدا وتعالي اقعدي واتكلمي كويس
نور. رمت الفون ف وشه وقالت اعقل وانت بتخوني
اسد. اخد الفون من الارض وشاف الصوره وكانت صوره لبنت عريانه وف وضع غير لائق وكاتبه تحتها اسد حبيبي فينك انا ف انتظارك يا عمري 🙄🙄
نور. بعصبيه قالت ياتري بتخوني من امته
اسد. نور اهدي واسمعيني
نور. بغضب الدنيا كلها قالت اسمعك ليك حق تقول كدا منا نايمه علي وداني منا المغفله والدموع ف عيونها قالت خلاص شكلي مبقاش عجبك زهئت مني
اسد. نووور اهدي وخلينا نتكلم
نور. قالت بقهر اللي مستغرباله انك مانكرتش وبتتعامل عادي وبهدوء لدرجه دي بفيت حقير نور عصام
اسد. ضربها بالقلم علي وشها وقالها انا حقير
نور. حطت ايدها علي خدها وقالت كمان بتمد ايدك عليا
اسد. حط ايده علي راسه واتنهد وزعل من نفسه انو ضربها
نور. بعصبيه وغضب قالت مديت ايدك عليا وخونتني بعد حبي ليك وخوفي عليك سلمتك روحي وحياتي وعمري كله وف الأخر تطعني وبكل برود يبقي متلزمنيش
اسد. بصلها
نور. طلقني
اسد. انتي اتجننتي
نور. من غير ولا كلمه
اسد. بنفاذ صبر قالها ممكن تسمعيني
نور قاطعته وقالت طلقني علشان ما افضحك قدام الدنيا كلها مش عيلتك بس وبعدين قالت لو كان حد جاني وقالي انو اسد بيخونك مستحيل كنت اصدق وكنت اكيد اتكلمت معاك لكن للاسف عرفت وقدام عينك وانته ماانكرتش يبقي كلامنا ملوش لزوم ومش نور الجوهري اللي تتخان
اسد. بصلها ومقدر الحاله اللي هي فيها
نور. بصتله بقوه وقالت طلقني لاني مش هعيش مع واحد زيك تاني مهما كانت اسبابك والفتت لدولاب وغيرت هدومها والتفتت للباب الروايه كامله علي جروبي
روايات بقلم نور عصام
اسد. نور رايحه فين استني
نور. بكبرياء قالت طلقني وابعد عن حياتي وزئته عنها رغم وجعها وكسرتها إلا انها اتكلمت بكبرياء
اسد. سابها تخرج وقال اكيد هتروح اوضتها القديمة وبس ترتاح شويه بيكلمها ويفهمها
حمزه. كان خارج من اوضته سمع صوتهم عالي وشاف نور نازله تحت راح علي اسد ودخل وقال مالكم صوتكم الي ليه
اسد. مارد
حمزه. مادام مارديت يبقي غلطان ايه اللي حصل
اسد. نور عاوزه تتطلق
حمزه. اييييه
اسد. للاسف هي دي الحقيقه
حمزه. عملت ايه خليتها تقول كدا نور بتحبك بجنون ويوم ما تطلب كدا يبقي الموضوع كبير قوي
اسد. فاكراني خنتها
حمزه. اييه وبعدين قاله فكراك ولا خونتها فعلا وبصله وقال انا عارفك كويس مستحيل تعمل كدا بس هتجنن ليه نور تقول كدا وايه اللي خلاها تعتقد انك خونتها
اسد. فتح الفون وقاله شوف كدا
حمزه. شاف الصوره وانصدم من شكلها والكلام اللي تحتها
اسد بصله
حمزه. انت غبي ازاي تعمل كدا ولييه
اسد. دا شغل
حمزه. شغل شغل ايه دا الي بالمنظر دا
اسد. حمزه اهدي واسمعني دا قضيه وانا لازم اجاري البنت دي لانها هي اللي هتوصلنا للي احنا عوزينه
حمزه. بعصبيه تجاريها علي حساب مين نوووور ولا حسابك يا حضرة الظابط ليها حق نور والله
اسد. اهدي انته كمان واسمعني البت دي شغل وانا اول مره اتعامل معها انا بس شوفتها مره ف مكان عام بس متوقعتش انها تعمل كدا علطول
حمزه. شغل ايه دا اللي يخليها تعمل كدا بسرعه وكمان انت
اسد اولا ملكش فيه بس علشان اريحك البت دي شغاله مع ناس كبار لتجارة الاعضاء وهي اللي عرفاهم كلهم شكلا واسما ولازم حد يوقعها علشان تقول وتعترف عنهم
حمزه. خلاص فهمتك بس نور
اسد. المجنونه شافت الصوره من هنا وعفاريت الدنيا اتنطط ف وشها عارف انو حقها بس هي مدتنيش فرصه اقولها
حمزه. لانك بارد واتعاملت مع الموضوع بهدوء وكانها حاجه عاديه وهي عرفاها
اسد. كنت هفهما بس هي اللي اتسرعت
حمزه. مش سهل عليها اللي شافته وانت عارف الحمل وهيرموناته ونور بتجبك بغباء مش،بس بجنون وانته عارف
اسد. انا كمان بموت فيها
حمزه. طيب يلا قوم صالحها قبل ما الموضوع يكبر
اسد. هي راحت اوضتها هسيبها تهدي شويه وبعدين اكلمها
حمزه. لا مش ف اوضتها انا شوفتها نازله تحت
اسد. اوووف منها
حمزه. يلا تعالي انزل معايا واوعي تزعلها مهما قالت
اسد. نزل وما لقاها سئل امه عليها
ليلي. والله يابني شوفتها من شويه نازله بسرعه ناديت عليها بس تقريبا ما سمعت وخرجت علطول
اسد. بغضب قال خرجت
ليلي. ايوا يابني اهدي دلوقتي تيجي جايز تكون برا ف الجنينه انته عارف الحمل
اسد. خرج بسرعه ومعه حمزه بس ما لقوها
حمزه. روحتي فين يا مجنونه عيلة الجوهري
اسد. انا عارف راحت فين متقلقش
حمزه. فين يابن الجوهري
اسد. شقتها القديمه
حمزه. معقول
اسد ايوا
حمزه. طيب تعالي نروحلها بسرعه
اسد. خليك انا هروح واجيبها
حمزه. لا هاجي معاك
اسد. ماشي يلا وانطلقو
نور. فعلا وصلت شقتها القديمه
ام فاروق. شافتها وهي بتفتح قالتلها نور حمدلله علي سلامتك والله كنتي وحشاني ايه الغيبه دي كلها
نور. الله يسلمك يا ام فاروق انتي كمان وحشاني
ام فاروق. انا بس اخلص الاكل واجي اقعد ارغي معاكي شويه بقلمي نور عصام
نور. ماشي يا ام فاروق ودخلت وقفلت بصت للشقه افتكرت كل زكرياتها مع امها ولما كانت لوحدها راحت نضفت الكنبه وقعدت عليها طبعا الشقه كلها غبار واتنهدت ودموعها نزلت وقالت بقا كدا يا اسد تحرق قلبي بدم بارد
في ببت الجوهري
الجد. ياسمين فين نور مش باينه
ياسمين. مش عرفه ياجدو ماما قالت خرجت بس فين معرفش لحظه اسالها تاني
الجد. ليلي ليلي
ليلي. نعم يا بابا
الجد. فين نور
ليلي. خرجت وناديت ليها ماردت وشكلها كان مستعجل
الجد. واسد فين
اسد. سأل عنها وخرج يشوفها
الجد. استغرب وبعدين قال ليه هي خرجت من وراه
ليلي. سكتت لانها هي كمان شكت يكون ف حاجه بينهم
الجد. مفيش قايده ف ابنك ولا ف عصبيته
ياسمين. لحظه يا جدو اتصل عليها
الجد. لا عليه هو وخليه يكلمتي بس يفتح
ياسمين. حاضر واتصلت عليه
اسد. شاف فونه قال خد يا حمزه دي مراتك رد انته
حمزه. هي بتتصل عليك يبقي عوزتك انته مترد
اسد. حمزه رد مش ناقصه عصبيه
حمزه. هات ياخويا ماهو الواحد مش بياخد منكم غير الزهئ والعصبيه وفتح عليها وقال الو يا قلبي
ياسمين. حمزه هو اسد معاك
حمزه. ايوا خير يا حبي ف حاجه
ياسمين. جدو عاوز يكلمه
حمزه. جده وقاله جدك عاوزك ربنا يستر
اسد. اتنهد وبعدين قاله هاته وقال اهلا جدو خير ف حاجه
جده. بغضب قال نور فين وعملت فيها ايه
اسد. اتنهد
جده. مترجعش البيت غير ومراتك معاك وليا كلام تاني بس تيجي لحد كدا وكفايه البنت مش ناقصه عصبيتك كمان
اسد. بزهئ قال حاضر يا جدو مع السلامه وقفل
حمزه. ايه عرف حاجه
اسد. لا بس انت عارفه مش بيحب نور تزعل
حمزه. انته عارف انو بيحاول قدر الامكان يعوضها
اسد. عارف والله بس
حمزه. مبس يلا نلحقها
اسد. ربنا يهديها وبعد شويه وصلو عند نور وطلعو وخبطو
نور. بصوت عالي قالت جرا ايه ياوليه انتي لحقتي وفتحت واتفاجئت ب اسد وحمزه وكانت فكره انها ام فاروق
حمزه. ببتسامه قال مالو القمر مين زعله
اسد. علطول لسانك طويل كدا
نور. بصتلهم وقالت نعم ف حاجه
حمزه. من عالباب كدا يانور مكنتش اعرف انك بخيله قوي كدا يابت الجوهري
نور. معلش بقا الزمن بيغير كل حاجه
حمزه. بس اختي عمرها متتغير
اسد. ايه يانور مش هندخل يعني هنفضل كدا كتير عالباب
نور. بأرف قالت اتفضلو ويعدين قفلت الباب
حمزه. نور ممكن تهدي ونتكلم شويه
نور. نفيش كلام بينا انتهينا
اسد. نور حبيبتي والله انا مظلوم
نور بغضب قالت مظلووم وبعدين قالت خونتني وتقول مظلوم يابجحتك يا اخي
اسد. نوووور دا شغل
نور. ياحبيبي شغل ليه نقلت الأداب وانا معرش
اسد. مش عاوز تريقه اكتمي شويه واسمعيني
نور. كفايه اللي شوفته منك طلقني ومش عاوزه اشوفك تاني
اسد. لو سمعتك تقولي الكلمه ذي تاني هقطع لسانك فااهمه
نور. لا مش فاهمه وهطلقني ورجلك فوق رقبتك
اسد. كور ايده واتنهد بصوت عالي وبعدين مسك ايدها وقعدها غصب عنها وقالها اخرصي ومسمعش صوتك لحد ما اخلص كلامي فاهمه
نور. بصتله وعوجت بوئها
اسد. انا مستحيل اخونك انا بحبك وانتي عرفه وبعدين اخونك ليه ايه اللي نقصني علشان اعمل كدا
نور. عينك فارغه
اسد. مد ايده ف وشها كانه هيضربها واقلها اكتمي خالص وبعدين قالها الزفته اللي شوفتيها دي شغل
نور. تاني هيقولي شغل
اسد. والمصحف اضربك اخرصي شويه وبعدين قالها دي بنت بتشتغل مع ...... وقص عليها المهمه اللي هو فيها وبعدين قالها انا المفروض مقولكيش حاجه لان دي اسرار شغل وكمان غير كدا البنت دي انا شوفتها مره واحده وكان ف مكان عام يعني قدام الدنيا كلها اعتقد مش هعمل حاجه قدام الناس ومش ذنبي انها خفيفه ووقعت فيا من اول مره وعموما هو دا المطلوب علشان اقدر اوصل للي عاوزه نور عصام
نور بدموع مديت ايدك عليا
اسد. اسف حقك عليا
نور. لو حمزه ضرب ياسمين تعمل ايه
اسد. بتسرع قال كنت قتلته وبعدين فاق لنفسه
نور. بصتله وحست بالقهر وبعدين قالت ليه هي غاليه وليها اهل وانا لا
اسد. انا مقصدش انااا
نور. اطلع برا يا اسد ومشوفش وشك تاني ف حياتي وبعدين قالت انا موضوعي مش ياسمين انا بتكلم عامه يعني اختك كنت هاعمل ايه بس واضح ان
حمزه. قاطعها وقالها حبيبتي مين قال انك مش اختنا وغاليه عندنا واوعي تفتكري ان حد فينا هيسكتله لو غلط فيكي
نور. واهو غلط ومد ايده عليا
حمزه. بتسرع ضرب اسد بالبوكس ف وشه
نور. بلهفه قالت اسد
حمزه. داري ابتسامته وبعدين قالها اعتقد اني اخوكي وانتي غاليه قوي عندي ولو مره تانيه فكر بس مجرد تفكير انو يعملها قسما بالله ما حد هيقفله غيري وزئ اسد عنه وراح عليها واخدها ف حضنه وقالها اوعي تفكري ان ملكيش حد اقتلك لو قولتي كدا تاني وبعدين قالها كفايه جدك واللي عامله ف البيت بسبب غيابك ولا طنط ليلي وبص ل اسد وقاله ولا الواد الزفت دا من ساعة مخرجتي وهو هيتجنن
نور. متقولش عليه زفت
حمزه. لا وانبي
نور. قعدت وعيطت
اسد. راح عليها واخدها ف حضنه وقالها بحبك ومقدرش علي زعلك واللي حصل غصب عني انتي عرفه اني عصبي وكمان انتي شتمتيني ومحبتيش تسمعيني ودا جنني وبعدين طبطب عليها وباسها من جبينها وقالها حقك عليا علشان خاطري سامحيني بقلمي نور عصام اسف ياعمري كانت تنقطع ايدي قبل تتمد عليكي وبصلها نظره فهمتها وقال علي فكره انتي غاليه اوي وزي ياسمين واكتر كمان وانتي عرفه
نور. مش بترد
اسد. حبيبتي خلاص علشان خاطري اهدي بقا ويلا نروح
نور. لأ
اسد. نور كفايه عند
نور. مش هرجع وكلامي معاك انتهي وطلاقي منك هيحصل
اسد. بغضب قالها انا مراتي متباتش برا بيتتي مهما كان اللي بينا فاااهمه
نور. رفعت حاجبها وبصتله بعند
اسد. وتاني مره تخرجي من بيتك بالشكل دا مش هعديها علي خير وكلامك عن الطلاق هعقاقبك عليك ويلا قومي
نور. انا محدشش،يمشي كلمته عليا وانتي عرفني انا مش ضعيفه ولا مكسورة الجناح علشان اعديلك مدت ايدك عليا
اسد. اوووف ولسه هيتكلم
حمزه. قال نور خلاص عديها المره دي هو غلط واتأسفلك وكمان برر لك موقفه من ناحية البنت دي يبقي خلاص قومي نروح وان شاء كل شئ هيبقي تمام
نور. مش خارجه من بيتي
اسد. انتي مفيش فايده فيكي
نور ف نفسها ايه دا هو هيمشي ولا ايه طيب يتحايل عليا شويه كمان دا الاسد دا 🤭🤭🤭
اسد. قام وقف وف لحظه مال عليها وشالها
حمزه. ابتسم
نور نزلني نزلني بقولك خلاص مش عوزتك
حمزه. راح وفتج الباب
ام فاروق. بصتلهم وقالت ايه يانور دا انا كنت جايه ادردش معاكي شويه
نور. كان بودي يام فاروق بس اهو شايفه مخطوفه
ام فاروق. يامصبتي مخطوفه وصوتت الحقوونييييي
اسد. اكتمي ياوليه انتي انا جورها
ام فاروق. منا عرفه يا خويا بتزعئ ليه
اسد. باين ان المنطقه كلها هبله
حمزه. يلا ياعم ونزلو
في العربيه
نور. متفكرش اللي عملته دا انا هسكتله انا محدش يلوي دراعي وانت عارف
اسد. ببرود قالها الصوت يا ماما شويه
نور. ماشي يابارد انا هوريك
حمزه. منكم لله انتو الاتنين كفايه بقا صدعتوني تكو الأرف
نور. خبطته ف كتفه وقالت وانت كمان والله لوريك
حمزه. بهزار الله يخليكي بلاش انا انتي حبيبتي يانوري
نور. حبك قرد يابعيد
حمزه. قرد ليه كدا بس
اسد. ممكن تخرصو بقا جدي بيتصل
نور وجمزه. سكتو
اسد. فتح وقال نعم ياجدي
نور. بصوت عالي قالت الحقنيييي ياجدوووو اسد بيضزبني اااااه جدوووو اااااه الحقني ياجدوووو اااااه هموووت
حمزه. بصلها وقال يخربيتك دا انتي هتوديه ف داهيه
اسد. بصلها واتوعد لها
جدهم. ايه اللي بيحصل ونور بتعيط ليه انت عملت فيها ايه
اسد. معلش ياجدو اصل بنت ابنك اتجننت ياريت تتصل بمستشفي الامراض العقليه عقبال ماوصل علشان نخلص منها
نور. انا مجنونه وراحت مصوته اااااااااااه الحقوني ياناااااس وخبطت عالشباك بتاع العربيه انا مخطوووفه حد ياحقنيييي وف لحظه وقفت عربيه قدامهم واسد وقف
الشاب. نزل وراح عليهم وقال ممكن تنزلها
اسد. غور ياض من وشي
الشاب. البنت كانت بتصوت وبتشاور وتقول انها مخطوفه نزلها بدل مبلغ عنك وخبط علي العربيه وبيحاول يفتح الباب علشان ينزلها بس طبعا اسد قافل الباب من عنده
حمزه. ادخل وقال اتفضل انته دي مراته
الشاب. مراته ازاي يعني
نور. ولا اعرفه الحقني وخليه ينزلني دول خاطفني
اسد. بصلها والشر يتطاير من عينه وقالها قسما بالله لو ما سكتي ماهتعرفي هعمل فيكي ايه
نور. بصت للشاب وقالت شوفت وكمان بيهددني
الشاب. بصوت عالي نزلها احسنلك بدل ما انادي كل الناس اللي ف الشارع ونموتك دلوقتي
اسد. بصله وبعصبيه وصوت عالي قاله وربي لو مامشيت واختفيت من قدامي ف خلال ثانيه لاخليك تقول حقي برقبتي واندمك عاليوم اللي اتولد فيه نور عصام
الشاب. للحظه خاف وبعدين قال مش همشي غير والبنت معايا ولو حكمت بموتي واعمل اللي عاوزه
نور ابتسمت وبصتله وقالت تسلملي ربنا يحفظك
حمزه. اعجب بيه وبعدين قاله خلاص لو سمحت هي فعلا مراته وبينهم مشكله وشويه عند
الشاب. بصلها من ازاز العربيه وقالها امشي
نور. ببتسامه اومئت بعيونها
الشاب. ابتسم وقالها ربنا يهدي ومشي
اسد. مبسوطه وبصلها وقال وحياتك عندي وحياة اللي عملتيه دا لعرفك واخليكي تشوفي اسد علي حق
نور. رفعت حاجبها وبصتله بغرور وماردت
حمزه. يلا يا اسد حصل خير
اسد. مشي وبعد شويه وصل البيت
نور. نزلت ورزعت باب العربيه وراها
اسد. مسكها من دراعها وقالها علي فين
نور بمكر قالت ااااه ااااه بطنيييي
اسد. بت انتي الحركات دي مش عليا
نور. اااااه اااااه
اسد. بلهفه قالها نور انتي بجد تعبانه
حمزه. بخوف شكلها تعبانه فعلا تعالي نروح لدكتور
اسد. حبيبتي مالك
نور. بتنهيده قالت خلاص مفيش داعي انا بس تعبت بسبب الانفعال وبصتله وعملت زعلانه
اسد. طيب اهدي علشان متتعبيش ومسكها من ايدها براحه
حمزه. بصلها وغمز بعينه
نور. ابتسمت ابتسامه جانبيه ودخلو
حمزه. دخل وقال السلام عليكم
الجد والكل ردو السلام ولكن قلقاتين وعاوزين يفهمو ايه اللي حصل ونور كانت فين وياتري هي واسد زعلاني ولا
روايات بقلم نور عصام
جدهم. بصلهم وقال كنتي فين يانور
نور. كنت غضبانه
جدها والكل. اتفاجئ من ردها
نور. بصتلهم وقالت ايوا انا مش بحب اكدب جوزي زعلني وانا غضبت وسيبت البيت مش بردو الطبيعي لاي واحده بتزعل بتمشي
جدها. وروحتي فين وسيبتي بيتك يابنت ابني
نور. روحت شقتي القديمه
جدها. ودا مش بيتك بردو ولا اتا بيتهيئلي
نور. اعمل ايه مهو بيته هو كمان
جدها. قرب منها وف لحظه ...
↚
جدها. راح عليها وف لحظه ضمها لحضنه وقالها لو زعلتي من الدنيا كلها مش بس جوزك شاور علي قلبه وحضنه وقالها دا بيتك وامانك وسندك وإياكي فاهمه اياكي تاني مره تخرجي عن حضني حتي لو السما انطبقت عالارض
نور. عيطت
جدها. طبطب عليها وقالها خلاص ياحبيبتي حقك عليا انا
نور. باست جدها من خده وايده وقالت ربنا يخليك ليا
جدها. قالها تعالي معايا واخدها وراحو اوضة المكتب
عمها مختار وماهر. راحو وراهم
نور. بصتلهم ورفعت حاجبها وقالت واحده وجدها ايه اللي جابكم ورانا الله افرضو عاوزين نشتم عليكو ولا علي عيالكم
مختار. بمرح وتشتمي ليه يابت
نور. احنا حرين وبعدين قالت عوزين تقعدو يبقي حتي لو شتمنا عليكم انتو كمان تشتمو بقلمي نور عصام
ماهر. بصلها وعوجئ بوئه
نور. شوفت اهو من اولها مش عجبه خرجهم
اسد وحمزه واقفين برا الباب وبيسمعو ويبتسمو
نور. ها هتقعدو وبمزاجنا ولا تمشو بقلمي نور عصام
جدها. قالهم ردو
مختار. بغيظ قال هنقعد والامر لله
نور. هيييييح
جدها. ضحك وبعدين قالها حبيبة جدها زعلانه ليه
نور. بص بقا يا معتز مش علشان انت جدي وحبيبي والكبير هنا انا لازم اقولك لا طبعا دي خصوصياتي انا واسدي
جدها. نعم بتقولي ايه يابت
نور. بقول الصح يامعتز ومتحاولش معايا علشان انا مش هتكلم
جدها. اومال عملتي مولد ليه وسيبتي البيت
نور. انا ولا عملت مولد ولا اي حاجه انا زعلت منه وخرجت وكنت هرجع تاني بس بصراحه مش الليله كنت حابه ابعد عنه شويه بس اعمل ايه لحقني الاسد وخرب عليا لحظتي يرضيك كدا يا كبيبر
مختار. بصلها وابتسم وطبعا معجب بيها وبتصرفها
ماهر. قالها ونعم التربيه يانور بجد
نور. بمرح قالت تربية حواري يا ماهر خاف مني بقا وقامت وقفت وقالت عن اذنكو انا فعلا تعبانه ومحتاجه انام شويه وراحت لي جدها وباسته من ايده وجبينه نور عصام وعلي عمها مختار وباسته من خده وماهر وباسته بردو من خده وقالت اللي عندها عيله زيي مستحيل تزعل ولا تنكسر وببتسامه قالت تصبحو علي الف خير وخرجت
اسد وخمزه. سمعو كلامها وكانو مبسوطين وبعدو عن الباب لما عرفو انها هتخرج
نور. خرجت وراحت علي ليلي وباستها من خدها وقالت اسفه اني مردتش عليكي بس كنت زعلانه واعصابي تعبانه سامحيني ياقلبي مقدرش علي زعلك اوعي نزعلي مني
ليلي. ضمتها لحضنها وقالت انا مستحيل ازعل منك انا كنت خايفه وقلقانه عليكي
جروب روايات بقلم نور عصام
نور معلش حبيبتي
ليلي. بستها من راسها وهي ف حضنها وطبطبت عليها
نور. بصت ل اسد نظرة تحدي وطلعت علي فوق
حمزه. شافها وضغط علي ايد اسد علشان يهدي
اسد. راح اوضة المكتب ودخل وقعد هو وحمزه
جده. قاله لو زعلتها تاني صدقني محدش هيقفلك غيري وانت عرفني إلا نور يا اسد إلا نور
اسد. اسف يا جدي
جده. ممكن افهم ايه اللي حصل ولا هتعمل زيها ومتتكلمش
اسد. قلدها وقال اسف يا جدي دي خصوصياتي
جده وابوه وعمه وحمزه. ههههههه هههههه وبعدين حكالهم اللي حصل علشان يريح جدو وميقلقش
جده. قاله نور آمانه ف رقبتك اسد عارف يعني ايه امانه
اسد. متقلقش ياجدو انت عارف اني بحبها
جده. هدي عصبيتك معها شويه
اسد. هز راسه حاضر
نور. طلعت وراحت اوضتها القديمه وقغلت عليها بالمفتاح ونامت من ارهقها وبعد شويه
اسد. طلع ومالقاها قال نور نور وبعدين راح خبط عليها ف الحمام بس ماردت فتح وبردو مش لقيها استغرب وقال راحت فين دي وطلع البلكونه بردو مش موجوده فتح الباب واتوقع انها تكون راحت اوضتها القديمه خبط وجه يفتح اتعصب لما لقي الباب مقفول من جوا نده عليها بس ماردت بغيظ قال ماشي يانور والله لاربيكي من جديد واكسر العند اللي مالي دماغك دا ورجع اوضته وهو علي اخره
وحل الصباح علي الجميع باذن الله
نور. صحيت وغيرت هدومها ونزلت لتحت
اسد. جهز نفسه علشان ينزل الشغل راح وخبط عليها ودخل ما لقاها اتعصب ونزل
ياسمين. صباحو حضرة الظابط
اسد. صباح النور حبيبتي
حمزه. مالك ياعم الظابط مترد عليها كويس
اسد. مش ناقصك انا وبيدور عليها
ياسمين. ابتسمت وقالت اللي بتدور عليها مش هنا
اسد. ايبيه
حمزه. مش حلوه الغيره والحب اللي باين قوي دا يا باشا اتقل شويه وضربه علي كتفه وقال ليها حق والله تبهدلك
اسد. بغيظ قالها راحت فين
ياسمين. بضحك قالت بعد ما فضحت امك وابوك كالعاده راحت قعدت ف الجنينه وفجأه
نور. دخلت بصتله وما اهتمت وراحت عالسفره
اسد. راح عليها وقالها اللي حصل مش هيعدي كدا
نور. لولو يلا بقا علشان جعانه انا وابني
ليلي. من عيوني وكانت بتحط الاكل عالسفره
جدهم. عامله ايه يا قلب جدك
نور بخير يا زيزو
اسد. بصلها وكله غضب وغيظ
نور. مالت علي جدها وقالت شايفه ناس بطلع دخان من ودانها والله انا خايفه عليك يازيزو وانت قاعد جنبه
جدها. هههههههه
مختار. بصلها وقالت خير يااا بشمهندسه
نور. والله يا مختار يابني انا كل مانوي اسيبك ف حالك انت اللي بتطرني اعملها معاك
مختار. اعوذ بالله
نور. لمي جوزك ياليلي انا حامل وهيرمونات الحمل
ليلي. قاطعتها وقالت من غير متكملي خلاص ياقلبي
اسد. هيفرقع من تجاهلها ليه
رواية نور والاسد بقلمي نور عصام
نور. اكلت وبعدين قامت وراحت تلعب بفونها
اسد. قام وقف وبصلها بزعل ومشي
نور. مع السلامه اسدي
اسد. عند الباب وقف لما سمعها وبعدين مشي
ليلي. بعد بعض الوقت راحت وقعدت مع نور وقالتلها علشان خاطري متزعلهوش هو بيحبك بجنون وانا عرفه انك نمتي امبارح ف اوضتك اوعي تعمليها تاني حبيبتي دا لمصلحتك
نور. عرفه بس هو زعلني قوي
ليلي. مش ضروري تربيه وانتي بعيده عنه وغمزت بعينها
نور ابتسمت علي قلبها الطيب اللي بردو بيحبها برغم انو ابنها الا انها وفقه مغها وعرفه انو من حقها ك ست تعاقب جوزها علي طريقتها حضنتها وقالتها بحبك لولي
ليلي. وانا كمان بموت فيكي نوري حبيبتي
نور. لا لا انا مشغوله شوفي حد تاني لولي
ليلي. ههههههه
اخر النهار
اسد. رجع والكل من المصنع واتجمعو علي السفره للعشا
نور. قعدت وحست بتعب
ليلي. لحظتها
اسد. كمان بصلها وكله خوف
ليلي. نور مالك انتي تعبانه
نور. بنفس بطيئ قالت ابدا انا كويسه
ليلي. نور قومي نروح لدكتور شكلك تعبان
نور. والله انا كويسه وحاولت تاكل علشان الكل
وبعد انتهاء العشا
نور. قالت تصبحو علي خير انا هطلع انام وطلعت
اسد. بعد شويه طلع وبردو لقي نور ف اوضتها زعل وقال يغير ويحاول يتكلم معها ويقل الفجوه اللي ببنها
نور راحت وقعدت ف البلكونه وشغلت اغنيه ل عمرو دياب بتقول (صعبان عليا يا غالي من اللي عملته فيا لا تلوم عليا يا غالي انته اللي جنيت عليا اه بعترف اني هوبتك وانته اللي مليت عنينا ظلمت روحي وحبيبتك وكنت الدنيا دي سيبني لحالي سيبني لحالي ومتصعبهاش علياا)
اسد. سمعها وشغل اعنيه بردو ل عمرو دياب بتقول (ياحبيبي ازاي انساك دا انا روحي نروح وياك الشوق تعبني وقلبي سابني سابني وراح معاااك بتوحشنييي بتوحشني حبيبي بحبك بروحي بقلبي بعقليي ياالي ياللي ياللي معندكش قلب)
نور بصتله من البكونه ودخلت وما اتكلمت ولكن عيونها كلها دموع وحب وشوق ولهفه نور عصام
اسد. قعد شويه وبعدين راح خبط عليها ماردت رجع تاني وراح البلكونه ونط منها ودخل
نور. كانت نايمه عالسرير وحضنة صورة اسد وبتعيط
اسد. واح عليها وقالها منا احسن من الصوره ولا ايه اميرتي
نور اتخضت وقامت مفزوعه
اسد. ابتسم ومال عليها وقعد جنبها وحضنها وقالها اهدي يا اميرتي المجنونه انا حبيبك الطيب اللي ميقدرش،علي زعلك
نور. ضمني قوي لحضنك
اسد. ابتسم وضمها بقوه
نور. اعصابها ارتخت
اسد. حس بيها وبلهفه وخوف عليها بصلها وقال نور نووور
نور. بصوت ضعيف قالت اهدي انا كويسه بس حسه اني بولد
اسد. اييييه انتي لسه ف السابع نور عصام
نور. اعمل ايه عيالك عوزين يجو الدنيا مستعجلين
اسد. استغرب انها بتقول عيالك وبعدين ف نفسه قال عادي من تعبها وبعدين قالها حبيبتي لازم نروح لدكتور
نور. اومئت بعيونها
اسد. شالها ونزل لحت وهو بيناد علي امه بصوت عالي ماماااا
ليلي. خرجت من اوضتها والكل عالصوت وقالت ف ايه
اسد. نور بتولد
ليلي. يابنتي وراحت عليها وقالت انا حسيت انك تعبانه بس انتي لسه ف السابع
اسد. ماما اجهزي يلا علشان نمشي نور تعبانه بجد
نور. اااااه منكم لله انتو واقفين تتكلمو وانا تعبانه الله يحرقكم اخلصوووو
اسد. يا ساتر من لسانك اهدي يا بت
ليلي. كانت لبست ومختار وحمزه وجدهم وباقي العيله ومشيو كلهم من خوفهم عليها
بعد شويه ف المستشفي
الممرضه خرجت ومعها طفلين الكل جري عليها
اسد استغرب وبصلها
ليلي وباقي العيله مش فاهمين مين دول
الممرضه. قالت الف مبروك اتفضلو الاطفال وشويه والمدام تخرج وتروح غرفه تانيه
اسد. اطفال مين دول
الممرضه. ولادك يا استاذ مش حضرتك بردو جوز مدام نور
اسد. ايوا بسسس
ليلي. ابتسمت وعرفت انهم توأم ودا سبب اصرار نور انها متقولش نوع الجنين لحد وراحت عالاطفال وببتسامه ولهفه جده اخدتهم الاتنين ف حضنها وباستهم
اسد. ابنسم وراح عالاطفال وقال ااااه من بنت الجوهري وكل ما اروح معها عند الدكتور تقولي مش عاوزه اعرف نوع الجنين خليه مفاجأه
جدهم ومختار والباقي كانو فرحانين وهنو اسد بقدوم الولدين والكل شالهم
اسد. وخالد شالوهم واذنو ف ودانهم
ياسمين. كانت خايفه
حمزه. كان طول الوقت يطمنها وبعدين قومها وراح شالو الاطفال وفرحو جدا
ياسمين. قالت الواد دا شبه نور بالظبط
خالد والواد التاني شبه اسد اعوذ بالله
اسد. ابتسم وضربه علي كتفه وقال دول قمر الاتنين شبه امهم وباسهم مره تانيه
وبعد فتره خرجت
نور. وبعد ما استعاده وعيها قالت ولادي فين
اسد رفع حاجبه وقالها يعني كنتي عرفه انهم توأم
نور. بصراحه ايوا
اسد. طيب ليه مقولتليش
نور كنت حابه اعملهالكم مفاجأه
ياسمين. قالت وانا بردو مستغربه وقول البت نور بطنها كبيره عني وقول لنفسي ياربي دي بتاكل بالعافيه دا انا باكل اكتر منها وكام مره احاول اسألك وبعدين اسكت واخاف وقول لنفسي احسن البت تفتكر اني بحسدها ولا حاجه كل العيله هههههههه هههههههههه وبعدين قالت جاير ماما بتأكلها من ورايا مهي مرات الغالي وكنت هموت واسئلها الكل ضحك
نور. عاوزه اشوفهم
اسد وحمزه. جابو الولاد من الحضانه وقالو ولادك ياقمر
نور. دموعها نزلت وباستهم وحضنتهم وبعدين قالت طيب هما كويسين ولا ايه علشان اتولدو بدري
اسد. الحمد لله حبيبتي هما بخير ربنا يبارك فيهم ويخليهملنا
الكل امييين يارب
مختار. ها يابت يانور هتسموهم ايه انا عاوز اعرف
نور. ملكش دعوه انته يا مختار دول ولادي
مختار اعوذ بالله حتي وانتي تعبانه لسانك عاوز قطعه
نور بقا كدا يا مختار وبصت ل ليلي وقالتلها عرفه الممرضه اللي جت من شويه قالتلي ايه
ليلي. قالت ايه اوعي يكون اللي ف دماغي
وور. هو بعينه بس تعديل بسيط وهو ان البيه جوزك متجوزها وهي قالتلي بهمس وباركتلي بما انها مرات عمي
ليلي. يانهارك اسود يامختار واتاريك كل شويه تقول تعبان وتروح المستسفي وانا نايمه علي وداني
نور شوفي شغلك يا ريا عوزاها دم
جدها. ههههههههه والكل ضحك
مختار. والمصحف انا حاسس ان هيجي يوم وتلبسيني مصيبه وانا بنفسي هعترف من غير معرف ايه هي
نور. ههههههه وبعدين قالت اهدي يا مختار دا انا محضرالك مفاجأه ايه عنب
مختار. ابوس ايدك بلاش
نور. متخلنيش اتكلم بقا وافضحك دلوقتي
مختار. ربنا أمر بالستر تعالي علي نفسك بقا المره دي واستريني ماشي يا نونو
نور. نونو ماشي يا مختار علشان خاطر معتز ومختار بس
مختار. تسلمي حبيبتي وبعدين قالها ها هتسمي ايه
نور. استغفر الله العظيم هي العيله دي مالها كدا احيانا الغباء ببنزل عليها بالكوم كدا ليه
مختار. يا بنت الل
امل. بجد يا نور هتسمي ايه
نور. منا قولت والله الكل بصلها
نور. ببتسامه قالت هسمي الولد اللي شبه جدو دا معتز علي اسمه والولد اللي شبه مختار دا علي اسمه وامري لله
جدها. عيونه دمعت
مختار. دموعه نزلت ودقات قلبه سرعت والكل كان فرحان
نور. حبت تخفف الجو قالت طيب بما انكم زعلتو لدرجة عيطو خلاص انا ميرضنيش وهغير اسمائهم
مختار. راح عليها وحضنها وطبطب عليها وقالها حبيبتي وبنت قلبي ربنا يحفظك ويباركلك فيهم ويخلهمك
نور. لا لا يا مختار انا قلبي رهيف ومش بيستحمل المواقف البايخه اللي زي دي ارجوك ابعد عني
مختار. ضربها بخفه علي راسها وقالها اهمدي شويه وضمها
نور. نهارك ازرق يا مختار
مختار. والكل بصولها
نور بتحرش بيا قدام جوزي وعيلتي كلها ولا همك لاا وكمان جوزي الامور قاعد وساكت يالهههههويييي اااااه وصرخت من التعب لانها فعلا تعبانه نور عصام
مختار. ههههههه وبعدين قالها تستاهلي والكل ميت ضحك
نور. بقا كدا طيب قوم من جنبي وبصت ل اسد وقالت تعالي انت ياسدي يا عسل انته
اسد. عسل
نور خلاص طلعت كدا مقدرش ارجعها
اسد. ابتسم وراح عليها وباسها من جبينها
وتاني يوم
نور. خرجت من المشفي وراحت البيت والكل مهتم بيها وبالولاد
وبعد مرور اربع سنوات
اسد. كان راجع من الشغل طلع اوضته لقي نور نايمه راح عليها وباسها من خدها
نور. فتحت عيونها وببتسامه قالت قلبي جيب امته
اسد. لسه واصل بس ايه العفاريت فين
نور. متقولش علي ولادي عفاريت
اسد. ياشيخه دول شياطين انتي مش شيفاهم ولا وانا موجود اعوذ بالله كانهم مصتقصديني
نور. ههههه ربنا يخليهم
اسد. امييين يارب وبعدين قالها وحشتيني
نور. وانت كمان ياعمري
اسد. مال عليها وباسها من بوئها وقطع قبلتهم فتح الباب وكانو القرود الصغار
اسد. بعد بسرعه عن نور ومسك شعره بايده وبغيظ راح عليهم وقالهم عاوز ياض انته وهو
معتز الصغير. قاله عاوز مامي
مختار. رفع حاحبه وقاله كنت بتعمل ايه يا اسد مع مامي
نور واسد برئو عيونهم
اسد. مسكه من قفاه وقاله وانت مالك يالا الله يلا غورو
مختار. لا انا هقعد مع مامي
اسد. عند تيتا يلا منك له
معتز. يعني مش هتخلينا نقعد مع مامي ولا ناخدها
اسد. لأ
مختار. طيب يا اسد وقال ياجدووووو ياتيتااااااا
اسد. اخرص يابن الكلب بتزعق ليه
ليلي ومختار وياسمين وحمزه وخالد وجدهم معتز وماهر وامل طلعو كلهم جري حتي تيتا سعاد وقالو في ايه
معتز الصغير. قال بابا مش راضي يخلي ماما تنزل علشان تاكلنا واحنا جعانين
اسد. انا يالا
مختار. ايوا وكمان دخلنا عليكم لقيناك بتبوس مامي وبتقولها احنا لازم نسافر ونسيب العيال مع امي علشان انا زهئت منهم
اسد ونور. بصولهم ومش مصدقين
اسد. راح عليهم ومسكهم هما الاتنين من هدوهم وقالهم بقا انا يابن الكلب منك ليه قولت كدا
معتز. الصغير ايوا وكنت هتضربنا كمان
مختار الصغير. ايوا وطردتنا من الاوضه
اسد. حسبي الله ونعم الوكيل هي الهبله هتخلف ايه يعني
نور وباقي العيله هههههههه هههههههه
ليلي. حبايب تيتا وقلب تيتا كنتو فين من زمان دا انا طول عمري مستنياكم علشان تجيبو حقي
مختار الجد. يا مانت كريم يارب
نور. بقا كدا يا مختار وانت وليلي فرحانين فيا
مختار الجد. ذنب ناس بتخلصه ناس تانيه خاااالص
اسد. منكم لله كلكم وراح قالهم يلا بقا انا راجع تعبان وطردهم من الاوضه وزئ نور معهم وقالها وانتي كمان معاهم علشان كل دا تخليص حق وقفل الباب
العيله كلها. هههههه ههههههههه
ملك. بنت حمزه وياسمين راحت ومسكت ايد مختار الصغير وقالت تعالي حبيبي متزعلش انا بحبك واصلا نور مش بتحبك وعلطول تقولي انها مش بتحبكم وعاوزه تضربكم
نور. مسكتها من شعرها وقالت حتي انتي يابنت الجزمه
ياسمين. ههههههه والله بت بتفهم وبتعرف تاخد حق اخوها
نوربصتلهم بأرف وراحت راجعه تاني اوضتها وقفلت بالمفتاح
اسد. كان خارج من الحمام بصلها وقال جايه ليه
نور بدلع قالت جايه اشوف حبيبي محتاج حاجه
اسد. مش محتاج اتفضلي روحي لعيالك
نور. قربت منه وقالت انت عيالي كلهم
اسد. كل دفعاته بنتهار
نور. وقفت علي رجله وقالت الاسد وحش نور عينه
اسد. اتقض عليها وذهبا معا ف بحر من الحلال
وبعد مرور شهر
اميره. اوووف انا هلكت
نور. مبروك يا قلبي
ياسمين. هلكتي من ايه يابت دا انا ونور اللي عملنا كل حاجه وانتي عماله تحبي وتتمعشقي ف سي خالد
اميره. والله تعبت من اللف ف المحلات
نور. لا يابت كنا كمان تجيبلك الفستان والبرنسيه قاعده
خالد. دخل وقال ومالو عروسه ولازم تتدلع
نور. عروسه ف عينك منك ليها دا احنا خلاص معدناش قاردين من كتر ما جرينا وراكم من هنا لهنا
ياسمين. خلاص يانوري كلها يومين ياحبيبتي ونرتاح منهم
خالد. بعيون بطلع قلوب قال ياااااه لسه يومين
نور. وقفت جنبه وقالت نعم ياعين امك
خالد. تك البلا وانتي فصيله تخري اي حد من موده
نور. موده ماشي ورفعت حاجبها وقالت ياليلي تعالي الحقينيييييي ليلي ااااااا
ليلي. جت تجري من المطبخ هي وامل وجدتهم سعاد طلعت من اوضتها والكل قال ف ايه
نور. بصت ل خالد وقالت البيه البيه اللي المفروض عريس وفرحه كمان يومين بيقول ل اميره ملوش لازمه الفرح احنا كدا كدا متجوزين احنا نقولهم اننا دخلنا من فتره وخلاص
حمزه واسد. كانو واقفين عالباب وانصدمو من كلامها
خالد. يخربيتك انا قولت كدا
نور. حصل واحنا ف المحل بنشتري الفستان قولتلها ملوش لازم الفرح وكفايه ا
خالد. قاطعها وقال حصل بس انا كنت بقصد حاجه ت
نور. قاطعته وقالت اهو بيقول حصل واحنا تعبين نفسنا وبنجهز للفرح والبيه والهانم مقضينها ومستغفلنا طيب كنتو قولو واحنا نلم الدور
ليلي. راحت علي اميره وقالت حصل يابت الكلام دا
اميره. ايوا ياماما هو قالي ان
ليلي. مسكتها من شعرها ولسه هتتكلم
نور راحت عليهم وقالت خلاص خلاص ياحجه احنا نلم الدور ونعمل الفرح بس علشان المعازيم ومنتفضحش
خالد. راح علي نور ومسكها من قفاها وقالها قسما بالله منا سايبك غير بعد اما اخليكي متنفعيش،ابدا بعد كدا ولسانك دا انا هقطعهولك علشان تسكتي وتبطلي افتري علي خلق الله
نور. بصت لولادها وقالت بقا كدا سيبينه يضربني وانا اقول انا مخلفه رجاله واسود
مختارومعتز. الصغيرين مره واحده راحو نطين علي عمهم خالد ونزلو ضرب فيه بقلمي نور عصام
نور. هههههه ادولو كمان انا عوزاه عريس متجبس
اسد. دخل وقال بس يالا انته وهو قومو من علي عمكم
معتز الصغير. لا ععمو كان هيضرب مامي واحنا رجاله مستحيل حد يضربها
مختار الصغير. مامي قالت احنا اسود ولازم نفرحها بينا
خالد. بمرح قال شيلوهم من عليا لموتهم
حمزه. واح عليهم وقال خلاص يارجاله المره دي بس علشان هو عريس وهيخودكم معا الفرح وشالهم من عليه
ملك. جت مره واحده وضربة عمها بالبوكس ف رجله
خالد. مالك بابنت الجزمه انتي كمان
ملك. اياك تاني مره تضرب مامي نور
نور. طلعت لسانها ل خالد وقالت انا مش لوحدي واللي هيفكر يعمل حاجه فيا بعد كدا يويله
خالد. راح ماسك ملك من ضهرها بهدومها وقالها بقا بتضربيني علشان نور وانا اللي بجيبلك كل يوم شوكلاته
ملك. مش عاوزه حاجه منك نوري بتحبلك
نور. راحت عليهم واخدت ملك منه وقالت قلبي نورك وعيونها وباستها من خدها وعدلتلها هدومها
خالد. بأرف قالت كتو البلا انتو ونوركم غورووو
اسد. ههههههههه وبعدين قاله اهدي ياعريس النرفزه وحشه عليك وغمز بعينه
اميره. احرجت ومشيت
اسد. بصلها ونده عليها
اميره. بكسوف نعم يا اسد
اسد. ايه اللي انا سمعته دا من نور وكمان انتي مانكرتيش
اميره. كدابه ولسانها عاوز قطعه
نور. من وراها قالت بقا انا كدابه يا بنت ليلي
اميره. قالت مين ابن الكلب اللي قال كدا
نور. بصت وراها لقت عمها مختار وسمعهم راحت علبه وقالت البت دي عاوزه تتربي من جديد شوف شغلك يا مختار
مختار. مسك اميره من ودنها وقال كنتي،بتشتمي مين يابت
اميره. مش انا يا كبير دا خالد وجربت من قدامه
خالد. هو كله خالد خالد ايه العيله دي
وبعد يومين جاء موعد الزفاف
اسد. نوري حبيبتي خلصتو
نور. ايوا يا اسدي انتو فين
اسد. احنا خلاص وصلنا واقفين قدام البيوتي ستر
نور. طيب يلا تعالو
اسد وخالد وحمزه. دخلو وكلهم تنحو لما شافو ثلاث عرايس قدامهم ف منتهي الجمال
اسد. بغمزه راح علي نور وقالها هو القمر دا بتاعي انا حاسس ان الليله بتاعتي وباسها من خدها
نور. بكسوقف قالت اسد بس بقا الله
اسد. هههه وحضنها
حمزه. اوووه ياسمينا ايه الجمال دا كله
ياسمين. يعني كنت وحشه
حمزه. بحب قال مين يقدر يقول كدا دا انتي قمر وضمها
خالد. ف ملكوت تاني بص ل اميرته والدنيا بقا جنه قدامه
اميره. وشها احمر ومش عرفه تتنفس
اسد. راح علي اميره وقالها مبروك يا قلب اخوكي وباسها من جبينها وخدها التفت يمشي عند ف خالد اللي مش داري
خالد. فاق لنفسه وجري عليه وقاله رايح فين يا عم دي بتاعتي وملكي انا
حمزه. ههههه انته لسه فايق
خالد. بص ل اميره وقالها قلبي وعمري وحياتي كلها ومسك ايدها وباسها وبعدين راح علي جبينها ولسه هيبوسها
اسد. علي فين ياعم انته هي سايبه وزئه
خالد. والله اموتكم اوعي
حمزه. ههههه خلاص يا اسد زي جوزها معلش خليها عليك المره دي وبعدين حضن اخوه وباركله
خالد قرب علي اميره
اسد. حضنهم الاتنين وباركلهم وقاله اتفضل عروستك ياعريس ربنا يسعدكم ويهنيكم وذهبو للقاعه وبعد شويه
ياسمين. ماما ملك فين
حمزه. قبل حماته ترد قال شوفي بنتك ياختي هتلاقيها ماشيه زي المعزه التايهه ورا ابن اخوكي
ياسمين. مالو بقا ابن اخويا
حمزه. فارض سيطرته عالبت وهو لسه حتت بتاع
ياسمين. بغمزه قالت ابن ابوه
حمزه. ابتسم وقالها طبعا
ليلي. والله الواد مختار دا عسل بصو شوفو كدا بيعمل ايه
ياسمين وحمزه واسد ونور. بصو لقي مختار ابنهم بيأكل ملك ف بوئها جاتو ومعتز معه عصير وقاعد معهم
حمزه. بمرح قال لم ابنك يا اسد انا مش هجوزه بنتي
نور. قبل اسد يرد قالت نععععم ياعنيا انته تطول ولا ايه دا ابني وابن الاسد والله لخليكم تجرو ورانا وشحتفكم وبردو مش هوافق ان مخليتك انته بنفسه اللي تتحايل علينا نوافق
حمزه. ليه ياختي هي بنتي وحشه
نور.لا طبعا دي قمر طلعه لعمتها وهزت كتفها وبعدين قالت شوف بنتك يا حمزه وانت تعرف انك انته اللي هتتحايل علينا
حمزه. بص لبنته وقال منك لله خليتي نور الزفت دي تفرح فيا وبعدين بمرح قال معلش بقا يا ام مختار تعالي علي نفسك واسمحينا نطلب ايد ابنك لبنتي نور عصام
نور. بغرور قالت اديني فرصه افكر العيله كلها ههههههههه
ملك. جت تجري علي نور وقالت مامي نور اعدلي فستاني
ياسمين.بهزار قالت يابنتي يا حبيبتي والله انا اللي امك نفسي مره تجري عليا انا عاوزه احس بامومتي معاكي
نور. حضنت ملك وباستها كتييير وبعدين عدلت فستانها وقالت قلب نور انتي يالوكتي وبعدين قالتلها روحي العبي مع اخواتك يلا
حمزه. بص لنور وابتسم هو عارف انها تحب ملك كتيير والبنت فعلا متعلقه فيها قوي
اسد تعالو يلا نرقص مع العرسان وفعلا رقصو وكان جو مليئ بالفرح علي الجميع
وبعد مرور اربع سنوات
مختار الصغير. يا ماماااااا ياجدوووووو يا تيتااااا ماماااااااا تعالو كلكم تعالوووو
نور واسد وليلي وجدهم مختار وجدهم ماهر وجدهم معتز وتيتا سعاد وخالد واميره وحمزه وياسمين وملك ومعتز الصغير ونور الصغيره بنت اميره وخالد اللي نور صممت تسميها علي اسمها الكل اتجمع وقالو ف ايه
مختار الصغير. قال وانا نازل من اوضتي شوفت عمتو اميره بتقول ل عمو خالد احنا لازم نروح نعيش ف بيت لوحدنا علشان ولاد اسد وستهم ليلي مش بيحبو نور بنتي وانا كمان معتش بحبهم ولازم نمشي ونسيبهم
اميره. بزهول قالت انا قولت كدا
معتز الصغير. بص لعمته وقالها ايوا قولتي وبعدين وقف جنبها وبصوت هامس قالها علشان لما اقولك اتجوز نور توافقي مش تقولي لا
الكل سمع ومصدوم من تصرف العيال
اميره. قالت يا بن الل
نور. ردت وقالت بصراحه انا مش عرفه العيال دي طالعين لمين 🤫🤭
العيله كلها بصولها وبعدين انفجرو من الضحك هههههههه
نور. بعدين راحت واخدت ولادها والبنتين وقالتلهم اللي حصل دا ميتكررش تاني علسان اللي بيكدب بيروح النار وبعدين قالت انتو عوزين تروحو الجنه ولا النار الولاد كلهم بصوت واحد قالو الجنه نور قالت يبقي ممنوع نكذب تاني وضمتهم لحضنها كلهم
تمت بحمدلله
خلصتي؟ الرواية الجاية أقوى وأحلى… تعالي وعيشيها معانا👇